Web Analytics Made Easy - Statcounter

منار موهاوش ابتدای مصاحبه در پاسخ به این پرسش که پس از دیدن بمباران شیمیایی خان شیخون، اولین پرسشی که به ذهن یک روزنامه نگار متبادر می‌شود چیست، گفت: نخستین سوال این است چه کسی در پس پرده این بمباران و جنایت قرار دارد. چرا تمامی تصاویری که از این فاجعه بیرون می‌آید یک منبع واحد دارد و آن از سوی کلاه سفیدهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موهاوش در ادامه می‌گوید: کلاه سفیدها چه کسانی هستند. آنها گروهی به اصطلاح بی طرف هستند، اما برای القاعده کار می‌کنند و از سوی این گروه حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند و پیشتر کلیپ‌هایی هم از نجات و امداد افراد با هدف تبلیغ برای تغییر رژیم در سوریه درست کرده بودند و بتازگی به خاطر دریافت 23 میلیون دلار از دولت آمریکا و میلیون‌ها دلار بیشتر از دولت انگیس، خیلی هم خوشحال هستند و فراموش کردنی نیست این دو دولت در حال مسلح کردن گروه‌های دیگر نیز در سوریه هستند.

این خبرنگار آمریکایی گفت: اگر شما به آخرین ویدئوهایی که آنها (کلاه سفیدها) از حمله شیمیایی خان شیخون منتشر کرده اند، نگاهی بیندازید آنها بدون تجهیزات کافی با جنازه افراد در ارتباط هستند. آنها تنها با پوشیدن ماسک‌های گردگیر و بدون دستکش در صحنه حضور دارند. وقتی مخالفان مدعی هستند سوریه از گاز سارین استفاده کرده، این پرسش مطرح می‌شود که آیا کسی از ماهیت خطرناک این گاز مطلع است؟ نخستین علائم این گاز تاثیر بر ماهیچه ها، پوست و سیستم عصبی است و بدن قربانیان سریع تاول می‌زند. این سوال جدی مطرح است در جایی که یکی از خطرناک ترین گازها استفاده شده چطور این افراد کلاه سفید بدون هیچ ملاحظه و مراعاتی و بدون هیچ پوششی به این راحتی کار می‌کنند و در واقع چرا رفتارهای آنها هیچ شباهتی به کادر پزشکی و پرستاری حرفه‌ای ندارد؟!

آخرین موضوع این که چند بچه‌ای که در ویدئو به عنوان قربانیان گاز شیمیایی در حال خفه شدن نشان داده می‌شوند، سوالی را در ذهن برمی انگیزد و آن این که همین تعداد کودک از سوی القاعده که حامی همین کلاه سفیدهاست در خان شیخون به قتل رسیده اند؟ یعنی این اجساد می‌تواند متعلق به افراد کشته شده از سوی القاعده باشد.

به گزارش جام‌جم، سیمور هرش روزنامه‌نگار غربی اعلام کرد در بیست ژوئن تحلیلگران آژانس دفاعی آمریکا (DIA ) یک سند پنج صفحه‌ای فوق‌العاده محرمانه‌ای منتشر کردند که در آن عنوان شده جبهه النصره وابسته به القاعده در سوریه گاز سارین بسیار خطرناکی تولید کرده است. همچنین شبکه سی‌بی‌اس سال 2014 از تحویل تمامی تسلیحات شیمیایی سوریه خبر می‌دهد. این دو سند، گواه روشنی هستند که نشان دهند تروریست‌ها صاحب تسلیحات شیمیایی هستند و می‌توانند عامل حمله و جنایت باشند و از سوی دیگر نشان می‌دهد سوریه امروز فاقد تسلیحات شیمیایی است.

شبکه راشاتودی در ادامه با اشاره به این دو سند می‌پرسد، چرا این شواهد مورد استناد و ملاحظه قرار نمی‌گیرند؟

منار موهاوش در پاسخ به این سوال می‌گوید: این دو سند به این دلیل مورد توجه قرار نمی‌گیرد که در صورت پذیرش آنها، تقصیر از دولت بشار اسد دور می‌شود و در این صورت دیگر تغییر رژیم در سوریه معنا نخواهد داشت.بنابراین کشورهای درگیر تمایلی به تبرئه دولت سوریه از این اتهام ندارند.

منبع: مونیتورینگ

به اشتراک گذاری کد خبر : 2809340801732020260 برچسب‌ها : شیخون سوریه حمله شیمیایی جام جم آنلاین کالبدشکافی خان شیخون از زبان یک روزنامه‌نگار آمریکایی لینک کوتاه : اخبار مرتبط سناتور آمریکایی: حمله شیمیایی کار اسد نبود جمعه 25 فروردین 1396 12:03 ظریف: برخی به تحقیقات درباره خان شیخون تمایل ندارند جمعه 25 فروردین 1396 15:37 جاه‌طلبی در سوریه رویاهای ابرقدرت ناکام شنبه 26 فروردین 1396 02:30

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها چرا نفیسه روشن در تشییع عارف لرستانی شرکت نکرد؟ خودروی متفاوت فرمانده کل ارتش+عکس صحنه ای که اشک عکاس انگلیسی را درآورد (عکس +16) مرحوم عارف لرستانی در روز زن برای همسرش چه نوشت+عکس پیامی که ارتش سوریه با توپ برای تروریست ها فرستاد +عکس آغاز تحقیقات علیه افسر آمریکایی به دلیل بازی کردن در فیلم‌های مستهجن+عکس دلنوشته بروز ارجمند برای عارف لرستانی/ من فرزند پدر تو می‌شم و تو بشو فرزند پدر من پاسخ سرپرست سازمان حج و زیارت در مورد حذف پرچم ایران +عکس پیکر عارف لرستانی در زادگاهش آرام گرفت حداقل و حداکثر حقوق فرهنگیان اعلام شد لیست همه پربازدیدها برگزیده ها خبر خوش برای جوانان؛ اخذ گواهی‌نامه رانندگی بی‌نیاز از کارت پایان خدمت گوشی جدید One X10؛ میان رده زیبای HTC در راه بازار پشت صحنه ثبت نام نامزدهای سرشناس انتخابات ریاست جمهوری صحنه وحشتناک بالا آمدن آب آخرین دستاورد صنعت خودروی برقی کشور جدال تن به تن یک مرد با گاو خشمگین صندوق‌های الکترونیکی روی میز فروشگاه‌ها کلکسیون گیاهان دارویی در زنجان آیا آمریکا به ایران حمله می‌کند؟ خودروساز آلمانی به دنبال تولید در ایران آخرین مطالب همه سایت 07:15 کالبدشکافی خان شیخون از زبان یک روزنامه‌نگار آمریکایی 07:14 شکایت انجمن اهدای عضو از یک فیلم سینمایی 07:13 200 میلیون دندان پوسیده در صف درمان 07:10 سیلی واردات بر صورت صنایع روغنی 07:05 مسئول ایجاد این سیل کیست؟ 07:03 رمز عملیات 07:00 نشانه‌های یک زندگی بدون عشق 06:00 در پیام‌رسان‌های اجتماعی نامرئی شوید! 05:13 حقوق شهروندی؛ گمشده مطب‌های پزشکی 05:00 سهم فروشگاه های زنجیره ای درایران 10درصد، در دنیا بیش از 50درصد است فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سیناپس فیلم‌های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی‌بدن»، فیلمنامه‌نویسی برای سریال در ایران و فیلمنامه کامل «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان، از جمله مطالب منتشر شده در دویست و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم‌نگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند که در ۱۱۶ صفحه به علاقه‌مندان سینما و فیلمنامه‌نویسی عرضه شده است.

در ابتدای بخش سینمای ایران سیناپس فیلم های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی‌بدن» چاپ شده و سپس نقد و تحلیل‌هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته‌اند. گفت‌وگو با حسین تراب‌نژاد، یکی از فیلمنامه نویسان «آپاراتچی» و گفت‌وگو با علی ثقفی، نویسنده و کارگردان «پرویزخان» از دیگر مطالب این بخش هستند.

پرونده موضوعی این شماره به فیلمنامه‌نویسی برای سریال در ایران اختصاص دارد که شامل مطالب متنوعی است از جمله نگاهی به سریال های شبکه نمایش خانگی در ایران، آنچه در سریال نویسی ایران مورد توجه نیست، بررسی گونه‌های درام کارآگاهی در سریال‌های بعد از انقلاب، وضعیت فیلمنامه‌نویسی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی، معضلات سریال‌سازی از منظر متن، زیرمتن و فرامتن، گفت‌وگوی جمعی پیرامون فیلمنامه‌نویسی برای سریال در ایران و ... .

بخش سینمای جهان با سیناپس «روی علف‌های خشک»، «داستان آمریکایی» و «فراری» آغاز می‌شود و با نقد و گفت‌وگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا می‌کند.

مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «مورد عجیب بنجامین باتن» و چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه می کنید؟ عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربه های پراکنده» هستند.

فیلمنامه کامل این شماره به «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط حمید گرشاسبی به فارسی برگردانده شده است. نقدی بر این فیلمنامه، مطلب پایانی این شماره است.

کد خبر 6089857 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل