Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدشفیع حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: تاریخچه راهیان نور بعد از آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد و مردم بصورت خودجوش با حضور در کنار رزمندگان اسلام در مناطق عملیاتی جنوب هم ازاین مناطق زیارت کردند و هم با رزمندگان غیور کشور بازدید می‌کردند.

وی با قدردانی از نهادها فرهنگی و دولتی ، آموزش و پروش، مربیان، مدیران مدارس، دانشگاه‌ها، اساتید دانشگاهی، محلات، استانداری و فرماندهی سپاه حضرت عباس (ع) استان در امر پشتیبانی و حمایت از اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی، دانشجویی و محلات در سال 95 بیان کرد: در اوایل اعزام کاروان‌های راهیان نور که بعد از پیروزی جنگ تحمیلی اتفاق افتاد جوانان خود جوش بدون آنکه نهاد فرهنگی و دولتی در راه‌اندازی اعزام کاروان‌های راهیان نور حمایتی داشته باشند به این حرکت عظیم فرهنگی و انقلابی دست زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به نامگذاری روز ملی راهیانور که 20 اسفند‌ماه سال 75 با حضور مقام معظم رهبری در منطقه عملیاتی جنوب کشور در یادمان هویزه این روز به عنوان روز راهیانور کشوری در تاریخ کشور ثبت گردید خاطرنشان کرد، مقام معظم رهبری با حضور دراین منطقه و با بازدید از آرمان‌های شهدا با تجدید میثاق با شهدای جنگ تحمیلی تاکید داشته و حرکت کاروان‌های راهیان نور را یک حرکت بزرگ و تأثیرگذار فرهنگی و انقلابی در جامعه قلمداد کردند.

حسینی گفت: بر این اساس همه ساله یک دیدار جمعی هم با حضور مسؤولان استانی اقشار مختلف مردم و‌ عوامل اجرایی راهیان نور چند روز مانده به روز راهیان نور با مقاوم معظم رهبری دیدار می‌کنیم.

وی از قراداد فرهنگی راهیان نور کشوری بین دو نهاد فرهنگی وزارت آموزش و پرورش کشور و سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سال 95 خبر داد.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: این قرارداد در صدد اعزام دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه به راهیان نور کشوری در سال 95 و 96 انجام شد که به برکت خون شهدا و همکاری نزدیک و خوب سازمان آموزش و پرورش استان و سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل و سایر نهادهای فرهنگی و استانداری این اعزام‌ها از اوایل آغاز سال تحصیلی 95 در سطح مدارس و‌ نواحی آموزش و پرورش استان انجام شد.

حسینی یادآور شد: دانش‌آموزان دختر و پسر در دو مرحله در قالب کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی از مناطق عملیاتی شمال غرب و جنوب کشور بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه 13 هزار دانش‌آموز دختر و‌ پسر در سال 95 از مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور بازدید کردند، یادآور شد: دانش‌آموزان با حضور در این مناطق به مدت سه روز از نزدیک با دستاوردهای دفاع مقدس آشنا شده و از یادمان‌های شهدا بازدید کردند.

مسؤول ستاد راهیان نور سپاه حضرت عباس (ع ) استان اردبیل از اعزام هزار 500 نفر دانشجو و 7 هزار نفر از محلات به سرزمین نور و مناطق عملیاتی شمال غرب و جنوب کشور در سال 95 خبر داد.

حسینی تصریح کرد: قراردادهای اعزام های راهیان نور بسیج دانشجویی و محلات نیز همانند قراردادهای دانش‌آموزی بین سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزرات علوم انجام شد که براین اساس و طبق قراردادهای انجام شده اعزام های راهیان نور دانشجویی نیز در طول سال 95 به مناطق عملیاتی جنوب و شمال غرب کشور انجام شده و دانشجویان نیز با حضور دراین مناطق با شهدا و آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

وی از مردم، خانواده‌ها و خیرین جامعه و مسؤولان فرهنگی خواست تا در امر اعزام کاروان های راهیان نور که یک کار بزرگ فرهنگی جامعه محسوب می‌شود به صورت نقدی و غیر نقدی از این حرکت پرشکوه و مخاطب‌پذیر فرهنگی در استان حمایت کنند.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل کمک‌های مردمی و خانواده ها را در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دربین جوانان بسیار ارزشمند و یک کار نیک برشمرد و تاکید کرد: امروزه دشمن در صدد است تا افکار جوانان و نوجوانان ما را تخریب کنند و اگر ما نتوانیم در مقابله با این اهداف دشمنان بایستیم ضربه‌ای بزرگ در جامعه به ما وارد خواهد شد که اثراتش تا نسل‌ها باقی خواهد ماند و بیشترین قربانیان هم جوانان ما خواهد بود.

حسینی اظهار کرد: اگر امروز مردم و خیرین از فعالیت‌ها فرهنگی خوب حمایت کنند، چندسال آینده تأثیراتش را چندین برابر در جامعه خواهند دید و این یک سرمایه‌گذاری فرهنگی با کمک خیرین و خانواده‌ها برای جامعه اسلامی و انسان‌دوستانه محسوب می‌شود.

وی در ادامه از جذب کمک‌های مردمی به مدافعین حرم و مردم سوریه در سال 95 خبر داد و افزود: استان اردبیل جزو استان‌های برتر در جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مردم سوریه و مدافعین حرم بود.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از افتتاحیه راهیان نور کشوری در هفتم اردیبهشت‌ماه سال 96 خبر داد و گفت: این مراسم با حضور فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و مسؤولان کشوری و لشکری در بازی‌دراز استان کرمانشاه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فارس از اردبیل سهمیه اعزام کاروان‌های راهیان نور استان اردبیل جمعیت 10 درصدی استان است که برای دانش‌آموزان تمامی اعزام‌ها از بین مدارس هیأت امنای و استعدادهای درخشان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین احدی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه سفر به خوزستان و بازدید از مشهد شهدا، شلمچه گفت: خداوند را شاکریم با جمعی از منتخبین جامعه ورزش در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کنیم.

احدی افزود: امروز فضای معنوی را در شلمچه در منطقه عملیاتی کربلای پنج پشت سر گذاشتیم و همه نسل‌های ورزشی از پیشکسوتان ورزش و جوان‌ترها حضور داشتند.

وی همچنین گفت: همین پیوند نشان می‌دهد که جامعه ورزش در کنار ۳هزار شهید ورزش کشور که در دفاع از کشورمان جان خود را فدا کردند، خواهند ماند و برای پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام از جان و شرفشان مایه می گذارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور غرب
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۳ اردیبهشت افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز