Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ضمن اینکه قضات در صدور احکام و انشای آرا مستقل و بدون توصیه عمل می‎کنند، باید در رعایت سیاست‌های راهبردی و فرآیند اداری دستگاه قضایی تابع تشکیلات و تصمیمات مقام مافوق باشند. به گزارش گروه حقوقی قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادکستری کل استان گیلان، احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در نشست کارآموزان قضایی با اشاره به عملکرد رضایت بخش کارآموزان قضایی، برگزاری اولین دوره را تا به اینجا موفق ارزیابی کرد و افزود: پرورش نیروی انسانی کارآمد در بخش قضایی از مهمترین دغدغه های قوه قضائیه است زیرا قضات با دانش و متدین متضمن تحقق عدالت در کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری استان گیلان ضمن اشاره به اینکه در دوره حاضر از بهترین اساتید حقوقی کشور برای تدریس دعوت شده است از کارآموزان قضایی خواست تا فرصت پیش آمده را مغتنم شمرده و حداکثر بهره را از این دوره کسب کنند.
سیاوش پور در ادامه با بیان اینکه ادب، شخصیت، رفتار و منش قاضی شاکله اصلی شغل اوست افزود: برخورداری از این خصوصیات از درونی آرام، فهمیده و با تقوا نشات می گیرد. این ویژگی ها در کنار تحصیل علم و کسب دانش حقوقی منجر به پرورش یک قاضی عادل می شود.
وی ضمن توصیه به خوش اخلاقی و گشاده رویی، برخورد مناسب قاضی در محکمه را سبب آرامش مردم و اعتماد و دلگرمی آنها به دستگاه قضایی کشور در برقراری عدالت دانست.
سیاوش پور همچنین با توصیه به فروتنی و تواضع در رفتار متذکر شد: انسان درمسیر زندگی پیوسته محتاج به آموختن و یادگیری بوده و کبر و غرور کاذب بزرگترین مانع در این زمینه است.
وی به سختی های کار قضاوت نیز اشاره کرد و عنوان کرد: برای مقابله با این سختی ها و مشقات همواره به درگاه خداوند متعال پناه می بریم تا از شر توطئه ها، بداندیشی ها و وسوسه های دنیوی در امان باشیم.
رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به مقوله استقلال قاضی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه قضات در صدور احکام و انشای آرا مستقل و بدون توصیه عمل میکنند، باید در رعایت سیاست های راهبردی و فرآیند اداری دستگاه قضایی تابع تشکیلات و تصمیمات مقام مافوق باشند.
رئیس کل دادگستری استان در پایان ضمن آرزوی سلامتی، توفیق و سربلندی برای جمع حاضر اظهارامیدواری کرد: تا برگزاری دوره های کارآموزی موجب تربیت قضاتی کارآزموده و برجسته از میان نخبگان دانشگاهی استان شود و نیاز مبرم دستگاه قضایی را در این زمینه تامین کند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده است که ۷۴درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای معاونان دادگستری کرمان اظهار کرد: برنامه‌محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثربخشی آنها را نیز مورد تجزیه  و تحلیل قرار دهند.

وی افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضائیه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضائیه در تراز نظام اسلامی برداشته شود.

حمیدی از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب این شهر در خصوص اجرای طرح نور قدردانی کرد و گفت: دستگاه قضایی حامی آمران به معروف وناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی، افراد به قانون احترام گذاشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راهکار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

حمیدی در پایان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده که ۷۴درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی