Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@21:05:49 GMT

فولادگر: فساد در گمرگ قلع و قمع نشده است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۵۹۱۱۲

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل ۴۴ قانون اساسی با اشاره به اقدامات انجام شده در گمرگ برای جلوگیری از فساد، گفت: مسئولین گمرگ برای جلوگیری از فساد تجهیزات الکترونیکی و کنترلها را زیاد کردند اما نمی توان گفت که فساد در گمرگ قلع و قمع شده است.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا فولادگر نمایندهاصفهاندرمجلس شورای اسلامیدر گفتگو باافکارنیوزبا بیان اینکه حجم زیادی ازقاچاقکالا از مبادی رسمی وارد کشور می شود، گفت: وقتیمقام معظم رهبریبه صراحت از قاچاق کالا از مبادی رسمی و گمرگات صحبت می فرمایند، یعنی از این موضوع کاملا مطلع هستند و قاچاق از مبادی رسمی صحت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود:قطعا فرمایشات رهبری بدون اطلاع نیست و حجم زیاد قاچاق که تا 20 میلیارددلاربرآورد می شود، از مجاری رسمی گمرگات ومناطق آزادصورت می گیرد.

رئیس کمیسیون ویژهتولید ملیو اصل 44قانوناساسی با تاکید بر اینکه برای مقابله با قاچاق نیاز به عزم ملی در کشور است، افزود:برای جلوگیری از قاچاق باید یک تفکر انقلابی مدیریت کشور و گمرگات را بدست بگیرد و مسئولین باید در روش اجرا تجدید نظر داشته باشند.

فولادگر با بیان اینکه مسئولین مرتبط با قاچاق کالا باید برخورد جدی تری داشته باشند، افزود: گرچه شنیده می شود که در گمرگات مسئولین برای جلوگیری از قاچاق و فساد تجهیزات الکترونیکی نصب و راه اندازی کرده و کنترلها را زیاد کردند اما هنوز نمی توان گفت که فساد در گمرگ قلع و قمع شده است.

وی با بیان اینکه فساد و قاچاق در گمرگات وجود دارد، افزود: فساد هم از سوی وارد کنندگان کم و یا بیش وجود دارد که از خلاء های قانونی در این زمینه استفاده می کنند و هم از سوی تعداد انگشت شماری از کارکنان نیز وجود دارد که متاسفانه حیثیت کل کارکنان زحمت کش را زیر سوال می برند.

نماینده اصفهان در مجلسشورای اسلامیتاکید کرد: خلاء های قانونی باید بررسی و رفع شود و مجلس می تواند نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان تلاش کنند معلمان دغدغه‌ای به جز آموزش نداشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: برای مسئولین نیز پاسداشت مقام معلم، معنای دیگری دارد، مسئولین در هر سطحی باید تلاش کنند مجموعه آموزش و پرورش و مجموعه معلمین، دغدغه‌ای به جز آموزش نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محمدرضا جانثاری شامگاه _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل بیش از ۵۰۰ معلم نمونه منطقه‌ای و استانی اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: پاسداشت مقام معلم باید در همه جامعه و در تمام شئون جامعه مشهود باشد به طوری که همه مردم بدانند چیزی که در جامعه اتفاق می‌افتد قوت و تربیتی که جامعه به خود می‌گیرد و پیشرفت حاصل از آن، از معلم سرچشمه می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: آن کسی که فرزند دانش‌آموز دارد در روز معلم خود را مکلف به تجلیل از مقام معلم کند و این آموزشی به فرزند نیز هست و آنانی که فرزند دانش‌آموز ندارند، در هر مقامی باشند خودشان روزی دانش‌آموز بوده‌اند و می‌تواند با مراجعه با یک مدرسه‌ای که در آن درس خوانده اند از مقام معلم تجلیل کند.

وی افزود: مقام معلم به گونه‌ای تقویت شود که معلم امین جامعه است چرا که مردم پاره تن خود را به او می‌سپارند.

جانثاری اظهار کرد: برای مسئولین نیز پاسداشت مقام معلم، معنای دیگری دارد، مسئولین در هر سطحی باید تلاش کنند مجموعه آموزش و پرورش و مجموعه معلمین، دغدغه‌ای به جز آموزش نداشته باشند.

کد خبر 751596

دیگر خبرها

  • مسئولین پاسخگو باید نتیجه کارها را به مردم گزارش دهند
  • ثبات ارزی به پیش‌بینی‌پذیر بودن اقتصاد کمک می‌کند
  • مجوز بازگشت «راهیان» به لیگ دسته اول فوتبال صادر شده‌ است
  • فساد را جدی بگیریم/دو راهی مهم گروسی در پرونده ایران/اقتصاد و روان و فرهنگ
  • اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران
  • اعتراف دیرهنگام یک نماینده مجلس: برخی نمایندگان نه یکی بلکه چندتا شاسی‌بلند گرفته‌اند
  • مسئولان تلاش کنند معلمان دغدغه‌ای به جز آموزش نداشته باشند
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرگ پرویزخان