Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید رسایی عصر امروز در مناظره سیاسی با عنوان «آرمان‌های انقلاب اسلامی» که در تالار امام رضا(ع) دانشکده پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از شعارهای انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود گفت: مهم‌ترین وظیفه نظام جمهوری اسلامی که مردم به آن رای دادند و با آمدن پای صندوق‌های رای آن را تثبیت کردند، آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اینکه ببینیم، شعار گفته شده، چه اندازه تحقق پیدا کرده است باید به بررسی ارکان آن بپردازیم و البته ارکان مختلفی در آن نقش دارند که از مهم‌ترین آن می‌توان به عملکرد دولت‌ها به عنوان قوه مجریه و نقش جدی آن در تحقق آرمان های انقلاب اشاره کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این امر در دولت‌های مختلف متفاوت است اما حرکت کلی همه آنها به سوی تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی بوده، یادآور شد: هر اندازه که مسؤولان دولتی به آرمان‌های انقلاب نزدیک‌تر بوده‌اند، بی‌تردید در تحقق آرمان‌های مذکور هم موفق‌تر بوده‌اند و البته مسؤولان دولتی به هر اندازه‌ای که دورتر بودند نیز این امر کمتر تحقق یافته است.

رسایی با اشاره به اینکه استقلال به معنای تصمیم‌گیری مردم در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد، علم و فرهنگ برای خود است متذکر شد: منظور از آزادی در شعار نظام جمهوری اسلامی ولنگاری نیست چرا که در زمان رژیم منحوس پهلوی ولنگاری بیشتر بود، ولنگاری در آن دوران مورد حمایت بود و اگر کسی با قلم خود به این امر دامن می‌زد بیشتر حمایت می‌شد.

وی با اشاره به اینکه استقلال به معنای تصمیم گیری مردم در حوزه های مختلف همچون اقتصاد، علم و فرهنگ برای خود است متذکر شد: منظور از آزادی در شعار نظام جمهوری اسلامی، ولنگاری نیست، چراکه در زمان رژیم منحوس پهلوی، ولنگاری بیشتر بود، ولنگاری در آن دوران، مورد حمایت بود و اگر کسی با قلم خود به این امر دامن می‌زد، بیشتر حمایت می‌شد.

مدیرمسؤولهفته‌نامه 9 دی با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند، این امر را الفا کنند که کسانی که علیه امنیت ملی و دین می‌نویسند باید آزاد باشند در حالی که این نیست بیان کرد: مهم‌ترین نکته که از نظر من در آزادی مهم بود، این است که مردم بتوانند مسؤولان را نقد کنند و خواسته‌های خود را مطالبه کنند، با این شرط که برخلاف امنیت ملی و مقدسات دینی نباشد.

در جمهوری اسلامی آزادی به معنای هر فکر و نظر است

در ادامه این مناظره، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه مردم پیش از انقلاب، حاکمیت را از خود نمی‌دانستند و همه شعارها این امر را فریاد می‌زند که ما این نظام را از خود نمی‌دانیم زیرا رای مردم در اداره نظام شاهنشاهی تاثیری ندارد، گفت: آزادی به معنای ولنگاری نیست، بلکه به این معناست که در نظام جمهوری اسلامی هر نظر و فکری بیان شود، همان‌گونه که در آثار شهید مطهری هم به آن اشاره شده است.

مجید فراهانی ادامه داد: وقتی کمونیست‌ها می‌توانند آزادانه نظر خود را بیان کنند، چه جایی دارد که نخست وزیر امام در حصر باشد؟ و امروز چرا باید نظر 6 نفر به نظر 80 میلیون ارجح باشد؟

وی اضافه کرد: ما انقلاب کردیم که مردم نظر خود را بیان کنند، هرچند در انتخاباتی اشتباه کنند، اما نظر جمعی آنها نشان داده در نهایت مردم بهترین انتخاب را می‌کنند.

در ادامه این مناظره، رسایی در پاسخ به صحبت عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اینکه آقای فراهانی می‌گوید، دانشگاه الهیات را کمونیست‌ها باید بگردانند، حرف شهید مطهری نیست، بلکه وی می‌گفت، آنها هم باید بتوانند حرف خود را بزنند.

مدیرمسؤولهفته‌نامه 9 دی ادامه داد: امام می‌گوید، اگر 100 میلیون نفر آمدند و نظر دادند، نظر شما در شورای نگهبان این بود که خلاف اسلام است، باید نظر خود را بدهید، پس یا امام را قبول دارید یا ندارید!

ویبیان کرد: امام در وصیت‌نامه خود، از عده‌ای برائت می‌جوید و می‌گویند که ملاک، حال فعلی افراد است به‌همین دلیل نخست وزیر امام تا وقتی بر خط امام باشد، می‌توان از او دفاع کرد.

در ادامه این مناظره، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه مقابله‌ای که از جنس گفت‌وگو باشد، باید با حرف نیز آن را پاسخ داد نه اینکه وی را حبس کرد، زمانی باید برخورد دیگری با او صورت بگیرد که وی دست به اسلحه برده باشد.

فراهانی متذکر شد: باید دیدگاه‌های مختلف زیر چتر انقلاب را تحمل کرد و هیچ‌کس حق ندارد، برداشت خود را مطابق انقلاب بداند و بقیه را رد کند، بلکه هر کدام از ما بخشی از این حق را داریم و نمایندگی می کنیم.

در ادامه این مناظره، رسایی گفت: فائزه هاشمی در کودتای 88 می‌گوید، رئیس دولت اصلاحات بی‌عرضه است، چرا که در دولت وی در انتخابات تقلب شد و در حالی که پدرم باید انتخاب می‌شد، فرد دیگری انتخاب گردید.

فراهانی هم با بیان اینکه در دولت مورد حمایت آقایان، رئیس دولت نهم تقدیس می‌شد و حتی به امام زمان(عج) هم مرتبط و منتسب می گردید بیان کرد: لزوما همه حقانیت نزد آقای مصباح نیست، این جملات نیز نمی‌تواند درست باشد.

برخی از رسانه ها باید توقیف شوند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درخصوص رسانه‌ها و کاندیداها، سخت‌گیری لازم است گفت: من مدیرمسؤول هفته‌نامه 9 دی هستم و این نشریه یکبار در دولت احمدی‌نژاد و چهار بار هم در این دولت توقیف شده است.

رسایی ادامه داد: به نظرم، برخی از رسانه‌ها در برخی اوقات، باید توقیف شوند، همچون رسانه‌ای که ولایت حضرت علی(ع) را درشب غدیر زیر سوال می‌برد یا رسانه دیگری که به امنیت ملی ضربه می‌زند.

وی با اشاره به ثبت‌نام برخی افراد برای انتخابات پیش‌رو یادآور شد: حال اگر عده‌ای رد صلاحیت شوند، نادرست است؟به‌هرحال شورای نگهبان با شاخص قانون این کار را انجام می‌دهد.

* روحانی باید ردصلاحیت شود

مدیرمسؤولهفته‌نامه 9 دی افزود: به نظرم روحانی باید رد صلاحیت شود، چرا که وی حرف‌ها و وعده‌هایی همچون رفع مشکلات در طی 100 روز را منکر می‌شود، بنابراین در این خصوص تفاوتی میان احمدی‌نژاد و روحانی نیست، چراکه هر دو بارها حرف خود را نقض کرده‌اند و صداقت ندارند.

در ادامه فراهانی، با اشاره به اینکه ما هم شورای نگهبان را قبول داریم، چراکه بدون شاخص نیست، در قانون اساسی هم ساز و کار این شورا آمده اما سلایق در این بخش نباید حاکم باشد بیان کرد: تحت عناوین کلی التزام به ولایت فقیه و التزام به اسلام، نباید تشخیص صلاحیت، سلیقه‌ای باشد.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه همه رسانه‌ها حق دارند تا جامعه و مشکلات آن را نقد کنند اظهار داشت: حجت الاسلام رسایی، به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیشترین حمایت‌ها را از احمدی‌نژاد انجام داد اما مردم کجا سراغ دارند که علیه برخی افراد همچونبابک زنجانی هم سخنرانی کرده‌اید؟

رسایی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از حمایت از احمدی‌نژاد شرمگین نیستید؟ یادآور شد: من به همه نقدها و دفاع‌هایی که از احمدی‌نژاد انجام داده‌ام افتخار می‌‌کنم چراکه جهش وی را قبول دارم اما جهش این دولت را قبول ندارم، دارایی‌های وزرای این دولت را نقد می‌کنم چراکه معتقد هستم، این شرایط جنگ میان فقر و غنا است.

وی ادامه داد: دو وزیر در دولت یازدهم، برخلاف اصل 142 قانون اساسی هنوز لیست اموال خود را اعلام نکرده‌اند و زمان فعالیت این دولت نیز رو به اتمام است.

مدیر مسؤول هفته‌نامه 9 دیانتقاد خود را نسبت به احمدی‌نژاد، تغییر حرف وی در خصوص توصیه مقام معظم رهبری برشمرد و اضافه کرد: حمایت از یک لیست با وجود تغییر در آن درست نیست، به عنوان مثال رای به یکی از نمایندگان که در خصوص سران فتنه در مجلس سخنرانی داشت و حمایت از آن، اشتباه است.

فراهانی، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در پایان این مناظره با اشاره به اینکه یکی از جهت‌گیری‌های جمهوری اسلامی، مبارزه با فساد بوده، یادآور شد: در هشت سال دولت احمدی‌نژاد، همواره جزء آخرین رده‌بندی‌ها بوده‌ایم، هر چند اکنون نیز وضعیت خوبی نداریم چرا که تا آواربرداری شود، کار زیادی می طلبد.

رسایی هم در خاتمه افزود: روحانی، شرایطی را به وجود آورد که اصلاح‌طلبان نیز دعا می کنند، وی رد صلاحیت شود تا پاسخگو نباشند.

انتهای پیام/ج/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: تا پایان هفته جاری، سامانه بارشی در استان استقرار دارد و فعالیت آن به صورت متناوب و محلی است.

احسان احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام با اشاره به اینکه اوج فعالیت سامانه بارشی روزهای چهارشنبه تا جمعه است، اظهار کرد: در این روزها در بعضی ساعات رگبارهای شدید به همراه رعد و برق و تگرگ رخ خواهد و دمای هوا نیز کاهش دارد.

وی افزود: در این مدت آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه به ویژه در ارتفاعات، ریزش جاده‌ها و خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: ضروری است تمهیدات لازم برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزی اندیشیده شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: شهروندان ضمن اینکه در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توقف نکنند و از حضور در ارتفاعات نیز به دلیل خطر اصابت صاعقه خودداری کنند.

وی گفت: به دلیل فعالیت این سامانه بارشی ضروری است که دستگاه‌های اجرایی و امدادی از جمله مدیریت بحران، شهرداری و راهداری در آماده‌باش باشند.

کد خبر 749283

دیگر خبرها

  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟