Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛روزنامه الحیات چاپ لندن در شماره امروز خود نوشت: پیامدهای حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه همچنان ادامه دارد. این رویداد از زمان وقوع جنگ در سوریه در سال 2011، مهمترین و خطرناکترین رویداد بوده است و پیامدهای آن در روزهای آتی تشدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمله دولت ترامپ به سوریه پرسش هایی را مطرح کرده است:- آیا این حمله محدود است یا مقدمه ای برای حملات وسیع تر و مداخله مستقیم از سمت شمال سوریه است؟- آیا این حمله منجر به درگیری نظامی مستقیم آمریکا و روسیه و وقوع جنگ جهانی سوم خواهد شد؟- آیا آنچه روی داده است نقطه آغازی برای پایان جنگ سوریه است یا منجر به نابودی تلاش‌های صلح و توافقنامه های ژنو و آستانه خواهد شد؟
این روزنامه در ادامه نوشته است: بالطبع پاسخ روشن و شفاف به این پرسش ها زمانی مشخص خواهد شد که گرد و غبارهای ناشی از حمله اخیر آمریکا فرو بنشیند. اما چیزی که روشن به نظر می رسد این است که ترامپ مواضع اعلام شده خود را در زمان تبلیغات انتخاباتی تغییر داده است و این موضوع سبب می شود هر گونه احتمال یا تغییر در مواضع مطرح باشد.
خطرناکترین پیام حمله ترامپ به سوریه این است که وی این اقدام را به بهانه حفاظت از امنیت ملی آمریکا انجام داده است تا به این شکل خود را به عنوان پلیس جهان معرفی کند و هیبت و عظمت از دست رفته آمریکا در زمان اوباما را بازگرداند.
ترامپ پس از آن، این تصمیم را اتخاذ کرد که خود را در احاطه ژنرال‌ها و مشاوران طرفدار استفاده از زور برای حفظ برتری آمریکا قرار داد.
الحیات در ادامه نوشت: بی تردید روسیه که در ورود به باتلاق سوریه از آمریکا سبقت گرفته است نیز امروز در حال بررسی ابعاد حمله آمریکا به سوریه است تا موضع خود را در قبال آن مشخص کند. روسیه باید دو مسیر را به موازات یکدیگر طی کند: از یکسو بر پشتیبانی خود از سوریه بیفزاید و از سوی دیگر از طریق تماسهای محرمانه تلاش کند فتیله بحران را پائین بکشد... نشانه ها حاکی از آن است که پس از اندکی بحران، اوضاع آرام خواهد شد و تماسهای محرمانه مقدمه ای برای نشست ترامپ و پوتین در حاشیه نشست گروه هفت خواهد شد. البته کسانی که پوتین را می شناسند هوشیار خواهند بود زیرا ممکن است پوتین اسنادی از رسوایی های جنسی ترامپ و مطالب محرمانه مربوط به دیدار معاون رئیس جمهور آمریکا با دستگاه اطلاعاتی روسیه در زمان تبلیغات انتخاباتی ترامپ را منتشر کند. البته پوتین باید بپذیرد که او نخواهد توانست به این حمله آمریکا واکنش مستقیم نشان دهد و وارد جنگ مستقیم شود. از سوی دیگر ترامپ نیز باید بپذیرد که آمریکا دیگر تنها قدرت بزرگ جهان نیست و او نمی تواند تزار روسی را نادیده بگیرد.
این واقعیت‌های سیاسی می تواند منجر به عبور از بحران فعلی شود و راه حل هایی مسالمت جویانه برای بحران ها و جنگ ها در منطقه و خصوصا جنگ سوریه جستجو شود.
تا روشن شدن اوضاع این پرسش برای همه ما مطرح است که آیا اکنون در برابر نقطه آغازی برای پایان جنگ‌ها هستیم؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد

تحلیلگر خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: گستردگی اقدام ایران، اسرائیل را واداشت تا فناوری‌های ضدموشکی خود و آمریکا در سراسر منطقه را رو کند؛ ایران حالا نقشه کاملی از سیستم دفاع موشکی اسرائیل در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: دکتر جیم کاوانا، روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با اسپوتنیک درباره پاسخ تنبیهی ایران به حمله متجاوزانه اسرائیل گفت: «این شروع یک بازی جدید است که دو موضوع در آن روشن است: اسرائیل از حمایت سامانه دفاعی آمریکا، انگلیس فرانسه و اردن برخوردار بود حال آنکه ایران اهداف خود را به تأسیسات نظامی خاصی محدود کرد و هدف گسترده‌ای را علیه هیچ هدف غیرنظامی یا شهری انتخاب نکرد.»

وی ادامه داد: «آنچه ایران نشان داد این بود که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به‌طور مؤثر و هوشمندانه به اهدافی مجهز به بهترین رادارها و بهترین سیستم دفاع هوائی جهان انجام دهد. ایران از هفت موشک برای هدف قرار دادن مواضع مشخص‌شده استفاده کرد و با پنج موشک آن را مورد اصابت قرار داد. بنابراین در این عملیات پنج یا هفت موشک به قوی‌ترین منطقه دفاع‌شده و بهترین دفاع هوائی جهان اصابت کرد».

تحلیلگر اسپوتنیک ادامه می‌دهد: «عجیب نیست که ایالات ‌متحده، انگلیس و فرانسه همگی در یک حمله نظامی شرکت کردند؟ اما بار بعد آنها اخطار ۷۲ساعته دریافت نخواهند کرد. اگر حمله واقعی صورت گیرد فرصتی به این سه داده نخواهد شد. آن‌وقت، قرار است اسرائیل به شدت آسیب ببینند و این واقعیتی است که آنها نمی‌توانند تحمل کنند».

طبق گزارش‌ها، دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفته است که ایالات ‌متحده از ضدحمله اسرائیل حمایت نخواهد کرد. کاوانا افزود: ایران می‌گوید تنها کاری که اسرائیل می‌تواند انجام دهد تا موضع واقعی‌اش را نشان دهد، حمله مستقیم است و اگر به شکل مستقیم به ایران حمله کند، ایران پاسخ خواهد داد. به ‌دلایل انتخاباتی یا هر دلیل دیگر، دولت بایدن این را نمی‌خواهد.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه
  • اسپوتنیک: موشک‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه اصابت کرد
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد