Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از اولویت‌های این صندوق حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی زنان روستایی است که با تشکیل ۶۰۰ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی پشتیبانی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتستان، علی اصحابی ظهر امروز درنمایشگاه عرضه مستقیم محصولات صندوق‌های خرد محلی در روستای بویری با بیان اینکه برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید برای توسعه کسب و کار به صورت منطقه‌ای و محلی اجرا می‌شود اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید از طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی حمایت می‌کند و توجه ویژه ای به این طرح‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تشکیل 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور خبرداد و تصریح کرد: 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در کشور تشکیل شد که تا سقف 150 میلیون ریال تسهیلات در سال گذشته به این صندوق‌ها پرداخت کرده است.

معاون مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر تقویت صندوق‌های خرد محلی گفت: تقویت صندوق‌های خرد محلی برای تولید و استفاده از ظرفیت و توانمندی منابع روستایی که از ارکان تولید و اشتغال هستند از برنامه‌های مهم صندوق کارآفرینی امید است.

اصحابی با بیان اینکه خدمات صندوق کارآفرینی امید در حوزه اشتغال‌زایی و حمایت از کارگاههای تولیدی در چند سال اخیر افزایش یافته است خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های این صندوق حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی زنان روستایی است که با تشکیل 600 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی پشتیبانی می‌شوند.

وی تاکید کرد: روند حمایت از این صندوق‌های خرد برای ارائه خدمات بیشتر به اعضا همچنان با قوت بیشتر ادامه دارد تا فعالیت صندوق‌ها و توسعه کسب و کار در روستاها بیشتر رونق گیرد.

معاون مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر توجه به قابلیت‌های اشتغال‌زایی بر اساس ظرفیت‌های روستاها افزود: باتوجه به ظرفیت استان بوشهر در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و تولید صنایع دستی می‌توان زمینه توسعه اشتغال و کاهش بیکاری در این استان با ایجاد کسب و کار محلی فراهم کرد.

وی ایجاد اشتغال با سرمایه‌گذاری اندک را از جمله برنامه‌های این صندوق دانست و گفت: همه تولیدکنندگان به شبکه تولید و توزیع متصل می‌شوند تا تولیدات آنها در معرض فروش قرار گیرد.

اصحابی تقویت بنیه مالی در اشتغالزایی روستائیان را از دیگر برنامه‌های این صندوق دانست و گفت: ایجاد صندوق‌های خرد محلی به عنوان تأمین کننده کسب کار، حمایت از خیران اشتغال‌زا، برگزاری نمایشگاه ملی و منطقه‌ای و ایجاد هر روستا یک محصول از جمله برنامه‌های صندوق است.

انتهای پیام/

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور

مطابق آخرین آمارها ۷۰۰۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ هزار نفر و ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعالیت دارند و تشکیل تعاونی های زنان در دولت سیزدهم رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تعاونی‌های زنان نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد، تولید ناخالص داخلی، اشتغالزایی و درآمدزایی دارند.سیر تاریخی فعالیت بانوان در ایران نشان می‌دهد زنان از دیرباز در زمینه‌های مختلف از صنایع دستی و مشاغل هنری گرفته تا تولید فرش دستباف و امور باغی و کشاورزی فعالیت داشته و سهم بسزایی از تولید و اشتغال خُرد و خانگی را در قالب تعاونی‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

امروز سازمان‌های‌ بین‌المللی، تشکیل تعاونی‌های زنان را به‌ عنوان یکی از راهبردهای اساسی کاهش نابرابری‌ها و افزایش مشارکت در کلیه امور اقتصادی و اجتماعی به دولت‌ها توصیه می‌کنند.

در کشور ما نیز طی یک دهه گذشته بنگاه‌های کوچک و متوسط بسیاری با عنوان تعاونی زنان در کشور تاسیس و با اقبال خوبی همراه شدند.این تعاونی‌ها در گرایش‌های‌ مختلف اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت کرده و عمده تولیدات آن‌ها در حوزه‌ خدمات، کشاورزی، صنایع غذایی،صنایع ‌دستی، گلیم، فرش دستباف و گیاهان دارویی بوده است.

آنطور که حامد ویس کرمی - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - گفته ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

طبق گزارش ها ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات  و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی تقویت تعاونی های زنان را از برنامه های وزارت تعاون در سال جاری ذکر کرده و می گوید خوشبختانه دستگاه‌ها همکاری خوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی می شود.
معاون وزیر تعاون درعین حال آماری از تعداد تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم ارائه کرده و می گوید:از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ نفر عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه دوره قبل رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گفته ویس کرمی، در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

تعاونی‌های زنان تعاونی‌هایی هستند که حداقل  ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

بر اساس تازه ترین آمار تعداد  ۷۰۰۰  تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ هزار نفر و ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند. 

به گزارش ایسنا، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضای شرکت‌های تعاونی زنان از محل منابع بانک توسعه تعاون، حمایت مالی در قالب وام و کمک بلاعوض با هدف توسعه بازار و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی از جمله برنامه‌های حمایتی معاونت امور تعاون از تعاونی‌های زنان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • سطح رفاه اجتماعی در لرستان را ارتقا دهیم
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند