Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:59:12 GMT

خارج‌سازی 180 مغروقه جنگی از آبراه‌های اروند و کارون

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۵۴۵۲۵

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از خارج‌سازی نخستین مغروقه در اروندرود در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، عادل دریس با اعلام این خبر اظهار کرد: این شناور غرق شده، از نوع دوبه با ابعاد 45 متر طول، ۸ متر عرض و 4 متر ارتفاع در محدوده کشتی‌سازی اروندان قرار داشت.

وی با اشاره به این‌که این مغروقه از مغروقه‌های نیمه سخت در اروندرود محسوب می‌شد، افزود: این مغروقه در راستای ارتقای ایمنی و پاکسازی رودخانه اروند خارج‌سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریس، با بیان این‌که با خارج‌سازی این مغروقه تعداد مغروقه‌های خارج‌سازی شده در کارون و اروند به 180 فروند رسید، اظهار کرد: از سال 72 تاکنون 55 فروند از اروند و 125 فروند مغروقه از کارون خارج‌سازی شده است.

وی عنوان کرد: خارج‌سازی این مغروقه در چهارچوب قرارداد خارج‌سازی ۳۹ فروند مغروقه در اروندرود که از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده، صورت گرفته است؛ این قرارداد با اعتبار بیش از ۶۲۵ میلیارد ریال در حال اجرا است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: بر اساس این قرارداد تاکنون 17 فروند مغروقه شامل ۱۲ فروند مغروقه آسان، سه فروند مغروقه سخت و دو فروند نیمه سخت خارج سازی شده و 22 فروند مغروقه دیگر نیز باید خارج سازی شود.

دریس خاطرنشان کرد: در مجموع 72 فروند مغروقه در رودخانه‌های اروند و کارون باقیمانده است که خارج‌سازی آن‌ها موجب رونق و توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان

در نخستین ساعات برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در راستای مذاکرات سرمایه‌گذاری صورت گرفته با اعلام موافقت مدیر‌عامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد بزودی دو فروند بالگرد هوایی به استان همدان اضافه شود. - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم از همدان به نقل از روابط‌ عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، در راستای مذاکرات دو سویه بین معاون اقتصادی استاندار همدان و مدیر‌عامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد دو فروند بالگرد به منظور آموزش خلبانی و تقویت خدمات رسانی امداد بیمارستانی به استان همدان اضافه شود.

گفتنی است در حال حاضر یک فروند بالگرد هوا نیوز در بیمارستان استان همدان به منظور انجام خدمات درمانی فعال است.

استان همدان از لحاظ سرعت پاسخگویی به حوادث و سوانح از شاخص‌های خوبی برخوردار است، ولی برای افزایش کمی و کیفی خدمات امدادونجات افزوده شدن این دو فروند می‌تواند به نوسازی ناوگان هوایی امدادی و آموزشی استان کمک شایانی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • چرا نسل کشی و جنایات جنگی صهیونیست‌ها، جرم تلقی نمی‌شود؟ + فیلم
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی + عکس