Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید داخ که این روزها نمایش «سونات شب» را در مقام کارگردان روی صحنه دارد، قصد دارد نمایش «مرغ دریایی» چخوف را بدون دیالوگ و مبتنی بر حرکت روی صحنه ببرد.

سعید داخ بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها نمایش «سونات شب» را در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه دارد درباره این تجربه به خبرنگار مهر گفت: «سونات شب» متشکل از ۲ نمایشنامه کوتاه «زیبای بی اعتنا» نوشته ژان کوکتو و «ببخشید شماره عوضیه» نوشته لوسیل فلچر است که هر ۲ اثر با محوریت ۲ زن است و به مسایل زنان می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نمایش «سونات شب» با مشترکاتی که بین این ۲ نمایشنامه وجود داشت شکل گرفت و ۲ اپیزود نمایش دارای عنصر مشترک هستند.

کارگردان نمایش «سونات شب» با بیان اینکه تغییر خاصی در ۲ نمایشنامه «زیبای بی اعتنا» و «ببخشید شماره عوضیه» ایجاد نکرده و تنها برخی دیالوگ ها را کوتاه کرده است، اظهار کرد: بازخورد مخاطبان با این نمایش برایم جالب بود. چیزی که اتفاق افتاده این است که یا نظرها منفی است یا مثبت و هیچ نظر میانه ای وجود ندارد.

داخ با اشاره به حضور بهار نوحیان و گیلدا حمیدی به عنوان بازیگران نمایش «سونات شب» یادآور شد: من در ابتدا نمایشنامه «ببخشید شماره عوضیه» را خوانده بودم و قصد داشتم آن را اجرا کنم. به دنبال این بودم که متن دیگری را پیدا کنم که به شکل موازی با این نمایشنامه اجرا کنم. مشاوره حمیدرضا نعیمی در پیدا کردن و ترکیب نمایشنامه ها و همچنین انتخاب بازیگر به من خیلی کمک کرد.

این بازیگر عرصه تئاتر درباره برنامه های خود برای ایفای نقش بر صحنه تئاتر در سال جاری گفت: آخرین کاری که در آن بازی کردم نمایش «ترور» حمیدرضا نعیمی بود و قصد دارم امسال حتما به عنوان بازیگر روی صحنه ببرم و کارهایی به من پیشنهاد شده که در حال تصمیم گیری هستم.

وی درباره برنامه های خود برای کارگردانی تئاتر در سال جاری نیز اظهار کرد: بعد از پایان نمایش «سونات پاییزی» دوست دارم سراغ نمایش «مرغ دریایی» اثر چخوف بروم. متن کار تمام شده و باید برای سالن اجرا و آغاز تمرین ها اقدام کنم. اجرای نمایش «مرغ دریایی» برای خودم چالش بزرگی است زیرا قصد دارم این نمایش را بدون دیالوگ و مبتنی بر حرکت و فیزیک بدنی اجرا کنم.

داخ توضیح داد: در اجرای نمایش «مرغ دریایی» به سراغ کاری نو در حرکت می روم و به هیچ وجه حرکت در این نمایش مانند کارهای معمول قبلی که انجام دادیم، نخواهد بود. در این نمایش لحظه های دراماتیک از طریق حرکت ایجاد می شوند. هیجان بسیاری برای تمرین ها و تولید نمایش «مرغ دریایی» دارم و مطمئنم که برای مخاطب هم جذاب خواهد بود.

وی درباره سالن و زمان مدنظر برای اجرای نمایش «مرغ دریایی»، گفت: قصد دارم برای سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اقدام کنم و اگر نوبت اجرایی در این سالن به من اختصاص پیدا نکند برای سالن های دیگر اقدام خواهم کرد. تمام تلاشم این است که نمایش «مرغ دریایی» را در نیمه دوم سال جاری به صحنه ببرم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحنه مشکوک سن سیروس بدون سوت پنالتی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملوان در حالی مقابل سایپا به نتیجه تساوی رسیده که در نیمه اول این بازی یک صحنه مشکوک رقم خورد اما داور تصمیمی برای پنالتی نداشت.

ویدئو: 331084

در این صحنه بازیکن سایپا پای محمدرضا سلیمانی را زده و او را سرنگون کرد و در حالی که بازیکنان ملوان از خطای پنالتی اطمینان داشتند، داور از این صحنه گذشت و پنالتی نگرفت.

عدم اعلام پنالتی خشم شدید مهدی تارتار را به دنبال ‌داشت که داور یک کارت زرد به سرمربی ملوان نشان داد.

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • ساخت و اجرای کابوس‌هایتان را به «کابوس‌مند» بسپارید
  • صحنه مشکوک سن سیروس بدون سوت پنالتی
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • (ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای توسط بازیگر زن «نون خ»
  • (ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای