Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۲۳ میلیون بیمار بستری از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت تا پایان سال گذشته، مورد حفاظت مالی قرار گرفتند و بیش از ۱.۵ میلیون زایمان طبیعی رایگان در کشور انجام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد آقاجانی روز دوشنبه در نشست مشترک و هم اندیشی اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و شورای معاونین وزارت بهداشت، اظهار داشت: در بیش از ۶۰۰ کلینیک ویژه در سطح کشور از ابتدای طرح تحول سلامت تا پایان سال گذشته، ۱۱۰ میلیون بار ویزیت تخصصی و فوق تخصصی با دریافت بهای بسیار اندک حدود ۳ هزار تومانی برای مردم طبقات محروم و متوسط انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به بیان مهمترین مشکلات پیش روی طرح تحول سلامت پرداخت و گفت: مهمترین معضل این طرح، عدم پایداری منابع است و اعتبارات وزارت بهداشت در سه سال اخیر به طور کامل محقق نشد.

آقاجانی تصریح کرد: در سال ۹۵ معادل یک سوم بودجه سال ۹۳، به وزارت بهداشت بودجه تخصیص یافت اما خدمات حوزه سلامت همچنان با تلاش ها و زحمات جامعه پزشکی، پرستاری و کادر بهداشتی و درمانی کشور، بدون هیچ گونه کاستی به مردم ارائه می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: برای جبران کاهش بودجه وزارت بهداشت در سال سوم اجرای طرح تحول سلامت نسبت به سال اول، در هزینه های به طور جدی صرفه جویی کردیم. اما سال گذشته از محل هدفمندی یارانه ها نیز اعتباری دریافت نکردیم.

آقاجانی در خصوص وضعیت مطالبات وزارت بهداشت از بیمه ها، یادآور شد: بیمارستانهای وزارت بهداشت هنوز مطالبات ۷ ماه از سال گذشته را از بیمه ها دریافت نکرده اند و حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اسناد ارسالی به بیمه ها دارند.

وی به وجود سامانه مرکزی خدمات بستری در وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: بر اساس اطلاعات این سامانه، رشد خدمات بستری پس از طرح تحول سلامت، فقط ۵ درصد است در حالی که شاهد رشد ۱۱ درصدی بیمه شدگان بودیم بنابراین تقاضای القایی ایجاد نشده اما در حوزه خدمات سرپایی ممکن است تقاضای القای وجود داشته باشد چون دفترچه سفیدی را در اختیار مردم قرار می دهیم که ممکن است هر روز به پرشکان مختلف مراجعه کنند و چندین خدمت پزشکی را دریافت کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جانشین رئیس این دانشگاه در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: 701  گروه بازرسی بهداشت، درمان، دارو، دامپزشکی، انتقال خون و محیط زیست در ایام نوروز در استان فعال است.

دکتر محمدیوسف رحمتی درباره مجموعه‌های فعال در این کمیته افزود: در برنامه‌های این کمیته تخصصی در طرح سلامت نوروزی مشارکت و همکاری ۷۱ بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی، ۸۲ مرکز دیالیز با ۸۴۲ تخت عادی و ۲۳ تخت ایزوله، ۲۱۸ درمانگاه شبانه‌روزی، ۹۰ مرکز تصویربرداری، ۸۴ مرکز، کلینیک و مطب دندانپزشکی، ۱۲۲ آزمایشگاه، ۲۶۱ مرکز بهداشتی و درمانی، ۴۰ مرکز خدمات به مزدوجان، ۴۳ مرکز هاری، ۵ پایگاه مراقبت مرزی، ۱۸۳ داروخانه شبانه‌روزی، ۸۲ داروخانه بیمارستانی، ۲۷۱ پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۴ فروند بالگرد اورژانس هوایی، ۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰ دستگاه موتورلانس، ۱۴ مرکز انتقال خون، ۱۹۶ بازرس دامپزشکی با همکاری مرکز بهداشت خراسان رضوی را داریم.

وی با بیان اینکه برای نوروز امسال از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی خوبی در حوزه سلامت برایی ارائه خدمات شایسته و رضایت‌بخش به زائران و مجاوران امام رضا (ع) انجام شد افزود: در ارتباطات حضوری با مردم هموطنانمان از خدمات دریافتی در بخش‌های مرتبط با حوزه سلامت ابراز رضایت کرده اند و در بازدید‌های مستمر از همه مجموعه‌ها شاهد ارائه خدمات مطلوب، شایسته و باکیفیت در تمامی حوزه‌ها بوده ایم

جانشین ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای کمیته بهداشت و سلامت قرارگاه‌های عملیاتی ستاد‌های خدمات سفر مشهد و خراسان رضوی در ایام نوروز همه‌روزه و به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائران و مجاوران امام رضا (ع) و مهمانان نوروزی امام مهربانی‌ها هستند و پاسخگوی سوالات آنها در حوزه سلامت خواهند بود.

دکتر رحمتی افزود: زائران و مجاوران برای اطلاع از مراکز بهداشتی و درمانی فعال در ایام تعطیلات نوروزی به آدرس safar.mums.ac.ir مراجعه کنند.

مردم برای پاسخ سؤالات و همچنین طرح شکایات خود در حوزه سلامت می‌توانند با شماره تلفن‌های ۱۹۰، ۰۵۱۳۷۰۴۵ و ۰۵۱۳۱۴۴۹۹۰۸ و ۹ تماس بگیرند، ضمن اینکه سامانه‌های پیامکی ۱۰۰۰۸۹۱۹۰ و ۳۰۰۰۲۱۹۱ هم در این خصوص فعال است.

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای رایگان خانواده‌های پنج دهک درآمدی اول جامعه
  • بیش از ۸۰۰ هزار نفر در کرمانشاه بیمه سلامت رایگان دارند
  • پلمب ۳۱۲۳ مرکز به دلیل تخلفات از آغاز طرح سلامت نوروزی/ بستری ۵۴۸ هزار و ۳۴۸ نفر در بیمارستان
  • ۶۰۰۰ مصدوم حوادث ترافیکی در کردستان خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • بستری بیش از ۴۷۱ هزار نفر در بیمارستان از آغاز طرح سلامت نوروزی
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت