Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه مشهور آمریکایی در تحلیلی به بررسی سابقه تحولات تاریخی فرانسه طی دهه‌های اخیر و تاثیر احتمالی آن بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای نوشت: برای مدت زمانی فرانسه به کشوری تبدیل شده بود که خودش را دوست نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرانسه در مسیری حرکت کرده، از تحقیر در جنگ جهانی دوم تا همگرایی ناامید کننده اش با اتحادیه اروپا و نارضایتی از روند جهانی شدن. قطار سریع السیر فرانسه اکنون به نفس نفس افتاده است. به نظر می رسد فرانسه اکنون آماده بیرون ریختن این خشم فروخورده در انتخابات ریاست جمهوری است که می تواند موجب بازگشت راست های افراطی به قدرت برای نخستین بار از دهه 1940 میلادی شود و اروپا را به عقب بازگرداند.

این مقاله افزود: اگر مارین لوپن از جبهه ملی پیروز شود، قصد دارد فرانسه را از منطقه یورو خارج کند و فرانک را بار دیگر احیا نماید. خروج از اتحادیه اروپا نیز در پی آن اتفاق خواهد افتاد. این جدایی اقتصادی و سیاسی آنقدر شدید خواهد بود که در کنار برگزیت و پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا می تواند ضربه مهلکی را بر اتحادیه اروپا وارد کند. اروپا و نه ققط بازارهای آن به شدت آسیب خواهد دید و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که مداخله کرده است، خوشحال خواهد شد. پیروزی لوپن تضمین شده نیست، و فعلا تنها در حد یک احتمال است. حزب جبهه ملی فرانسه که ایدئولوژی نژادپرستانه اش زمانی تابو بود، اکنون به یک جریان اصلی در رسانه ها تبدیل شده است. فرانسوی ها از روسای جمهور غیر قابل تشخیص سوسیالیست و جمهوریخواه خسته شده اند. فرانسوا اولاند سیاستمدار سوسیالیست که میزان محبوبیتش تک رقمی شده، تصمیم گرفته تا برای دور دوم ریاست جمهوری شرکت نکند.

دور نخست انتخابات قرار است 23 آوریل برگزار شود و این مساله تقر یبا قطعی است که لوپن به همراه مانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو به دور دوم راه خواهد یافت. دور دوم انتخابات نیز 7 می برگزار می شود: یک ملی گرای بیگانه هراس در برابر یک کم تجربه طرفدار اروپا.

نظرسنجی ها نشان می دهد که هر دو نفر آنها در دور نخست انتخابات می توانند آراء بیشتری نسبت به فرانسوا فیون نامزد جمهوریخواه، ژان لوک ملنشون نامزد چپگرا کسب کنند. البته میزان حمایت ها از ملنشون طی روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.چنین روزهایی گیج کننده است. بیکاری 10 درصدی و رشد اقتصادی نامرئی نمی تواند این مساله را توجیه کند. زیر ساخت فرانسوی یک سرزنش برای پوسیدگی آمریکایی است. مردم فرانسه اکنون روی شکست ها و ناکامی های کشورشان متمرکز شده اند. تسلط یهودیان بر فرانسه و مرگ و میر تعداد زیادی از شهروندان، گذشته استعماری دردناک در الجزایر، تلاش های نافرجام برای همگرایی با یکی از بزرگترین جوامع مسلمانان اروپا ، آسیب پذیری در برابر حملات تروریستی در پاریس و نیس، هزینه های سنگین دولت رفاه ، رابطه مبهم با سرمایه داری جهانی، مدل آشفته سکولاریسم با اشاره به تفاوت های مذهبی با ارزش های جامعه فرانسه، همه و همه عذاب آور شده اند.

پاسکال بروکنر نویسنده در این باره گفت: یک مازوخیسم خاصی در فرانسه وجود دارد. ما کشوری هستیم که پتانسیل های خود را آزاد نکردیم. ما هنوز در حسرت گذشته هستیم. پس از 1989 تصور می کردیم که اروپا فرانسوی خواهد شد ولی مدل های آلمان و تاچر عملکرد بهتری داشتند. فرانسه از ناامنی فرهنگی و تمدنی رنج می برد. بسیاری از مردم احساس ضعف می کنند.

این حس سلب مالکیت یا از دست دادن، چیزی است که جبهه ملی از ان سوء استفاده می کند: فقدان هویت، از دست دادن شغل، مرزهای ملی، از دست دادن اعتماد به سیستم سیاسی فاسد.

نیکولاس بی دبیر کل جبهه ملی فرانسه تاکید کرد: راست یا چپی وجود ندارد. انتخابات درباره میهن پرستی در مقابل جهانی شدن است. به همین دلیل است که ما می خواهیم به مهاجرت پایان دهیم. اگر لوپن در دور دوم در برابر ماکرون طرفدار جهانی شدن قرار بگیرد، روشن خواهد شد که رقابت بر سر چه چیزی است: آیا ما از کشور و ملت دفاع می کنیم یا ملت و کشور مساله ای پایان یافته است؟ ماکرون بانکدار سابق و وزیر اقتصاد اولاند بوده است. ماکرون مدعی است که توانایی احیای فرانسه را دارد. کسی به درستی نمی داند او واقعا چه چیزی در چنته دارد. ولی هیچ کس نمی تواند اقبال عمومی چشمگیر نسبت به او را انکار کند. جنبش ماکرون موسوم به ان مارش یک سال قبل تشکیل شد، این جنبش آخرین امید فرانسوی ها برای متوقف کردن لوپن است.

ماکرون در مصاحبه ای گفت: ببینید، آیا شما می خواهید اروپا تقویت شود، یک فرانسه اصلاح شده قوی تر داشته باشد، یا می خواهید تنها این جهان را ترک کنید و به قرن 19 بازگردید؟ چیزی که لوپن پیشنهاد می کند، یک پرواز چند ثانیه ای است.

طرفداران لوپن بر این باورند که وی به زودی به دیکتاتوری بروکسل پایان خواهد داد. وی می تواند به صنعت آبجو سازی فرانسه رونق دهد چرا که محدودیت تبلیغات را لغو خواهد کرد. او فرانسه را برای فرانسوی ها بازسازی خواهد کرد.

یکی از طرفداران لوپن در این باره گفت: فروشگاه های کوچک توسط فروشگاه های بسیار بزرگ و هایپر مارکت ها جایگزین شده اند. ارتباط انسانی تقریبا فراموش شده است. در مراکز بزرگ خرید، صندوقداران مانند سلاخ هایی هستند که منتظر کشتار گاو هستند. با افراد مسن بدون خودرو مانند زباله رفتار می شود. ولی مهاجران از راه می رسند و بلافاصله کمک دریافت می کنند.

این بیگانگی استانی در سطح فرانسه گسترده است. در کتابی که توسط کریستوف ژولی تحت عنوان فرانسه حاشیه نوشته شده است، چهره ویرانگری از آنچه که او شکست و فروپاشی کامل فرهنگی می خواند، به تصویر کشیده شده است،فاصله شدید سطح زندگی در پاریس و برخی شهرها با سایر مناطق فرانسه.

ژولی در این کتاب می نویسد: جهان سیاست امروز یک زمین خرابه است. وی به نظرسنجی ایپسوس در سال 2014 اشاره می کند که نشان می داد 74 درصد کارکران فرانسوی احساس می کنند که دیگر در وطن خود زندگی نمی کنند. 74 درصد آنها جهانی شدن را یک تهدید می دانستند و این در حالی بود که 68 درصد مدیران جهانی شدن را یک فرصت می دانستند. در موضوعات اصلی جهانی سازی، تجارت آزاد، مهاجرت، و چند فرهنگی، مذاکره غیر ممکن شده است. این مهمترین نقطه ای است که حزب جبهه ملی فارنسه می تواند برای مقابله با جهانی شدن از آن استفاده کند.

فلورین فیلیپوت از مشاوران لوپن وعده داد که اسلام گرایان افراطی به زودی به تاریخ خواهند پیوست. وی ماکرون را عامل ثروتمندان خواند و گفت، او باعث از بین رفتن همه چیز در فرانسه خواهد شد.

لوپن وعده داده است تا قدرت را به مردم بازگرداند. کاخ الیزه به خانه مردم تبدیل شود و همه پرسی های متعددی را درباره مسائل مختلف از جمله خروج فرانسه از اتحادیه اروپا برگزار کند. وی در اظهاراتی گفته است: نفوذ اسلام غیر قابل تحمل است. فرانسه با یک انتخاب متمدنانه روبرو است –یا مهاجرت کنترل نشده یا حفاظت از مرزهای ملی. باید در برابر جهانی شدن وحشیانه مقاومت کرد.

اروپا به نمادی از صلح و ثبات تبدیل شده است. اکنون پناهحویان و پناهندگان به سوی مرزهای اروپا سرازیر شده اند. برای یافتن شغل برای مهاجران ، شما باید بازار کار را باز و منعطف کنید. ولی دولت رفاه فرانسه، به سوی عدم انعطاف تمایل دارد. اخراج هر کسی می تواند پرهزینه باشد، بنابر این برای استخدام افراد تمایلی وجود ندارد. نرخ بیکاری جوانان به 25 درصد رسیده است. بیش از 31 درصد تولید ناخالص داخلی فرانسه صرف بهداشت و سلامت ، بیکاری و سایر مزایا می شود. این رقم در آلمان 24.6 درصد است. فیون یک محافظه کار اجتماعی است که از اصلاحات بازار آزاد و قانون زدایی از بازار کار حمایت می کند. وی پس از افشای رسوایی مالی همسر و فرزندانش با کاهش شدید محبوبیت در نظرسنجی ها روبرو شده است. وی قول داد تا در صورت آغاز تحقیقات قضایی از رقابت های انتخاباتی کناره گیری کند ولی حاضر به چنین کاری نشد و این اقدام موجب خشم مردم شده است. لوپن نیز با اتهامات فساد مالی از سوی پارلمان اروپا روبرو شده است. وی با استفاده از مصونیت قضایی اش در پارلمان اروپا درخواست احضار پلیس را رد کرده است. لوپن احتمالا می تواند با 24 درصد آرا به دور دوم انتخابات راه یابد. اکثر حامیان فیون نیز به لوپن تمایل خواهند داشت. حامیان ملنشون نیز حاضر به رای دادن به ماکرون نیستند چرا که او را دنباله روی سیاست های سرمایه داری نئولیبرال جهان می دانند.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  در این همایش پروفسور گرون آرون عضو هیات رییسه موسسه تحقیقاتی ایسکارسا و استاد دانشگاه در ترکیه و پروفسور نیلگون الگون عضو تخصصی موسسه ایسکارسا درباره نتایج تحقیقاتشان برحفظ ونگهداری بنا‌های تاریخی سخنرانی کردند
امضای تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان مبنی بر همکاری‌های دوجانبه برای بکارگیری فناوری‌های نوین و حمایت از دانش بنیان‌های این بخش از برنامه‌های این همایش بود
فاطمه داوری مدیر کل دفتر حفظ و احیا بنا‌ها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این همایش گفت: از ۱۹ هزار بنا و محوطه تاریخی در کشور ۱۴ هزار بنا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ازاین رقم ۱۰ هزار بنا درمالکیت بخش خصوصی و مابقی در مالکیت دستگاه‌های دولتی است
داوری با بیان اینکه این بنا‌ها در معرض انواع بحران هاو حوادث طبیعی قرار دارند افزود:در بودجه امسال ۲۰۰ میلیاردتومان به عنوان منابع متمرکز حفاظت از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور در نظر گرفته شده واما این رقم تا اعتبار مورد نیاز فاصله زیادی دارد و بهمین علت برای جلب مشارکت مردم ازپارسال انجمن خیران میراث فرهنگی فعال شده و تا پایان اردیبهشت هم شعبات استانی این انجمن فعال خواهد شد
مدیر کل دفتر حفظ و احیا بنا‌ها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: چند سالی است مطالعات مربوط به حفظ و الگوسازی بنا‌های تاریخی شیخ علا الدوله سمنانی با تمرکز بر شناخت و تبیین فرایند اجرای این طرح بابهره گیری از فناوری‌های نوین برای الگوسازی در دانشگاه سمنان آغاز و نتایج خوبی نیز حاصل شده شده است. در این همایش هم به همین علت این طرح مطرح و بررسی شد
۶۰۰ بنای تاریخی استان سمنان در فهرست آثار ملی ثبت شده که ازاین تعداد ۴۰۰ بنا مربوط به دوران پیش از قاجار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نتایج دیروز و دیشب فوتبال باشگاهی اروپا
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • پسکوف: روسیه پیروز جنگ است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم