Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@07:16:29 GMT

استانی که رکورددار بکارگیری زنان در پست های اداری است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۵۹۹۹۳

استانی که رکورددار بکارگیری زنان در پست های اداری است

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: این استان رکورددار بکارگیری زنان در پست های اداری و مدیریتی است و بیشتر به جامعه زنان اهمیت و ارزش داده است.

به گزارش جماران،علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در همایش تجلیل از نقش آفرینان استان سیستان بلوچستان در نمایشگاه سال گذشته دستاوردهای روستایی تهران، در روستای هریدوک نیکشهر اظهار داشت: براساس سرشماری سال 1395 بیش از 51 درصد جمعیت این استان را روستاییان تشکیل می دهند که این یک ظرفیت خوبی برای تولید واشتغال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مردم پرتلاش روستایی تامین کننده لبنیات، پروتئین و انواع صنایع دستی، سکه دوزی و محصولات کشاورزی هستند که نیاز تمامی هموطنان و جذاب برای هر شهروند ساکن شهر و مسافر داخلی و خارجی است.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمامی مسئولان، فرمانداران و بخشداران با همراهی مردم تلاش کنند تا روستاهای این استان به محور تولید و اشتغال تبدیل شوند.
وی گفت: دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و افراد خلاق در روستاهای استان می توانند فعالیت ها و ایده های خوبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید طراحی و اجرا کنند.
هاشمی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: همه افراد جامعه در انتخابات به شایستگی افراد در شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری رای دهند و نباید به تبعیض جنسیتی، قومی و مذهبی توجه داشته باشند.
وی تاکید کرد: باید افراد توانمند، با تدبیر و تحصیلکردگان را انتخاب کرد تا با توانایی و تخصص و تدبیرشان پیشرفت و توسعه را رقم زنند.
وی گفت: زنان روستایی و شهری که بیش از نیمی از جمعیت سیستان وبلوچستان را تشکیل می دهند در انتخابات نقش آفرین هستند و تاثیر فراوانی در افزایش آرای انتخابات دارند.
استاندار سیستان وبلوچستان بیان کرد: رویکرد ما توجه به توسعه و آبادانی روستاهاست و یکی از اولویت های استان در سال جاری توجه به مساله آب است.
هاشمی گفت: همه مسئولان باید با رویکرد توسعه روستا محوری و سفرهای متعدد به روستاها مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و رسیدگی کنند.
وی بر ایجاد نمایشگاهی از تلاش، هنر و توانمندی زنان و مردان روستایی و شهری در مسیر جاده ترانزیتی چابهار- زاهدان تاکید و خاطرنشان کرد: باید فرصتی فراهم شود تا مردم بتوانند محصولات تولیدی خود را به مسافران و گردشگران عبوری از این محور به فروش رسانند.
وی گفت: توجه به بخش گردشگری، آب، حاشیه نشینی و روستا چهار رویکرد برنامه محوری ما در سال جاری است و براساس آن حرکت های لازم و اجرایی انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مراسم تجلیل از 270 فعال در برگزاری نمایشگاه توانمندیها و دستاوردهای روستایی سیستان وبلوچستان که سال گذشته در تهران برگزار شد، با حضور دکتر ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، فرمانداران استان و جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردمی در روستای هریدوک لاشار شهرستان نیکشهر برگزار شد.
در این همایش از 13 گروه موسیقی و ۲۷۰ نفر از فعالان برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای روستایی سیستان وبلوچستان که در سال گذشته از بین 31 استان کشور مقام اول در تهران را کسب کرد با لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۵۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد

 تیمور باقری اظهار داشت:  در تقویم سالیانه کشور هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری گردید تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح  و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی  باشد.

وی گفت:سرعت غیرمجاز، منشا بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  برنامه های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که  از آن جمله می توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به  کاربران جاده‌ای  ، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران،  طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش ، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه بمنظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی نام برد.

باقری  ، هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد حساسیت  در بین  عموم مردم جهت افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، عنوان کرد و گفت: خوشبختانه  در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت  که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها  و مردم تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هموطنان عزیزمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • تداوم باران بهاری در سیستان وبلوچستان
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • اعزام زائران حج عمره سیستان وبلوچستان به سرزمین وحی
  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر