Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رد حضور تبليغاتي ظريف، تاييد صلاحيت 9288 کانديداي شوراهاي استان تهران و تکذيب اسامي منتشر شده در همين زمينه، تکذيب فعاليت ناطق نوري در فضاي مجازي، از بين بردن داعش؛ راهبرد ارتش، توضيحات فاطمه هاشمي درباره سفرش و... از جمله گزيده اخبار سياسي ايسنا در روز دوشنبه 28فروردين 1396 است که مي‌توانيد آنها رادر لينک هاي زير دنبال کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* با شروع بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات رياست جمهوري از ديروز (يکشنبه) 26 فروردين 1396
يک وکيل دادگستري بر اين موضوع که هرگونه تخلف انتخاباتي در فضاي مجازي مانند فضاي واقعي قابل پيگرد است، تاکيد کرد. نماينده مردم رشت در مجلس، با اشاره بر هوشياري مردم در وعده‌هاي غيرعملي کانديداها گفت: شوراي نگهبان بايد با آنهايي که وعده‌هاي پوچ مي‌دهند برخورد و اين وعده دهندگان را حذف کند. همچنين الياس حضرتي با تاکيد بر اينکه وعده هاي دروغ و غير واقعي و بدون پشتوانه نوعي تخلف انتخاباتي است که بايد در جاي خود با آنها برخورد شود، در خصوص طرح شعارهاي بي حساب و غير واقعي در انتخابات گفت: کساني که اين شعارها را مي دهند بايد در محکمه اي پاسخگو باشند.

هم‌چنين اعضاي اصلي و علي‌البدل هيئت اجرايي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري در چهارمحال و بختياري و 9 نفر به عنوان معتمد اصلي و پنج نفر نيز به عنوان معتمد علي‌البدل هيئت اجرايي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري انتخاب شدند.
***
در حوزه نظامي نيز ناوگروه چهل و پنجم نداجا متشکل از ناوشکن شهيد نقدي و ناو پشتيباني کننده تنب پس از 50 روز ماموريت صبح امروز(دوشنبه) در منطقه يکم امامت نداجا پهلوگرفت. اين ناوگروه با حضور 600 نفر از دانشجويان و کارکنان نداجا طي مدت زمان ماموريت خود در بنادر صلاله عمان، کوچين هنر و کراچي پاکستان حضور يافته و به صيانت از خطوط بين المللي کشتيراني کشورمان پرداخته است.
دريادار سياري در ادامه حضور خود در سواحل مکران از تشکيل اتاق اقتدار در پسابندر خبر داد و گفت :زماني ناوهاي خارجي در آبهاي خليج فارس حضور داشتند و اشراف اطلاعاتي ما نسبت به حضور و عملکرد آنها بسيار کمرنگ بود. اما امروزه با اشراف اطلاعاتي بسيار دقيق تمام تحرکات را چه آبهاي سرزميني و چه آبهاي آزاد زير نظر داريم و در همين راستا با تشکيل اتاق اقتدار در پسابندر، به تمامي اطلاعات شناورهاي عبوري مي توانيم دسترسي داشته باشيم و اين به معناي صاحب پيدا کردن مرزهاي آبي و جاي جاي سرزمين اسلاميمان است.

*در پي نتيجه همه‌پرسي در ترکيه
سيامک کاکايي، پژوهشگر مسائل ترکيه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به همه‌پرسي قانون اساسي ترکيه، آن‌ را يک رويداد مهم در تاريخ سياسي اين کشور دانست و گفت: همه پرسي قانون اساسي ماراتني نفس‌گير براي اردوغان و حزب عدالت و توسعه بود و با وجود آنکه به پيروزي دست يافتند اما خودشان واقف هستند که اين نتايج با چه سختي حاصل شد. همچنين عباسعلي کدخدايي در کانال تلگرامي خود نوشت:سرانجام همه پرسي ترکيه انجام شد و با راي موافق حدود 51 درصد از راي دهندگان، اصلاحات قانون اساسي در راه خواهد بود. اصلاحاتي که اختيارات رئيس جمهور را افزايش مي دهد و نظامي مشابه نظام آمريکا بوجود خواهد آورد.
همچنين سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان درباره برگزاري رفراندم در ترکيه و تأثير بر مسايل منطقه‌اي اظهار کرد: بحث برگزاري رفراندوم در ترکيه يک بحث داخلي است. ترکيه کشور همسايه ما است و آنچه در اين کشور اتفاق افتاده و خواهد افتاد به مردم ترکيه مربوط مي‌شود و هر آن‌چه را که اکثريت مردم ترکيه بپذيرند و به آن رأي بدهند مورد احترام ما خواهد بود. وي با اشاره به همراهي روحاني توسط ظريف در مراسم افتتاحيه چند فاز پارس جنوبي در روز يک‌شنبه هفته جاري،جنبه تبليغاتي حضور ظريف را در مراسم افتتاح چند فاز پارس جنوبي رد کرد.
يک عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز با اشاره به رفراندوم ترکيه خاطر نشان کرد:اردوغان به پشتوانه راي 51 درصدي رفراندوم اختيارات و دوران رياست جمهوري‌اش را افزايش داده است، اما نبايد آن 49 درصدي را که به او راي منفي داده‌اند فراموش کند.
***

*در آستانه‌ فرا رسيدن روز ارتش
صبح امروز (دوشنبه)، امير سرتيپ احمدرضا پورستان جانشين فرمانده کل ارتش و جمعي از فرماندهان عاليرتبه نيروهاي چهارگانه ارتش با حضور در حرم امام خميني(ره) با آرمان‌هاي بنيانگذار کبير جمهوري اسلامي ايران تجديد ميثاق کردند.
پوردستان، جانشين فرمانده کل ارتش در مراسم تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل با تأکيد بر اينکه تهديدات عليه جمهوري اسلامي ايران با همکاري همه نيروهاي مسلح خنثي شده است، گفت: راهبرد ما براي مقابله با داعش اين است که قبل از رسيدن به مرزها بايد از بين برود.
هم‌چنين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بيانيه اي با گراميداشت 29 فروردين ماه، "روز ارتش جمهوري اسلامي ايران" را فرصتي براي بازخواني وحدت و هم افزايي راهبردي و اقتدار آفرين ارتش و سپاه براي پايدارسازي امنيت ملي و خلل ناپذيري شبکه دفاعي کشور دانست.
سردار جلالي، رئيس سازمان پدافند غير عامل کشور نيز با صدور پيامي، تاکيدکرد: امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران با سربلندي و افتخار به عنوان ارتشي مردمي و مکتبي و سرافراز و متکي بر تجارب درخشان دفاع مقدس و دوران دفاع جانانه از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن روز به روز بيشتر در جهان مي درخشد و با رهبري داهيانه فرمانده معظم کل قوا و در ظل توجهات حضرت بقيه الله الاعظم عجل الله تعالي فرجه الشريف با داشتن نيروهاي متخصص و توانمند و همچنين به کارگيري پيشرفته ترين ابزار و بهره گيري از دانش روز دنيا توانسته در زمينه توليدات نظامي به اقتدار لازم دست يابد و به عنوان برجسته ترين و کارآمدترين ارتش در بين نيروهاي مسلح منطقه و جهان مطرح باشد.
***
در حوزه سياست خارجي نيز خالد بن احمد آل خليفه، وزير امور خارجه بحرين در مراسم افتتاح ساختمان سفارت بحرين در کويت، از اقدامات امير کويت در خصوص روند گفت‌وگوي کشورهاي عربي خليج(فارس) با ايران تشکر و قدرداني کرد و بر ادامه گفت‌وگو ميان ايران و کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس تاکيد کرد.
شرکت برق هسته‌اي و هيدروليک کره (KHNP) روز يکشنبه بنا به درخواست يک عضو پارلمان کره جنوبي گزارشي را درباره وضعيت راکتورهاي هسته‌اي اين کشور منتشر کرد که نشان مي‌دهد ديوارهاي محافظ بيروني راکتورهاي کره جنوبي هيچ‌گاه براي مقاومت در برابر حملات موشکي يا ديگر انواع حملات هماهنگ و طراحي نشده‌اند.

*به منظور توسعه همکاري‌هاي ايران و پاکستان
بيستمين اجلاس کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي ايران و پاکستان امروز (دوشنبه) به منظور پيگيري و گفت و گو پيرامون مصوبات نوزدهمين اجلاس اين کميسيون آغاز شد و عبدالقادر بلوچ وزير ايالات و مناطق مرزي پاکستان، شب گذشته براي حضور در اين اجلاس همراه با هياتي وارد تهران شد.
وزير کشور در افتتاحيه اين اجلاس گفت: پيش بيني ما اين است که با همکاري دو کشور در حوزه هاي اقتصادي، تجاري، انرژي، ‌ صنعتي و گردشگري حجم مبادلات را تا سقف 5 ميليارد دلار به زودي افزايش دهيم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه‌اي وزارت کشور، نيز در اين مراسم از فعاليت بيش از 20 وزارتخانه و سازمان در ايران و پاکستان براي برگزاري اين کميسيون در ماه‌هاي اخير خبر داد.
***

*بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراي شهر تهران
رئيس هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي استان تهران از تاييد صلاحيت 9288 کانديداي انتخابات شوراها در استان تهران در هيات‌هاي اجرايي خبر داد و گفت که از اين تعداد 763 نفر در هيات‌هاي اجرايي رد صلاحيت شدند.
رئيس هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي استان تهران در واکنش به انتشار اسامي تعدادي از کانديداهاي انتخابات شوراها در شهرستان تهران به عنوان افراد تاييد صلاحيت شده گفت: در حال حاضر هيئت نظارت شهرستان هاي تهران از جمله شهر تهران مشغول رسيدگي به صلاحيت داوطلبان تاييد صلاحيت شده توسط هيئت اجرايي هستند که اسامي نهايي دوم ارديبهشت از سوي فرمانداريها به کانديداها به صورت رسمي اعلام مي شود.
***

روابط عمومي دفتر حجت الاسلام والمسلمين ناطق نوري طي اطلاعيه‌اي اعلام کرد که وي هيچکونه فعاليتي در فضاي مجازي ندارد.
دربخشي از اين اطلاعيه آمده است: حضرت حجت الاسلام والمسلمين علي اکبر ناطق نوري تاکنون هيچ گونه فعاليتي در فضاي مجازي اعم از اينستاگرام، فيسبوک، تلگرام، توييتر و .... نداشته اند.
با پيشنهاد کميته بازرسي نظارت بر انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا و به استناد ماده 59 و بند ج ماده 61 قانون تشکيلات، ‌ وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي کشور و انتخابات شهرداران، فاطمه سعيدي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي به عنوان رئيس کميته بازرسي استان تهران انتخاب شد.
وزير امور خارجه که در چارچوب سفر به سه کشور آسياي ميانه و قفقار در عشق‌آباد به سر مي برد، در نخستين برنامه کاري در ترکمنستان با «قربان قلي بردي اف» رئيس جمهور اين کشور ديدار و مذاکره کرد و در ادامه اين سفر در نشست مشترک تجار ايراني و ترکمنستاني، ضيافت ناهار وزارت امور خارجه اين کشور، ديدار با مردوف، معاون کابينه وزرا و وزير امور خارجه ترکمنستان، بازديد از نمايشگاه عکس بيست و پنجمين سالگرد روابط ايران و ترکمنستان و حضور در جمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه روابط بين‌الملل وزارت امور خارجه ترکمنستان، امشب ترکمنستان را به مقصد گرجستان ترک خواهند کرد.

در جريان بازرسي هاي مشترک انجام شده از سوي پليس آگاهي و نمايندگان تعزيرات حکومتي از باربري‌هاي شهرستان رشت و آستارا مقدار 23 هزار و 269 قلم انواع داروي خارجي قاچاق کشف و ضبط شد و پرونده 5 قاچاقچي دارو در تعزيرات حکومتي رشت و آستارا با محکوميت عاملان آن مختومه شد.
مديرکل خاورميانه عربي و شمال آفريقاي وزارت امور خارجه، در هشتمين نشست کارگاه دانش افزايي مطالعات فلسطين با سخنراني مديرکل خاورميانه و شمال آفريقاي وزارت امور خارجه با موضوع « مناسبات کشورهاي عربي و رژيم صهيونيستي »تاکيد کرد: به رغم تحرکات برخي از مقامات کشورهاي عربي، افکار عمومي در کشورهاي عربي و فرهيختگان عرب همچنان مخالف اسرائيل و برقراري رابطه با آن هستند.
فاطمه هاشمي، رئيس بنياد امور بيماريهاي خاص در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به مطالب منتشر شده اخير در برخي خبرگزاري ها در زمينه سفر وي و مادرش به انگليس، گفت:سفر اخيرم به لندن براي شرکت در جلسه سالانه هيئت مديره بنياد تالاسمي بود که طبق روال هر ساله موظف به شرکت در آن هستم.

*انتخابات و صدا و سيما
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اصل بي طرفي صدا و سيما در هنگام انتخابات، گفت: رسانه ملي وظيفه دارد تا مردم را براي مشارکت حداکثري و حضور در امر انتخابات تشويق کند.
مدير مسئول روزنامه شرق در ارتباط با چگونگي تاثير عملکرد صدا و سيما بر فضاي گفت: مردم مي دانند که صدا وسيما جدا از وظايف قانوني اش از يک جناح خاص حمايت مي کند و با گسترش شبکه هاي مجازي اقبال آنها به صدا و سيما کم شده است.
«علي فرهادي» طي حکمي از سوي رئيس قوه قضائيه به‌عنوان «معاون حقوقي و نظارت همگاني» اين سازمان منصوب شد. علي فرهادي پيش از اين سرپرستي معاونت حقوقي و نظارت همگاني سازمان بازرسي کل کشور را بر عهده داشت.
***

رييس قوه قضاييه در جلسه مسئولان عالي قضايي، با اشاره به کثرت داوطلبان کانديداتوري انتخابات رياست جمهوري و خيل ثبت‌نام کنندگان فاقد صلاحيت، تصريح کرد: مجلس محترم و شوراي محترم نگهبان مي توانند لوازم آنچه را که در قانون اساسي به عنوان شرايط نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مطرح شده است تعيين کنند و حداقل هايي را در نظر بگيرند تا هر کسي با هر شرايطي نتواند اينگونه ثبت نام کند؛ زيرا اين نحوه ثبت نام ها خود موجب وهن است.
وي با اشاره به افزايش هجمه‌ها به دستگاه قضايي تصريح کرد: ما به توصيه حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام وقتي مي بينيم که دستگاه قضايي با هجمه هاي زيادي از سوي دشمن مواجه مي‌شود، مي فهميم که مسير را درست طي کرده و در برخورد با مفاسد کار خود را درست انجام داده ايم منتهي آنچه باعث تاسف است، همنوايي بلکه هماهنگي بعضي افراد در داخل با اين قبيل حملات دشمن است.

انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: بیش از ۲۲ هزار بازدید کمّی و کیفی از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده از سوی بازرسان و کارشناسان منطقه در سال ۱۴۰۲ ثبت شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • حمایت غرب از نسل‌کشی جدید اسرائیل/ حضور در انتخابات سهیم شدن در تعیین سرنوشت است
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • تکذیب یک شایعه تبلیغاتی؛ باشگاه هوادار به فروش نرفته است