Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@18:42:35 GMT

نامزد پوششی اتفاق جدید در انتخابات ۹۶

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۶۱۱۷۵

برخي اين كار را وصيت هاشمي و برخي توصيه سران اصلاحات به روحاني دانستند. عده‌اي آن را «كمك به روحاني» دانستند و عده‌اي آن را «ركب به روحاني» مي‌دانند كه ممكن است حرص قدرت، فرد پوششي را به رقيب واقعي تبديل كند.

جوان: پديده «كانديداي پوششي» براي اولين بار در انتخابات ايران طرح مي‌شود. فهم پوششي بودن اين كانديدا نه براساس تحليل صحنه و روابط سياسي افراد كه براساس پذيرش و اعلان رسمي صورت مي‌گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بعد از ثبت‌نام جهانگيري و ايضاً محمد هاشمي، رسانه‌هاي همسو با دولت به صورت يك صدا و هماهنگ اين حركت را پوششي اعلام كردند و عوارض اين پذيرش را نيز پذيرفتند.

برخي اين كار را وصيت هاشمي و برخي توصيه سران اصلاحات به روحاني دانستند. عده‌اي آن را «كمك به روحاني» دانستند و عده‌اي آن را «ركب به روحاني» مي‌دانند كه ممكن است حرص قدرت، فرد پوششي را به رقيب واقعي تبديل كند. اما سؤال اساسي اين است كه طرح اين مسئله و اين ورود براي چيست؟ آيا روحاني مشكل تكلم و بيان دارد؟ قطعاً خير! روحاني خطيب توانمندي است و از اين نظر سرآمد است. اگر فرض بر اين است كه مهره‌ها به صورت شطرنجي با رقيب چيده شوند، باز چند نفر به يك نفر به نفع روحاني است و مظلوميت توليد مي‌كند. يكي از دلايل پيروزي احمدي‌نژاد در 1388 همين مسئله بود. يعني چند نفر را به هاشمي ارجاع داد و همه را پازلي در مقابل خود تعريف كرد و موفق شد. اما اينكه روحاني اين مسئله را شخصاً پذيرفته باشد، بسيار قابل تأمل است زيرا نه فقط آورده براي وي ندارد بلكه تحقير نيز محسوب مي‌شود.

اما شايد بتوان مهم‌ترين دليل آن را اشراف نداشتن كانديداي اصلي دولت مستقر بر فضاي عمومي كشور دانست. پيچيده و تخصصي شدن سؤالات در مناظرات اشراف بر جزئيات را لازم دارد و روحاني بارها ضعف در اين اشراف را لو داده است. از سوي ديگر فرمان حوزه اقتصادي كشور و همچنين اطلاعات مربوط به دولت پيش و همچنين اشراف بر اقتصاد مقاومتي در حيطه اطلاعات جهانگيري محسوب مي‌شود و او آمده است تا كمك كننده و پاسخگوي عملكرد چهارساله دولت باشد. زد و خوردي را كه به بالا و پايين رفتن رأي دولت كمك مي‌كند، او انجام دهد و نفر اصلي در هاله‌اي از آرامش مسير را به سلامت طي كند. اما چون پوششي بودن رسماً اعلام شد، طبيعتاً سبد رأي مستقل براي هاشمي و جهانگيري شكل نمي‌گيرد كه بعداً بخواهند تحويل روحاني نمايند و از صحنه خارج شوند. از سوي ديگر آگاهي بينندگان مناظرات از پوششي بودن كانديداها، تصنعي بودن رفتار انتخاباتي آنان را به ذهن متبادر مي‌كند و غير جدي بودن تلاش‌ها و دفاعيات مناظره را به يك تئاتر تبديل خواهد كرد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول پخش برنامه های صدای آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ ستاد تبلیغاتی صدا و سیما اعلام کرد: مجموعه‌های شنیداری ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از سیزدهم تا نوزدهم اردیبهشت روزانه ساعت ۱۵ تا ۱۶ بصورت چرخشی و در یک بسته پیوسته از رادیو آبادان پخش می‌شود.
همچنین مناظره نامزد‌ها روزانه در بازه زمانی تبلیغات در ۲ نوبت در ساعات ۲۲ تا ۲۳ و ۲ تا ۳ بامداد از صدای آبادان تقدیم مخاطبان خواهد شد.
مناظره و فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی پیشتر در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط و تهیه شده و در بازه زمانی تبلیغات رسمی یعنی از فردا (۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت) به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.
در آبادان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴ نامزد برای راهیابی به بهارستان رقابت می‌کنند.
انتخابات در ۸ حوزه از جمله آبادان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جدول زمان پخش فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌های نامزد‌های انتخابات مجلس در آبادان

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی