Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا فرجی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره جلسه امروز(دوشنبه) شورای صنفی نمایش افزود: قرارداد اکران دوم نوروزی فیلم‌ها در گروه‌های مختلف به ثبت رسید و فیلم‌ «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی در گروه استقلال بعد از «گشت 2» ساخته سعید سهیلی قرارداد خود را ثبت کرد.
ویلایی‌ها با بازی طناز طباطبای، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان و صابر ابر قصه خانواده‌های فرمانده‌هان سپاه و ارتش در سال 1365 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیز زن 50 ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. الیاس نیز راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرمانده‌هان را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد.
وی افزود: همچنین قرارداد فیلم های «برادرم خسرو» ساخته احسان بیگلری بعد از فیلم «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمد حسین مهدویان در گروه کورش به ثبت رسید و فیلم «آشوب» بعد از فیلم «یک روز بخصوص» در گروه ماندانا به ثبت رسید.
خسرو، نقش اول فیلم «برادرم خسرو» به اختلال دوقطبی مبتلاست و بنا بر شرایطی مجبور شده مدتی در منزل برادرش ناصر که یک دندانپزشک است زندگی کند.
در این فیلم شهاب حسینی، بیتا فرهی، ناصر هاشمی و هنگامه قاضیانی ایفای نقش می کنند.
سخنگوی شورای صنفی نمایش با بیان اینکه از این پس سرگروهی آفریقا به سینما قدس منتقل شده است، ادامه داد: بنابراین قرارداد فیلم «نهنگ عنبر 2» ساخته سامان مقدم نیز در سرگروه قدس بعد از فیلم «آباجان» در گروه آفریقا ثبت شد.
زوج اصلی «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» رضا عطاران و مهناز افشار هستند.
داستان فیلم ادامه ماجراهای ارژنگ صنوبر و رویا است.
نام فیلم اما یاد آور یکی از سکانس های با مزه «نهنگ عنبر2» است جایی که ارژنگ آهنگ های مورد علاقه رویا را در نواری به نام «سلکشنِ - رویا» به او می دهد.
فرجی با بیان اینکه 10 هفته اکران فیلم «خوب، بد، جلف» پنجم اردیبهشت به اتمام می‌رسد، گفت: از 6 اردیبهشت ماه نیز فیلم «نقطه کور» در گروه زندگی به ثبت رسید. فیلم «امتحان نهایی» نیز در گروه آزاد اکران خواهد شد.
وی درباره فیلم های اکران ماه رمضان نیز گفت: مانند گذشته امتیازات ویژه برای فیلم‌های ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شد که چهار هفته نمایش برای فیلم 2 هفته در فروش محاسبه می شود.
فراهنگ ** 9246 ** خبرنگار: علیرضا مرادی * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید

آمار فروش فیلم‌های در حال اکران سینماهای سراسر کشور نشان می‌دهد با آغاز اکران فیلم مست عشق از روز چهارشنبه دوران پیشتازی کمدی‌های در حال اکران روبه پایان است و بر این اساس این فیلم در سومین روز اکران خود، در صدر جدول فروش سینماها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بررسی دقیق آمار مخاطبان سینماها در سراسر ایران طی روزهای پنجم، ششم و هفتمین اردیبهشت بیانگر این نکته است که ۴۵۷,۶۸۷ نفر از هموطنان در ۸,۷۱۰ سانس اکران برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در سینما بلیت تهیه کرده و مجموعاً رقمی معادل ۳۱۰,۲۲۵,۴۴۵,۰۰۰ ریال به گیشه‌ها واریز کرده‌اند.

نکته مورد اشاره گروه یاد شده در میزان جذب مخاطب در نخستین روز اکران فیلم‌های مطرح از اسفندماه گذشته تا دیروز کاملاً مشهود است به صورتی که فیلم فسیل که اکران آن از روزهای پایانی اسفند سال ۱۴۰۱ آغاز شد در نخستین روز اکران توانست نظر ۹۱۸۷ مخاطب را به خود جلب کند و ویلای ساحلی هم ۹۲۰۰ مخاطب در نخستین روز اکران به خود دید.

این درحالی است که هتل و هاوایی هم به ترتیب در نخستین روز اکرانشان توانستند نظر ۷۳۵۰ و ۹۱۵۰ مخاطب را به خود جلب کنند و تمساح خونی و بی بدن هم به ترتیب در نخستین اکران ۱۸۱۷۵ و ۲۲۵۴ مخاطب در کارنامه خود ثبت کردند.

از سویی طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است، دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

عملکرد انفرادی فیلم‌های در حال اکران

اگر بخواهیم درباره عملکرد انفرادی فیلم‌های ۱۴۰۳ در ۳ روز پایانی هفته گذشته صحبت کنیم، باید بگوییم که رتبه نخست پرمخاطب‌ها با ۲۱۳,۸۳۱ بلیت فروخته شده برای ۲,۳۱۲ سانس اکران و درآمد ۱۵۲,۸۲۵,۳۳۵,۰۰۰ ریالی در اختیار ساخته حسن فتحی و بازی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی، محصول مشترک ایران و ترکیه یا فیلم مست عشق قرار دارد و پس از آن تمساح خونی با ۹۱,۷۶۵ بلیت برای ۱,۹۹۹ سانس اکران و درآمد ۶۲,۹۱۹,۸۷۵,۰۰۰ ریالی پس از یک دوره صدرنشینی در رتبه دوم قرار گرفته و سال گربه بهرام افشاری با ۷۶,۶۰۸ بلیت فروخته شده برای ۱,۷۶۸ سانس اکران و درآمد ۵۰,۷۱۲,۴۱۵,۰۰۰ ریالی به جایگاه سوم رضایت دهد.

فیلم جنجالی جشنواره فجر سال گذشته یعنی بی بدن با هنرنمایی پژمان جمشید، الناز شاکردوست، سروش صحت و نوید پورفرج نیز با ۳۳,۹۸۲ بلیت فروخته شده در ۱,۲۲۷ سانس اکران شده و با درآمد ۲۳,۷۶۶,۵۷۵,۰۰۰ ریالی در جایگاه چهارم قرار گرفته و به‌دنبال آن آسمان غرب با ۲۰,۰۵۹ بلیت فروخته شده در ۴۰۵ سانس اکران و درآمد ۱۰,۱۵۳,۷۲۵,۰۰۰ ریالی به جایگاه پنجم رضایت داد.

به این ترتیب تفاوت معنادار و قابل توجه جلب نظر مخاطبان نخستین روز اکران محصول مشترک ایران ترکیه و از سویی آمار فروش سینماها در سه روز پایانی هفته گذشته می‌تواند نشان دهنده توجه مخاطبان هنر هفتم کشور به سایر ژانرهای سینمایی علاوه بر کمدی نیز علاقه‌مند است یعنی بر خلاف تصور عده‌ای از منتقدان سینما مبنی بر اینکه مخاطبان هنر هفتم تنها به‌دنبال فیلم‌های طنز و کمدی هستند، نشلان داد که اگر کارگردانان تولید آثار فاخر را در دستورکار و از سویی سازمان سینمایی نیز تنوع و عدالت ژانرها را در اکران مدنظر قرار دهند، مخاطبان مختلف سینما استقبال خود از این هنر شگف‌انگیز را به رخ خواهند کشید و آمارهای متفاوتی در تاریخ سینمای ایران به ثبت می‌رسانند.

کد خبر 748055

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم در راه اکران
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • ببینید | وستهم ۲-۲ لیورپول؛ پایان یک رویا
  • وستهم 2-2 لیورپول: پایان قطعی یک رویا!
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • پایان صدرنشینی یک‌ماهه «تمساح خونی»/ «مست عشق» نیامده به اوج رسید
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد