Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:56:39 GMT

بخشودگی ۲۹ میلیارد ریالی جرایم کارفرمایان در قم

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۵۸۷۷۵

بخشودگی ۲۹ میلیارد ریالی جرایم کارفرمایان در قم

قم - مدیرکل تأمین اجتماعی قم گفت: با اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب، ۲۹ میلیارد ریال از جرایم و ۱۷۴ میلیارد ریال بدهی کارفرمایان قم مشمول بخشودگی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل تأمین اجتماعی قم، سید مجتبی موسوی در جلسه ستاد وصول مطالبات استان از تمدید مرحله دوم اجرای طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب تا ۶ اردیبهشت سال ۹۶ در استان قم خبر داد و افزود: تاکنون از مجموع ۵۸۴ کارفرمای متقاضی بهره‌مندی از فرصت طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب، تعداد ۴۴۰ پرونده مورد تأیید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس آمار تا پایان روز کاری پنج‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه جاری ۲۹ میلیارد ریال از جرایم و بدهی ۱۷۴ میلیارد ریالی کارفرمایان در این استان مشمول بخشودگی قرار گرفته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی قم تصریح کرد: ۱۴ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال از کل بدهی کارفرمایان استان بابت اصل حق بیمه و ۳ درصد بیمه بیکاری کارگران می‌باشد.

وی تأکید کرد: پرونده ۱۴۴ کارگاه نیز پس از طرح در کمیته‌های شعب و استان به دلیل نداشتن مستندات و شرائط لازم برای برخورداری از بخشودگی جرائم، مورد موافقت قرار نگرفت و تأیید نشد که در مجموع رقمی در حدود ۴۱ میلیارد ریال بدهی را شامل می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب را در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال، بهبود فضای کسب و کار، حمایت از تولید ملی و حمایت از واحدهای فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی اجرا می‌کند.

وی افزود: بر اساس این طرح، واحدهای فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی که به طور غیر ارادی با بروز حوادث غیر مترقبه، آثار مالی تحریم‌های اقتصادی و نوسان‌های ارزی که تأثیر مستقیم در فعالیت‌ها و تولید کارگاه‌ها داشت و طی دوره مشخص منجر به تعطیلی موقت یا رکود فعالیت یا نیمه فعال شدن آنها شده است، مشمول بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب می‌شوند.

طبق طرح بخشودگی جرائم حق بیمه،کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨٥ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢٤ ماه از بخشودگی معادل ٧٥ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ٦٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣٦ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ٥٠ درصد جرائم مربوطه برخوردار می‌شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۸۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران نمونه و کارفرمایان سلامت محور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند

 خلیل‌احمد سلامی اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار هفته گذشته با کارگران، از کارگر بعنوان رکن تولید نام بردند و این نکته تأکید دوباره ای به جایگاه و منزلت قشر کارگری است.

وی افزود: کارگران از اقشار ارزشمند، زحمتکش و شریف جامعه  هستند و  در هر سازمان و اداره و شرکتی باید مورد احترام ، کرامت و عزت قرار گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: صیانت از سلامت و ارتقای ایمنی کارگران یکی از موضوعات مهمی است که هم وزارت متبوع و هم کارفرمایان روی آن توجه ویژه ای دارند. 

سلامی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یازده هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح استان انجام شده است، افزود: این بازرسی ها منتج به کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار شده است.

وی ادامه داد: برای تکریم کارفرمایانی که به سلامت کارگر و ایمنی محیط کار توجه دارند، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان، تعدادی از تلاشگران عرصه سلامت در محیط کار مورد تجلیل قرار گرفتند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از انتخاب خانه های بهداشت و ایستگاه‌های بهگر نمونه استان هم خبر داد و گفت: هم اینک ۵۸ خانه بهداشت کارگری و ۱۰۲ ایستگاه بهگر در سطح واحدهای تولیدی استان به ارائه خدمات می‌پردازند. 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه‌اندازی می‌شود
  • نخستین مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • کارگران نمونه و کارفرمایان سلامت محور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی