Web Analytics Made Easy - Statcounter



دکتر سبحانی مدیرعامل گروه فولاد مبارکه اصفهان با اعلام خبر پایان یافتن عملیات نصب تجهیزات کارخانه 5 میلیون تنی گندله سازی سنگان در استان خراسان رضوی اظهار داشت: با اتمام فعالیت های نصب تجهیزات و تزریق گاز به خط لوله انتقال گاز به کارخانه که با پیگیری و تلاش مسئولین استان اخیرا انجام گرفت، خوشبختانه شرایط برای شروع مرحله راه اندازی گرم کارخانه فراهم شده و پس از انجام کنترل های نهایی انشاالله ظرف چند روزآینده مشعل های کوره برای ورود به دوره راه اندازی گرم روشن خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سبحانی افزود: احداث این کارخانه در منطقه محروم و مرزی شرق کشور و فقدان زیر ساخت های لازم از جمله گاز و برق و آب محدودیت و مشکلات خاص خود را داشت که اکنون برخی از این مشکلات و محدودیت ها مرتفع شده و امیدواریم با مساعدت و پشتیبانی مسئولین استانی و کشوری، بقیه محدودیت ها نیز مرتفع گردد.

وی گفت: با روشن شدن مشعل های کوره کارخانه گندله سازی، عملیات حرارتی شامل خشک کردن نسوزها و گرم کردن تدریجی کوره آغاز و پس از طی این دوره شارژ کنسانتره سنگ آهن به کارخانه و تولید گندله شروع می شود.

سبحانی افزود: با راه اندازی این کارخانه در سال اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر تولید و اشتغال، زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از 1500 نفر در این منطقه محروم مرزی فراهم شده است.

وی گفت: کارخانه دیگری برای تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت سالیانه 5 میلیون تن در سال در همین منطقه در دست احداث است که طبق برنامه بایستی عملیات نصب تجهیزات آن تا پایان سال جاری خاتمه یابد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در رابطه با میزان سرمایه گذاری در پروژه گفت: شرکت فولاد مبارکه از محل منابع خود برای احداث کارخانه گندله سازی سنگان و تامین زیر ساخت ها بالغ بر ١١٥٠ میلیارد تومان هزینه کرده است و تقریبا معادل همین مقدار هم بایستی در کارخانه کنسانتره سرمایه گذاری کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۹۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: پنج طرح صنعتی و معدنی استان، آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت در دیدار با سیدعلی لطفی‌زاده مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت، خواستار حضور وزیر در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پنج طرح صنعتی و معدنی شد.

وی با بیان اینکه کارخانه نورد فولاد قاین، آماده کلنگ‌زنی است، اظهار کرد: معدن طلای هیرد، کارخانه مس کاتدی کوه خیری سربیشه، کارخانه منیزیت سربیشه و کارخانه تولید کاغذ و مقوای کاشی فرزاد، آماده افتتاح هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اهمیت مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی این پنج پروژه فاخر را که نقش مهمی در توسعه استان و کشور دارند، می‌توان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت نشان داد.

وی با اشاره به محدوده‌های معدنی شناسایی شده در استان، گفت: درخواست ما از وزارت صمت این است که با ملاحظه شرایط خاص استان، برای ما این امکان را فراهم آورد که محدوده‌های معدنی را در اختیار سرمایه‌گذاران قابل اعتماد بگذاریم.

قناعت با تاکید بر ظرفیت‌های معدنی بی‌نظیر خراسان جنوبی گفت: ما می‌توانیم با همراهی سرمایه‌گذاران از آورده‌های ظرفیت معادن استان در راستای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده کنیم.

وی در ادامه طی گزارشی از محدودیت‌های استان خراسان‌جنوبی در زمینه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تعداد پروازها متذکر شد: در صورت همراهی وزارت صمت، ما می‌توانیم از ظرفیت معادن استان در جهت جبران این کمبودها و ارتقای شرایط موجود استفاده کنیم.

کد خبر 751445

دیگر خبرها

  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد