Web Analytics Made Easy - Statcounter

تاثیرگذار ترین اخبار استان کهگیلویه و بویراحمد در سالی که گذشت را در این گزارش جذاب زیر را بخوانید .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس از سال 92 فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و در مدت سه سال توانست جایگاه مناسبی در میان سایت های خبری پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه خبری اخبار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سطح استان را پوشش می دهد و با این اخبار توانسته است تاثیرگذاری مطلوبی در سطح استان داشته باشد.

سال 95 با همه تلخی ها و شیرینی هایی که داشت برای این پایگاه خبری با گزارش های تاثیرگذاری که منجر به اقدامات مسئولان و رفع بخش زیادی از این مشکلات شدبه پایان رسید.

در چند ماهه آخر سال 95 این پایگاه خبری فعالیت خود را در بحث محرومیت زدایی آغاز کرد و در این بخش توانست با تولید گزارش های متعدد به خیلی از خانواده ها محروم و مستضعف جامعه در نقاط مختلف استان کمک کند .

در زیر بخشی از این اخبار همراه با لینک آنها منتشر می شود.

سوز و سرما در سینه آینده سازان کشور این تیتری بود که در ارتباط با یک مدرسه در دشت روم بویراحمد که دانش آموزان در مدرسه در وضعیت بدی به سر می بردند منتشر شد انتشار این خبر واکنش های مختلفی به همراه داشت اولین واکنش ارسال جوابیه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به این پایگاه خبری بود که در زیر می بینید:

بعد از انتشار این گزارش آموزش و پرورش شهرستان جوابیه ای به این سایت خبری ارسال کرد اما جوابیه ارسال شده مشکلات مطرح شده در گزارش را بیان نکرده بود که ما نیز توضیحاتی را پیوست همان جوابیه در سایت منتشر کردیم در زیر می بینید.

واکنش آموزش و پرورش شهرستان بویر احمد به گزارش خبری صبح زاگرس

بعد از انتشار جوابیه همراه توضیحات ما استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نوسازی استان دستور می دهند که از نزدیک مشکلات مدرسه را بررسی کنند

مدیرکل نوسازی اقای جهان نیز در تماس با من هماهنگ کردند و به مدرسه مزبور برای بررسی مشکلات رفتیم که مشکل آن بر طرف شد و در زیر می بینید

گزارشی که مدیرکل را به دشت روم کشاند + تصاویر

گزارش بعدی که یکی دیگر از اخبار تاثیر گذار این پایگاه خبری است قطع یارانه یک خانواده یتیم بود.این خبر یکی از اخباری بود که می توان گفت همه سایت های خبری و برخی از خبرگزاری های کشوری آن را پوشش دادند و بعد از انتشار کمیته امداد تهران در تماس با کمیته امداد استان در خواست کردند که گزارشی از وضع زندگی این خانواده برای انها ارسال شود.

این گزارش را در زیر بخوانید:

حکایت تلخ زندگی زنان در کهگیلویه و بویراحمد/

قطع یارانه یک خانواده یتیم در یاسوج/ خانواده ای که از گیرنده دیجیتال تلویزیون هم محروم اند/ دختر بزرگ خانواده: روزگارم برخلاف آرزوهایم گذشت + تصویر

بعد از خبر در تاریخ 28 فروردین ماه یارانه این خانواده به حسابشان پرداخت شد.

گزارش دیگری که این پایگاه خبری در زمینه محرومیت زدایی منتشر کرده است گزارشی است که انعکاس خوبی در سطح استان و حتی کشور داشت در زیر این گزارش را می خوانید

گزارشی از یک خانواده فقیر منتشر شد که پسر کوچکشان یعنی مجید به بیماری سی اف مبتلا شده است این خانواده ماهانه مبلغ زیادی را هزینه درمان پسرشان می کنند و در طول ماه دو تا سه هفته را در بیمارستان سپری می کرد.

این خانواده از سیلاب کلوار به مزدک یاسوج آمده اند تا نزدیک دکتر و بیمارستان باشند و باید روزانه مبلغ زیادی را برای پر کردن کپسول های اکسیژن هزینه می کردند بعد از انتشار گزارش که در زیر لینک آن را می بینید

معصومیت مجید بیمار و آه سرد پدر؛

زجر بیماری مجید 9 ساله بر دوش پدری کارگر/ رئیس جمهور هم به درخواست کودک بیمار یاسوجی جواب رد داد+ تصاویر

افراد زیادی جهت کمک تماس گرفتند و مبلغی به حساب خانواده پرداخت شد و همچنین دستگاه اکسِژن ساز به قیمت 6 میلیون تومان توسط موسسه خیریه فردوس و باپیگیری های مجمع خیرین سلامت استان برای خانواده مجید ارسال شد هم اکنون در اختیار آنهاست.

کمیته امداد استان نیز بعد از انتشار خبر به همراه گزارشگر این خبر(زهرا داوودی ) به خانه این خانواده رفتند گزارشی از وضع زندگی آنها به تهران فرستادند که مدتی بعد تهران جواب را فرستاد و 5 میلیون پول بلاعوض برای انها در نظر گرفتند و برایشان ارسال شد.

همچنین خود مجمع خیرین سلامت استان اعلام کرد که مقداری از داروهای مجید 9 ساله را فراهم می کند

بعد از انتشار یک گزارش؛

خیرین کشور دستگاه اکسیژن ساز برای مجید 9 ساله را فراهم کردند/ اشک شوق در چشمان مادر کودک یاسوجی جاری شد + تصاویر

گزارش بعدی که پایگاه خبری صبح زاگرس منتشر کرد و به واسطه آن افراد زیادی برای کمک تماس گرفتند شرح ان را در زیر می خوانید

این گزرش مربوط به خانواده ای 6 نفره است یعنی یک خانم با پنج بچه که بزرگترین بچه اش 14 سال سن دارد.

پدر خانواده چندماه قبل فوت کرده است

وضعیت مالی بسیار بدی دارند و در خانه ای خرابه زندگی می کنند محل زندگی آنا فیروز آباد یاسوج است که به همراه یکی از کارکنان مجمع خیرین سلامت برای گرفتن گزارش به خانه آنها رفتم و گزارش منتشر شد.

لینک خبر

مصائب زنان سرپرست خانوار در کهگیلویه و بویراحمد/ مخروبه ای که در یاسوج سرپناه 6 عضو یک خانواده است+ تصاویر

بعد از انتشار گزارش کمکهای زیادی به این خانواده شد و گروه جهادی از طرف یک موسسه خیریه خانه آنها را در زمین خودشان می سازند

همچنین مدیرکل تعاون روستایی استان اقای جهانبخش برق کاری و سیم کشی کلی خانه ای که ساخته می شود را بر عهده گرفته است.

بسیاری از موسسات از جمله موسسه خیریه مصباح برای ساخت این خانه اعلام آمادگی کرده اند.

بیش از 400 هزار تومان سبد غذایی برای این خانواده از طرف افراد مختلف ارسال شد.

یک اجاق گاز یا همان گاز خوراک پذیر برای این خانواده فراهم شد.از طرف خیرین در اختیار این خانواده قرار گرفت.

همچنین تلوزیون، دستگاه دیجیتال و زیر تلوزیونی برای این خانواده از طرف خیرین و مجمع خیرین سلامت استان تهیه و هم اکنون در اختیار این خانواده است.

200 هزار تومان پول به حساب خانواده از طرف خیرین پرداخت شد.

اعلام امادگی یک پیمانکار برای ساخت رایگان خانه این خانواده و اعلام قطعی چند نفر با مبالغ 4 میلیون تومان برای ساخت خانه که همه این افراد و شماره هایشان موجود است.

که با معرفی به مجمع خیرین سلامت استان خانه آنها توسط این افراد ساخته می شود.

یکی دیگر از گزارش هایی که توسط این پایگاه خبری منتشر شد و باعث شد برخی به این خانواده کمک هایی نقدی و غیر نقدی داشته باشند زندگی یک معلول کهگیلویه و بویراحمدی است که شرح زندگی و کمک هایی که به آنها شد را در زیر می خوانید

در این گزارش پدر خانواده معلول بوده که یارانه شان از سال 94 قطع است بعد از انتشار گزارش تعدادی برای کمک تماس گرفتند.

که در همین راستا یک سبد غذایی شامل کیسه برنج.4 عدد روغن/2 عدد رب گوجه فرنگی و دو عدد ماکارونی برایشان ارسال شد.

همچنین مبلغ 350 هزار تومان به حساب ای خانواده پرداخت شده است از طرف خیرین.

لینک خبر منتشر شده را در زیر می بینید

زندگی تلخ خانواده معلول چینی در یاسوج /ای کاش هیچوقت به یاسوج نمی آمدم/ سال 93 تاکنون یارانه ام را قطع کرده اند+ تصاویر

گزارشی دیگر در این پایگاه خبری منتشر شد که می توان گفت یکی از تاثیرگذار ترین خبرهای اجتماعی و محرومیت زدایی در این پایگاه خبری بود گزارشی که از استان های همجوار خیرین زیادی برای کمک تماس گرفتند.

دو خانم یتیم هستند که به دلیل بیماری که یکی از خانمها دارد در نزدیکی یاسوج زندگی می کنند که گزارشی از انها منتشر شد و واکنش های مختلفی به همراه داشت در زیر می خوانید

وبعد از انتشار گزارش فردی حاضر شده خانه اش را به مدت یکسال در اختیار این دو دختر قرار دهد و مبالغی زیادی به حساب آنها پرداخت شد همچنین چند ساعت بعد از انتشار خبر سبد غذایی به مبلغ 200 هزار تومان از یک خانواده برایشان ارسال شد.

یک روز بعد از انتشار خبر چند خانم با حضور در خانه این دو دختر علاوه بر خرید سبد غذایی زمینی به ابعاد 100 متر در فیروز آبا د یاسوج را در اختیار آنها قرار داد

داروخانه امام جعفر صادق نیز در تماس با ما و ارسال یکسری مدارک در نظر دارد داروهای مریم را با تخفیف ویژه در اختیارش قرار دهد.

مسجد صابح الزمان سرابتاوه تماس گرفتند که ماهانه بسته غذایی برایشان بفرستند.

رییس پیام نور مارگون تماس گرفتند که مشکل مدرک بتول که به علت بدهی یک میلیونی به دانشگاه نمی توانست آن را بگیرد کمک می کنم که حل شود و مدرکش را بگیرد.

یک یخچال نو از طرف خیرین برای این دو دختر ارسال شد.

لینک خبر را در زیر می خوانید:

زندگی سخت بتول و مریم در یاسوج/دختران جوانی با ده ها درد و رنج/ هیچکس به داد این دختران یتیم نمی رسد + تصاویر

این پایگاه اطلاع رسانی همچنان فعالیت خود در زمینه محرومیت زدایی را انجام می دهد یکی دیگر از گزارش هایی که در سطح استان واکنش هایی را به همراه داشت و تعدادی نیز به این خانواده کمک کردند زندگی یک خانم با وضعیت بسیار بد مالی در استان است شرح این گزارش در زیر بخوانید:

رخساره خانمی که در وضعیت بسیار بد مالی به سبر می برد وی پسرش دارای بیماری ام اس است خورش دارای بیماری هایی مختلفی است که جدیدا نیز غده ای دورن سینه اش ایجاد شده که باید می رفت شیراز اما به دلیل وضعیت مالی که داشت نتوانست برود.

بعد از گزارش کمک هایی به او شد دکتر ارام از دهدشت تماس گرفت و مدارک پزشکی این خانم برایشان ارسال شد همچنین مدیرعامل کارخانه دنا صنعت برای کمک ادرس را گرفت و برای کمک به همراه خانواده به خانه این خانواده رفتندو مبلغی نیز به حسابش پرداخت شد.

گزارش را در زیر بخوانید:

زندگی تلخ رخساره و پسر بیمارش در یاسوج/گذران زندگی با 45 هزار تومان/ شوهری که رخساره را به خاک سیاه نشاند و خود به کُما رفت + تصاویر

این بار پایگاه اطلاع رسانی صبح زاگرس به زیلایی محروم ترین منطقه کهگیلویه و بویراحمد رفت و گزارشی تهیه کرد که در زیر می خوانید.

خانواده ای یتیم در خانه ای زندگی می کردند این خانه اتش گرفته و دود حاصل از ان وارد طویله گوسفندان شده و 33 گوسفند که 8 گوسفند متعلق به این دو یتیم بوده است از بین رفتند در وضعیت بسیار بد مالی زندگی می کنند تصاویر برای این پایگاه خبری ارسال و گزارش آن منتشر شد که بعد از گزارش تا کنون مبلغ یک میلیون و 550 هزار تومان به انها کمک شده که قطعا این مبلغ بیشتر خواهد شد چرا که موسسه خیریه مصباح کار جمع اوری کمک ها را بر عهده دارد.

لینک خبر

آتش خانواده یتیم کهگیلویه و بویراحمدی را به خاک سیاه نشاند/ نگاه دردناک فاطمه 6 ساله به تمام دارایی از دست رفته + تصاویر

این تعداد از جمله گزارش هایی تاثیرگذار در زمینه محرومیت زدایی در استان بوده است اما فعالیت این پایگاه خبری تنها در زمینه محرومیت زدایی نیست و در سایر حوزه ها از جمله فرهنگی و سیاسی اخبار تاثیر گذاری داشته است که در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است:

یکی از مهمترین مسئله استان کهگیلویه و بویراحمد سفر ریاست جمهوری به این استان بود که با توجه به اینکه این استان یکی از استان های محروم کشور است باید جز اولین سفرهای ریاست جمهوری بود اما اینگونه نبود و به آخرین سفرهای رییس جمهور تبدیل شد.

نمونه ای از این اخبار را در زیر می خوانید:

آیا روحانی به کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند؟

تعطیلی واحدهای تولیدی در سال 95 یکی از دغدغه های کارفرینان در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که هنوز هم ادامه دارد این پایگاه خبری در سال گذشته سعی کرد که با اطلاع رسانی دقیق مسئولان را از خواب بیدار کند و مردم را آگاه در زیر بخشی از این اخبار را مشاهده می کنید.

واحدهای تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد به کجا بر می گرددند ، به چرخه تولید یا چرخه تعطیلی؟ + تصاویر

معدن فسفات چرام یکی از واحدهای تولیدی بود که در سال گذشته حاشیه های زیادی به همراه داشت معدنی که زاز سال های قبل بر روی آن مانورهای زیادی داده می شد که بخشی از اشتغال جوانان را فراهم می کند اما به یکباره اقای وزیر صنعت می گوید صرفه اقتصادی ندارد در همین ارتباط صبح زاگرس خبری منتشر کرد که سرو صدای زیادی به در سطح استان به پا کرد در زیر آن را می خوانید

بلا تکلیفی 51 ساله یک معدن/

حکم ناجوانمردانه وزیرصنعت برای بزرگترین معدن فسفات کشور در چرام

بعد از معدن فسفات چرام به سر اغ سونوگرافی این شهر رفتیم خبرهای مختلفی در بحث سونوگرافی چرام در این پایگاه خبری منتشر شد که بعد از انتشار این گزارش های نماینده این هشرستان دستور تهیه سونوگرافی را داد و هم اکنون چرام نیز دستگاه سونوگرافی دارد.

رنج چرامی ها از نبود مرکز سونوگرافی/

عبور از جاده مرگ در چرام برای انجام یک سونوگرافی ساده + عکس

قطع درختان تلگهی توسط اهالی نیز یکی از اخباری بود که در سطح استان واکنش های مختلفی را به همراه داشت که در زیر می خوانید:

سوز سرمادر روستای تُلگهی بویراحمد/

بی توجهی مسئولان به روستا/ وقتی حافظ جنگل، خود قاتل درختان بلوط می شود+ تصاویر

اطلاع رسانی در بخش ورزش نیز یکی دیگر از اولویت های صبح زاگرس برای اطلاع رسانی است این پایگاه خبری در سال گذشته با انتشار اخبار مختلف در بخش ورزش سو صداهایی به پا کرد و با اخبار خود باعث شد یخی از سالن ها ورزشی در سطح استان ترمیم و بازسازی شوند.

نمونه از آنها را در زیر می خوانید:

وقتی صدای مرشد ها دیگر به گوش نمی رسد

تعطیلی اماکن ورزشی به زورخانه یاسوج رسید/ نوای ورزش پهلوانی خاموش شد+ تصاویر

این پایگاه اطلاع رسانی در سال 96 نیز در نظر دارد که اخبار خود در زمینه های مختلف از جمله اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و محرومیت زدایی را ادامه دهد.

سایر اخبار مهم تاثیرگذار را در زیر ببینید:

بوی زمین خواری در شهرستان بویراحمد به مشام رسید

شخم زدن اراضی ملی توسط زمین خواران در بویراحمد/ بستر رودخانه ها هم از گزند زمین خواران در امان نماند+ تصاویر

جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور خبرنگاران گزینشی

گزارش: زهرا داوودی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش

فرمانده ارتش ایران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر گچساران شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، صبح امروز _ پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر گچساران شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح، فرمانده انتظامی استان، فرمانده تیپ فتح ۴۸، منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دادستان گچساران در فرودگاه گچساران از فرمانده کل ارتش استقبال کردند.

اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد اولین برنامه از دومین کنگره دو هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد است که در شهر گچساران از صبح امروز آغاز به کار کرده‌است.

کد خبر 747761

دیگر خبرها

  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد