Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:25:20 GMT

امنیت پایدار در خوزستان برقرار است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۵۷۶۲۵

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش گفت: امنیت پایدار در خوزستان برقرار است و آنچه را که امروزه در خوزستان شاهد آن هستیم بدون تلاش‌های نیروی مسلح اعم از سپاه، مرزبانی و ارتش میسر نخواهد بود. امروزه در نقطه صفر مرزها کشاورزان مشغول به کار هستند و شاهد هیچ گونه مشکلی نیستیم

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم علی ظریفی‌یگانه در نشست خبری که امروز(28 فروردین ماه) در لشکر 92 زرهی خوزستان برگزار شد، با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: شهدای ارتش جمهوری ایران تاثیر بسیاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و با حضور خود در انقلاب، اسلام و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران را زنده نگه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در آن زمان، آمریکا و مستشاران نظامی فکر نمی‌کردند که ارتش به انقلاب بپیوندد و این امر، سبب وارد آمدن ضرر زیادی به آمریکا شد. علی‌رغم نظر آنها که فکر می‌کردند ارتش ایران به حمایت از حکومت پهلوی خواهد پرداخت، ارتش با شنیدن پیام امام خمینی(ره) به سرعت به انقلاب پیوست و این سرمایه عظیم نظامی در اختیار نظام قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش توضیح داد: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دو قشر برای منحل کردن ارتش تلاش داشتند؛ نخست دوستان ناآگاهی که انقلابی بودند ولی شناختی نسبت به بدنه ارتش نداشتند و دیگری نیز عناصر ضدانقلاب که استکبار جهانی به آنها خط می‌داد. در آن هنگام، شرایطی در ارتش به وجود آمد که کارکنان از نظر روحی بسیار متزلزل شدند و هر لحظه منتظر تسویه‌حساب و منحل شدن ارتش بودند.

ظریفی‌یگانه خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) که یک مدیر الهی و به همه امور واقف بودند، احساس کردند که اگر از ارتش حمایت نشود، به راحتی سرمایه عظیم نظام از دست خارج می‌شود و توطئه‌های دشمن می‌تواند تاثیرگذار باشد. بلافاصله امام(ره) در روز 28 فروردین 58 با پیامی تاریخی، حمایت خود را از ارتش اعلام کردند و خواستند که ارتش با رژه و نیروهای خود به خیابان‌ها بروند و مردم نیز با رفتن به خیابان‌ها، حمایت خود را از ارتش اعلام کنند.

وی افزود: بعد از پیام امام خمینی(ره)، ارتش با روحیه بالا تجدید سازمان شد و توطئه‌ها در مناطقی مانند خوزستان، کردستان، شمال کشور و بسیاری مناطق دیگر که عملیات مسلحانه و تروریستی علیه انقلاب انجام می‌شد، از میان رفت و کشور از عناصر ضدانقلاب پاک شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش توانمندی خود را به توطئه‌گران نشان داد و اولین شهید ترور در کشور نیز شهید سرگرد قرنی بود. ارتش در اوایل جنگ و همچنین در مدت هشت سال دفاع مقدس حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران در مرزها با همکاری نیروهای بسیج، سپاه و همه عوامل نشان داد و پیروزی در هشت سال دفاع مقدس را مدیون ایثارگران و فرماندهان آن زمان ارتش هستیم.

وی با اشاره به اقدامات ارتش در دوران دفاع مقدس بیان کرد: ارتش دو کار بسیار مهم در دفاع مقدس انجام داد که نخست برقراری امنیت در مرزها و متوقف کردن ماشین جنگی صدام بود و دیگری آموزش نیروهای مردمی و بسیج که امروزه در جهان شاهد آثار آن هستیم و به عنوان یک نظام مقتدر و راهبر مطرح است. در این موضوع، باید از فرماندهان ارتش و در راس آنها شهید صیاد شیرازی تشکر کرد که نقش سازنده‌ای در دفاع مقدس و آموزش سپاه پاسداران داشتند.

ظرفی‌یگانه با بیان این‌که ارتش یار و یاور و گوش به فرمان ولایت است و آمادگی اجرای هر گونه ماموریت را دارد، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار تقدیم 49 هزار و 500 شهید به انقلاب را دارد.

وی با اشاره به حضور کاروان راهیان نور در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس گفت: این نوید را به شما می‌دهم که امنیت پایدار در خوزستان برقرار است و آنچه را که امروزه در خوزستان شاهد آن هستیم بدون تلاش‌های نیروی مسلح اعم از سپاه، مرزبانی و ارتش میسر نخواهد بود. امروزه در نقطه صفر مرزها کشاورزان مشغول به کار هستند و شاهد هیچ گونه مشکلی نیستیم و از امنیتی خوبی برخورداریم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش افزود: ارتش نیرومحور است و نیروهای جوان، مومن و خلاق علی‌رغم تحریم‌ها، با تجهیزات و روحیه جهادی خوبی که دارند، می‌توانند از مرزها و اهداف انقلاب اسلامی به خوبی دفاع کنند. تجهیزات نیروهای دریایی، هوایی و زمینی ارتش نیز همه بومی هستند و تعمیرات و نگهداری این تجهیزات نیز توسط متخصصان ارتش ایران انجام می‌شود که این موضوع نقطه قوتی به شمار می‌رود زیرا بسیاری ارتش‌های دیگر به شرق یا غرب و مستشاران نظامی وابسته‌اند.

وی اظهار کرد: بدین ترتیب در تمام شرایط تا زمانی که ارتش و نیروهای مسلح وجود دارند، از امنیت خوبی برخوردار هستیم و دشمنان نیز از این امنیت خبر دارند.

ظریفی‌یگانه با اشاره به عملکرد ارتش در پدافند غیرعامل نیز گفت: پدافند غیرعامل به این معنی است که خود را در برابر کلیه آسیب‌های دشمنان حفظ کنیم و در این مورد دو بحث وجود دارد؛ نخست بخش مربوط به مردم، تجهیزات و امکاناتی است که در اختیار داریم و دیگری مربوط به خود ارتش است که در این زمینه نیز از توانایی کافی برخوردار هستیم و آماده‌ایم که تا در صورت لزوم، در کوتاه‌ترین زمان نیروهایمان را در محل‌های مورد نظر مستقر کنیم تا خود را از آسیب حفظ کنند و به دفاع بپردازند.

وی با بیان این‌که ارتش در حوزه شهری نیز می‌تواند به عنوان یک مشاور وارد عمل شود، به بحران خوزستان اشاره کرد و گفت: در پدیده گرد و غبار و خاموشی سراسری که در خوزستان ایجاد شد، ارتش نیز در کنار دیگر نهادها در استان خوزستان همکاری کرد و یگان‌ها و گروه مهندسی 124 تیپ 392 دشت‌آزادگان و تجهیزات و نیروی انسانی و آب‌رسانی نیز در کمک‌رسانی فعالیت داشتند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به نقاط مرزی مین‌گذاری شده که هنوز پاکسازی نشده‌اند، توضیح داد: میادین مختلفی وجود دارد که پاکسازی آن نیازمند نقشه و تاکتیک است. در مین‌گذاری‌ها روش‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شود که دشمن از آن با خبر نشود. در حال حاضر حدود 97 درصد مناطق مین‌گذاری شده که از سوی ما یا دشمن ایجاد شده بود، پاکسازی شده‌اند ولی درصد اندکی از مین‌گذاری‌ها نیز جهت جلوگیری از ورود با خروج از مرزها وجود دارد که با تابلوهای اعلان و هشدار مشخص شده و مردم نباید به این مناطق وارد شوند.

وی با اشاره به طرح جابه‌جایی پادگان لشکر 92 زرهی از درون شهر اهواز گفت: طرح جابه‌جایی پادگان لشکر 92 زرهی به منظور رفع مشکل ترافیکی اهواز انجام شد و حدود 870 هکتار از زمین‌های پادگان تغییر کاربری داده و نیمی از آن را در اختیار شهرداری اهواز قرار دادیم که البته شهرداری اهواز به دلیل مشکلات اعتباری هنوز موفق نشده از این اراضی استفاده کند.

ظریفی‌یگانه با اشاره به برنامه‌های ویژه روز ارتش نیز بیان کرد: مهم‌ترین برنامه این روز، رژه روز ارتش است که فردا(29 فروردین ماه) راس ساعت 8:30 صبح در سطح کشور و همزمان در اهواز و دزفول به اجرا درمی‌آید و گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح به نمایش در خواهد آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند

در راستای تأمین این منویات ذکر چند نکته ضروری است:

نخست اینکه یکی از اولویت‌های جامعه کارگری در آستانه روز جهانی کارگر، مقوله درآمد و معیشت است. قدرت خرید کارگران در سال‌های اخیر به‌شدت کاهش پیدا کرده است. امروز یکی از مطالبات عمومی کارگران، افزایش دستمزد است و بر این اساس رقمی که  امسال برای حداقل مزد تعیین شده به هیچ وجه کفاف نیازهای معیشتی آنان را نمی‌دهد و انتظار دارند رقم مزد۱۴۰۳ مورد بازنگری قرار گیرد. 

خواسته دیگر کارگران این است که به مطالباتشان برای مشارکت در بازار کار توجه شود، بنابراین دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند. اگر فکر کنیم نظرات کارگران بدون اثرگذاری و کارآمدی است، کشور را از سرمایه نیروی انسانی محروم کرده‌ایم و از این ظرفیت عظیم که همانا حضور و مشارکت کارگران است، غفلت ورزیده‌ایم. کارگران هم دانش و مهارت دارند و هم نیروی انسانی بالقوه و موتور محرک توسعه هستند. در همه کشورها محوریت بازار کار، اول سرمایه انسانی (نیروی کار) است و بعد سرمایه‌های مادی؛ اما متأسفانه در ایران به این امر توجه نداریم و اگر بخواهیم از این ظرفیت بزرگ برای توسعه و رونق تولید استفاده کنیم، باید به کارگران توجه ویژه داشته باشیم.

فراموش نکنیم کارگران علاوه بر اینکه صاحب مهارت‌اند، بعضاً کارآفرین هم هستند و می‌توانند در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های خارق‌العاده انجام دهند یا از طریق تشریک‌مساعی با همکاران خود بخش‌های بزرگی از مشکلات صنعتی کشور را حل کنند. بنابراین توجه به کارگران و مشارکت و اعمال رأی آن‌ها در تصمیمات هم می‌تواند برای این قشر، روحیه‌بخش باشد و هم در عین حال امنیت ملی را ارتقا دهد.

اکثر قریب به اتفاق کارگران، قراردادی هستند، کارگران به فردا و آینده شغلی خود اطمینان ندارند اما متأسفانه دولت سازوکارهای مناسبی برای حمایت از کارگر ندارد نظارت‌ها نیز ضعیف است، امنیت شغلی کارگران دچار مشکلات اساسی شده است.

دیگر خبرها

  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • استخدام نیروی زمینی ارتش