Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مراسم رونمايي از مجموعه مستند شکوفه هاي زيتون روز گذشته بيست و هفتم فروردين 96 در شبکه سحر معاونت برون مرزي صداوسيما برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري آريا از روابط عمومي شبکه سحر، عليرضا سليماني زاده مدير شبکه جهاني سحر در ابتداي مراسم رونمايي از مجموعه مستند شکوفه هاي زيتون ضمن عرض خيرمقدم به مهمانان از تلاش عوامل و دست اندرکاران اين مجموعه مستند قدرداني و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در اين مراسم که با حضور برخي مديران شبکه جهاني و آقايان صلاح زواوي سفير فلسطين در تهران ، خالد قدومي نماينده جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) و ناصر ابوشريف نماينده جهاد اسلامي برگزار شد از عوامل تهيه و توليد مجموعه مستند شکوفه هاي زيتون قدرداني شد و صحنه هايي از اين مستند فاخر براي حضار به نمايش درآمد.

مجتبي لطفي کرامتي، کارگردان مجموعه مستند شکوفه هاي زيتون در سخناني اين مستند را يک کار توليدي - پژوهشي بنيادين عنوان کرد که حاصل تلاش يکساله تيم مستند ساز جوان و خلاق است که در رويکردي نو و با بهره گيري از انبوهي از راش هاي تصويري کمتر ديده شده به تحقيق و انعکاس واقعيت سرنوشت 26 هنرمند و نخبه فرهنگي آمريکايي و اروپايي يهودي و مسيحي حامي فلسطين مي پردازد.

به گفته لطفي کرامتي، بيشتر اين نخبگان غيرمسلمان هستند و دليل انتخاب اين افراد اين بوده است که با الهام گرفتن از حاميان فلسطين به جهانيان نشان داده شود که دفاع از مردم مظلوم فلسطين مختص مسلمانان نيست و هر کس اندکي وجدان بيدار داشته باشد ظلم برعليه مردم مظلوم فلسطين را درک مي کند.

کارگردان مجموعه مستند شکوفه هاي زيتون ادامه داد: عوامل و دست اندرکاران اين مجموعه تلاش داشتند تا نشان دهند مساله حمايت از فلسطين به يک مسئوليت جهاني تبديل شده و نژادها و اديان را نورديده است.


لطفي کرامتي گفت: بسياري از فعالان حقوق بشر و نخبگان فرهنگي درخصوص مساله فلسطين حساس شدند و مبارزات تاثيرگذاري توسط اين گروه ها صورت گرفته اما اين مبارزات و دادخواهي ها با سانسورهايي که در رسانه هاي مسلط غربي و رسانه هاي همسو با آنها صورت مي گيرد يا پوشش داده نمي شود يا آنکه واقعيات را وارونه جلوه مي دهند.

از همين رو شکوفه هاي زيتون سعي کرده است از ديوارهاي سانسور اخبار و رويدادهاي رسانه هاي غربي مربوط به مردم مظلوم فلسطين عبور کند و گوشه اي از واقعيات سرزمين فلسطين را به تصوير بکشاند.

کارگردان مجموعه مستند شکوفه هاي زيتون ادامه داد: علت نامگذاري اين مجموعه به خاطر وجه تسميه شکوفه هاي زيتون با شهادت دختر 23 آمريکايي «ريچل کوري» است.

خانم ريچل کوري را نماد يک زيتون در نظر گرفتيم که اين درخت افتاده بر زمين نه تنها از دست نرفت بلکه جوانه زد و اسم اين جوانه ها را گذاشتيم «شکوفه هاي زيتون» جوانه هايي که نماد آن نخبگان فرهنگي و علمي هستند که از سراسر جهان به پا خاسته اند و جنبش هاي بي نظيري را که باعث زمين گيري رژيم صهيونيستي شده است، بوجود آورده اند.

لطفي کرامتي همچنين تاکيد کرد: به اذعان رژيم صهيونيستي يکي از نتايج مستقيم شهادت ريچل کوري تشکيل نهضت هايي همچون «بي دي اس» يا جنبش تحريم کالاهاي اسرائيلي بود که به قدري ضربه اي اساسي و جبران ناپذير به پيکره رژيم صهيونيستي وارد کرده که بارها رژيم غاصب اسرائيل و مقامات جعلي اين رژيم انتقاد خود را در اين باره به رسانه هاي آمريکايي و در محافل صهونيستي بيان کردند.
لطفي در پايان سخنان خود با تشريح جزئياتي از خلاصه قسمت هاي اين مستند گفت: شکوفه هاي زيتون در 13 قسمت تهيه شده که پخش فصل نخست آن از نوروز 96 از شبکه جهاني سحر آغاز شده است

صلاح زواوي سفير فلسطين در تهران که به مناسبت رونمايي از مستند شکوفه هاي زيتون مهمان شبکه جهاني سحر بود ضمن تشکر و قدرداني از ساخت چنين مستندي گفت: فلسطين امت بزرگي است و سهم مهمي در تاريخ مبارزه با ظلم و ستم در جهان دارند.

وي گفت: بايد جوامع مسلمان هوشيار باشند که رژيم صهيونيستي خطرناکترين برنامه و نقشه خود را نه تنها در قبال فلسطينيان بلکه براي تمام جهان عرب آغاز کرده و بدنبال تقسيم کشورهاي عربي و اسلامي است.

سفير فلسطين در تهران ادامه داد: اينکه اکنون شاهديم جنگ هايي در کشورهاي عربي و اسلامي همچون عراق، سوريه، يمن روي داده شاهدي است بر اين مدعا که رژيم غاصب صهيونيستي بدنبال عملي کردن اين نقشه خود است.

مثلا کشور سوريه در صحنه مبارزه در کنار مردم مظلوم فلسطين قرار دارد و از آن حمايت مي کند براي همين اسرائيل براي تجزيه اين کشور تلاش مي کند.

سفير فلسطين در تهران تصريح کرد: در شرايط کنوني نظام بين الملل و فتنه هاي دشمنان اسلام تاکيد مي کنم بر اينکه مردم فلسطين بايد با حفظ وحدت ملي تمام نقشه اي دشمنان اسلام و در راس آن رژيم غاصب صهونيستي را نقش برآب کنند.
زواوي برگزاري کنفرانس هايي با حضور سران کشورهاي اسلامي که بتوانند سوءتفاهمات را حل کنند عاملي براي اتحاد و وحدت مي داند تا توطئه هاي دشمنان اسلام خنثي شود.

وي تاکيد کرد: اختلافات هر چند کوچک به ضرر جامعه مسلمانان تمام مي شود و بايد از سيره پيامبر اکرم (ص) که جنگ و اختلاف بين برادران مسلمان را مورد نکوهش قرار مي دادند و نهي مي کردند تمام و کمال پيروي کنيم.

سفير فلسطين در تهران تاکيد کرد: تمام سلاح هاي ما بايد به سمت دشمن اول مسلمانان يعني اسرائيل نشانه رود.

صلاح زواوي تاکيد کرد : بايد بدانيم ما يک مذهب داريم و آن هم اسلام است و شيعه و سني بودن نبايد به مبارزه مسلمانان و ايستادگي در مقابل ستم و ظلم ظالمان ذره اي خدشه اي وارد کند و همانطور که امام خميني (ره) فرمودند رژيم صهيونيستي يک غده سرطاني است و نابود خواهد شد که انشاالله با وحدت کشورهاي اسلامي اين هدف و آمال همه مسلمانان محقق مي شود.

سفير فلسطين در تهران تاکيد کرد: ملت ايران، امت بزرگي است و دشمنان اسلام همگي از قدرت، عظمت و نيروي مردمي جمهوري اسلامي ايران مي ترسند.

صلاح زواوي گفت: جمهوري اسلامي چه در زمان امام خميني (ره) و چه در زمان حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) همواره حامي و پشتيبان ملت مظلوم فسطين بوده و اين حمايت نيرو و انگيزه مضاعفي براي مقاومت و ايستادگي به مردم فلسطين و مبارزان مي دهد و انشالله بزودي پيروزي حق بر باطل محقق خواهد شد.

وي در پايان سخنان خود ابراز اميدواري کرد ارتباط ميان هنرمندان ايراني و فلسطيني بيش از پيش گسترش يابد و تقويت شود چرا که فعاليت در عرصه هاي فرهنگي و هنري با کمک و حمايت فعالان و مبارزان در سراسر جهان عاملي بسيار مهمي در روشنگري افکار عمومي جهان خواهد داشت که انشالله تا زمان نابودي اين رژيم ادامه يابد.

دکتر خالد قدومي نماينده جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) با ابراز خرسندي از ساخت مجموعه مستند شکوفه هاي زيتون و تشکر و قدرداني از مسئولان شبکه سحر گفت: در دنيايي که جنگ نرم به يکي از جدي ترين عرصه هاي زورآزمايي قدرت ها و رسانه ها تبديل شده است وظايف رسانه ها در بين حقايق بسيار پررنگ تر و مهم تر مي شود.

دکتر قدومي افزود: هم اکنون جنگ تکنولوژي جاي خود را به جنگ هاي نظامي و کلاسيک داده است و هوشياري و دقت نظر در بيان انديشه ها در قالب برنامه هايي همچون فيلم، سريال و مستندها به يک ضرورت و تخصص تبديل شده و فعالان عرصه رسانه سهم بسزايي در مبارزه در فضاي جنگ نرم دارند.

آقاي ناصر ابوشريف نماينده جهاد اسلامي با تشکر از ساخت مجموعه مستند شکوفه هاي زيتون،
گفت: اين فيلم در ادامه راه مبارزان و حاميان فلسطين تاثير بسزايي دارد.

وي در خصوص انتخاب عنوان زيتون براي اين مجوعه مستند، آن را انتخابي هوشمندانه و با تدبير توصيف کرد چرا که زيتون سمبل فلسطين است و اين ميوه قدمتي تاريخي براي مردم فلسطين دارد.

ابوشريف تاکيد کرد : در ادبيات پايداري فلسطين، زيتون نماد صلح و پايداري و ماندگاري است و شکلي از اين درخت بر پرچم ملت فلسطين نقش بسته و بسيار سخت است که بگوييم صهيونيست هاي اشغالگر با علم بر اين موضوع هزاران نهال و درخت زيتون را در فلسطين نابود کرده اند.

نماينده جهاد اسلامي خاطرنشان کرد : در ادبيات صهيونيسم، زيتون به عنوان نماد سرزمين فلسطين تبديل شده و اين رژيم بدنبال حذف سمبل هاي فلسطين است که البته هيچگاه موفق نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسلحه مادری» در قاب شبکه دو

مستند اسلحه مادری ساخته سیده زهرا موسوی ازغندی روایت مادری شجاع است که در هنگام رزم همسر و فرزند شهیدش با اشرار، مسلح شده و از خانه و فرزندانش دفاع می‌کند. ازغدی مستند «اسلحه مادری» را این‌گونه معرفی می‌کند: «اسلحه مادری» داستان زنی است که برای هدفی بزرگ تلاش می‌کند، داستان زنی که چتر حمایت و مادرانگی او تنها منحصر به فرزندان خود نیست. او معتقد است راه نجات در ایستادگی، آمادگی، شجاعت و دوست داشتن دیگران است؛ وقتی شجاعت و عشق در وجود یک مادر در هم آمیخته باشد، خانواده در امان می‌ماند. این مستند دوشنبه ۳ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

لازم به ذکر است که مستند «چهل و سه روز» نیز سوم اردیبهشت ماه حوالی ساعت ۱۴ روانه آنتن شبکه دو می‌شود. چهل و سه روز روایتگر ۴۳ روز نخست انقلاب اسلامی ایران و ماجرای تشکیل حزب کوموله و دموکرات و ناآرامی‌های غرب کشور در این دوران است. این مستند به کارگردانی داوود مرادیان و تهیه‌کنندگی عباس مرادیان تهیه و تولید شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • مستند «ابوجهاد» از رسانه ملی
  • درخواست انصارالله برای اقدام جهانی در برابر جنایات اسرائیل
  • «اسلحه مادری» در قاب شبکه دو
  • مستند راز میرزا رونمایی می‌شود
  • مستند «راز میرزا» رونمایی می‌شود
  • اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین و ضد صهیونیسم جهان معرفی می‌شوند
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما
  • رونمایی از شبکه نفوذ
  • معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین در «در برابر تاریکی»