Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادل دریس دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:این شناور غرق شده از نوع دوبه با ابعاد 45 متر طول، 8 متر عرض و 4 متر ارتفاع در محدوده شرکت کشتی سازان اروندان قرار داشت.
وی شناور خارج شده را از نوع شناورهای مغروقه نیمه سخت در اروند رود عنوان کرد و گفت:این مغروقه در راستای ارتقاء ایمنی و پاکسازی رودخانه اروند خارج سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه با خارج سازی این مغروقه تعداد مغروقه های خارج شده از کارون و اروندرود به 180 فروند افزایش یافته، اضافه کرد: از سال 72 تاکنون 55 فروند از اروندرود و 125 فروند مغروقه از کارون خارج سازی شده است.
دریس گفت:مغروقه خارج شده از اروندرود طی سال جاری بر اساس قرارداد خارج سازی 39 فروند مغروقه در آبراه اروند که از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده بود، صورت گرفت.
وی در ادامه گفت: قرارداد خارج سازی 39 فروند مغروقه در آبراه اروند با اعتباری بیش از 625 میلیارد ریال در حال انجام است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: بر اساس این قرارداد تاکنون 17 فروند شناور مغروقه شامل 12 فروند مغروقه آسان، سه فروند مغروقه سخت و دو فروند نیمه سخت خارج سازی شده و 22 فروند مغروقه دیگر نیز می بایست خارج سازی شود.
دریس در ادامه سخنانش گفت:در مجموع 72 فروند مغروقه در رودخانه های اروند و کارون باقیمانده است که با خارج سازی آنها، رونق و توسعه اقتصادی منطقه افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا بندر خرمشهر در شمال غربی خلیج فارس و در جنوب غربی جمهوری اسلامی ایران و همسایگی جنوب شرقی کشور عراق (مرز زمینی شلمچه)، محل تلاقی رودخانه های اروندرود و کارون در استان خوزستان واقع شده است.
این بندر سابقه طولانی در تجارت دریایی داشته و ساخت و بهره برداری از اسکله های ویژه پذیرش کشتی های اقیانوس پیما در بندر خرمشهر در سالهای آغازین 1300 شمسی شروع شده و در زمان جنگ جهانی دوم و پس از آن به اوج خود رسید.
سالهای قبل از انقلاب اسلامی بندر خرمشهر با داشتن 20 اسکله یکی از بزرگترین بنادر کشور به حساب می آمد و سال 1356 چهار میلیون تن کالا از این بندر به کشور وارد شد.
زیرساخت های قبل از جنگ اعم از اسکله ها ،انبارها و محوطه ها بازسازی شده است.
7100/6125 خبرنگار: کمیله حجازی *** انتشاردهنده : سیدبهادر حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۶۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان

 محمد بنی سعید مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: در سال۱۴۰۲، بیش از ۱۶ میلیون و ۳۸۱ هزار لیتر فرآورده به سه هزار ۴۴۰ فروند هواپیما در مراکز سوختگیری هواپیمایی منطقه آبادان سوخت‌رسانی شده است.

به گفته او این رقم بیانگر رشد ۲۱ درصدی تامین سوخت و افزایش ۳۵ درصدی تعداد فروند هواپیما‌های سوخت گیری شده نسبت سال ۱۴۰۱ است.

 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان دارای دو مرکز سوختگیری هواپیمایی در آبادان و ماهشهر است که مسئولیت سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی، در فرودگاه‌های جنوب غرب استان را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور