Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی روز دوشنبه در جلسه ستاد احیای زکات این شهرستان در سال 96 با اشاره به اهمیت پرداخت زکات از دیدگاه اسلام و تاکید بر احیای این سنت حسنه اظهار داشت: با رفع فاصله طبقاتی، حل مشکلات محرومان و رشد و توسعه اقتصادی می توان برای داشتن یک جامعه اخلاقی تلاش کرد.
وی با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی از قبیل گندم و جو اظهار داشت: کشاورزان با پرداخت زکات محصولات کشاورزی خود می توانند خودشان را در برابر حوادث بیمه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه ایرانشهر پرداخت زکات را یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش فقر و محرومیت در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر این سنت الهی به صورت کامل و درست اجرا شود هیچ فقیر و نیازمندی در جامعه اسلامی وجود نخواهد داشت.
وی تقویت باورها برای مشارکت هرچه بیشتر آحاد مردم به ویژه کشاورزان و دامداران در پرداخت زکات را یکی از گام های اساسی در راستای ریشه کنی فقر بیان کرد و افزود: پرداخت زکات در حقیقت یکی از مصادیق امر به معروف است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ایرانشهر نیز گفت: پارسال بالغ بر 800 میلیون ریال زکات از سطح شهرستان ایرانشهر جمع آوری شده است.
محمدعلی تراقویی افزود: زکات جمع آوری شده در همان منطقه برای رفع محرومیت در حوزه های فرهنگی، تحصیل، ازدواج و درمان هزینه می شود.
وی بیان کرد: با توجه به بارندگی های اواخر پارسال و افزایش محصولات کشاورزی پیش بینی می شود امسال زکات جمع آوری شده در ایرانشهر نسبت به پارسال 50 درصد افزایش یابد.
شهرستان ایرانشهر با بیش از 250 هزار نفر جمعیت در جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**8006**6081 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد

  احسان مرادی بیان کرد: با برنامه‌ریزی اداره صمت ایرانشهر گشت‌ مشترک نظارتی با حضور نماینده دادستان، رئیس شعبه دوم تعزیرات حکومتی و کارشناسان بازرسی اداره صمت از واحد‌های صنفی و میدان میوه و تره بار‌ در سطح شهرستان ایرانشهر انجام پذیرفت.

وی افزود: در بازدیدهای انجام شده برای پنج واحد صنفی پرونده های تخلف تشکیل شد.

رییس اداره صمت ایرانشهرخاطرنشان کرد: پرونده‌های تشکیل شده جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مرادی عنوان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی و اقتصادی مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی اداره کل صمت استان به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • کوشک جلالی با «آرت» به تماشاخانه ایرانشهر می‌آید
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • شدت بارش‌ها در فارس موجب بروز خسارت کشاورزی شد / ورود سامانه جدید بارشی