Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@10:01:24 GMT

کدهای QR بر روی قبور افراد مشهور+ عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۵۶۳۴۲

کدهای QR بر روی قبور افراد مشهور+ عکس

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همیشه اطلاع از زندگی نامه، دیدن عکس ها و فیلم ها و بسیاری اطلاعات دیگر از زندگی برخی افراد به خصوص اشخاص نامی، هنرمند، سیاستمدار، ورزشکار و ... برای عده ای جالب و جذاب است.

در کشورهای اروپایی بر روی سنگ قبرها بارکدهایی حک می شد که با نصب نرم افزاری بر روی گوشی موبایل می توانید با استفاده از بارکد حک شده اطلاعاتی از فرد به دست بیاورید، عکس هایی متفاوتی از قبرستان های دانمارک و انگلستان که برخی از سنگ قبرهای ان حاوی کد QR یا همان بارکد هستند منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران نیز برای برخی از افراد بنا به تمایل خانواده های آنها کدهای QR با عنوان "یادکد" بر روی قبور طراحی می شود و شما با نصب اپلیکیشن مورد نیاز و اسکن بارکد طراحی شده می توانید اطلاعاتی از فرد به خاک سپرده شده بگیرید.

برای این کار سایتی طراحی شده که بنا به تقاضای افراد در صفحات شخصی بارکدی مخصوص ساخته می شود، معمولا در صفحات شخصی که متعلق به افراد مشهور است مجموعه ای از تصاویر، فیلم ماندگار، صدای ماندگار و نقشه مقبره و زندگی نامه و یا خاطرات ماندگار قرار داده میشود.

تا کنون این یادکدها بر روی قبور برخی از هنرمندان، ورزشکاران و شهدا حک شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  صلواتی با اشاره به نشست و فرورفتگی برخی قبور خلدبرین یزد در اثر بارندگی، گفت: معمولا بعد از هر بارندگی شدید قبور واقع در بلوک‌های قدیمی (معراج‌ها) به علت پائین‌تر بودن از سطح معابر و عدم امکان دفع آب‌های سطحی و ساخت و ساز قبور قدیم با مصالح (خشت و.) دچار تخریب و فرورفتگی می‌شوند که معمولاً یک یا دو روز بعد از بارندگی این فرورفتگی‌ها مشخص می‌شود.   وی افزود: با شناسایی تخریب و فرورفتگی قبور و پس از اینکه این محدوده قابل تردد باشد، ظرف یک یا دو روز با ماسه بادی قبور آسیب‌دیده پر می‌شود و سنگ‌های قبور روی ماسه بادی‌های هم سطح شده قرار می‌گیرد.   رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه موارد مربوط به بارندگی اخیر ان‌شاءالله تا یکشنبه رفع می‌شود، یادآور شد: در این موارد حق با مردم هست و ما وظیفه داریم در حداقل زمان ممکن این نقص را برطرف کنیم.

دیگر خبرها

  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟
  • از روان تا درمان
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟