Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فارس امروز (سه شنبه) در گفت و گو با ایرنا رژیم صهیونیستی و نهادهای مختلف این رژیم به ویژه مدیریت امور زندان ها و سرویس امنیت داخلی «شاباک» را مسئول به خطر افتادن جان اسیران اعتصاب کننده دانست.
وی افزود: اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی که همزمان با هفدهم آوریل (28 فروردین) و «روز اسیر»، ازدیروز (دوشنبه) با مشارکت حدود 1500 زندانی آغاز شده همه زندان های رژیم صهیونستی را در بر خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس موسسه الاسیر توضیح داد که اعتصاب به صورت پله ای و تدریجی گسترده تر می شود و هر روز به تعداد شرکت کنندگان در این اقدام مبارزاتی تحت شعار «آزادی و کرامت» افزوده می شود.
وی ادامه داد: اسرائیل می توانست با کنار گذاشتن سیاست بی اعتنایی به خواسته های برحق اسیران و جدی گرفتن مذاکرات هفته های اخیر با نمایندگان اسیران فلسطینی جلوی این اعتصاب را بگیرد.
فارس با اشاره به سخنان «جلعاد اردان» صهیونیست افراطی و وزیر به اصطلاح «امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی که گفته بود با این زندانیان هیچ مذاکره ای نخواهد داشت، تهدیدهای رهبران رژیم صهیونیستی علیه اسیران اعتصاب کننده را نشانه بدبختی و زبونی آنها دانست.
اردان برای جلوگیری از انتقال اسیران فلسطینی به بیمارستان های اسرائیلی، خواستار برپایی سریع یک درمانگاه میدانی در نزدیکی بازداشتگاه «کتسیوت» در منطقه نقب از اراضی اشغالی سال 1948 شده بود.
اهمیت اعتصاب اخیر زندانیان فلسطینی از آن جهت است که گروه ها و طیف های سیاسی مختلف فلسطینی در آن شرکت دارند. این اعتصاب از سوی «مروان البرغوثی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و «کریم یونس» قدیمی ترین اسیر فلسطینی زندان های رژیم صهیونیستی مدیریت می شود.
مبارزات اسیران فلسطینی به صورت اعتصاب غذا برای اولین بار در سال 1969 در زندان «الرمله» شروع شده و پس از آن 23 اعتصاب مشابه دیگر از سوی اسیران فلسطینی به ثبت رسید که آخرین مورد در سال 2014 بود که اسیران «بازداشت موقت» فلسطینی در آن مشارکت داشتند.
طبق اطلاعات وارده در یکی از پژوهش های سه سال پیش موسسه الاسیر فلسطین با عنوان «اعتصاب اسیران سیاسی زندان های اسرائیل؛ مشکلات و دستاوردها» معروف ترین اعتصاب های اسیران فلسطینی مربوط اعتصاب سال 1970 در زندان «عسقلان» بود که «عبدالقادر ابوالفحم» در جریان آن به شهادت رسید.
پس از آن در سال 1980 اعتصاب زندان «نفحه» اتفاق افتاد که 2 اسیر فلسطینی به نام های «راسم حلاوه» و «علی الجعفری» در آن به شهادت رسیدند. اعتصاب دیگر در سال 1984 در زندان «جنید» بود که منجر به شهادت «محمود فریتخ» شد.
خاورم*387 *390*2054
انتشاردهنده:محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش درها را به روی تجارت با اسرائیل بسته و حجم تجارت دوجانبه ۹.۵ میلیارد دلاری دو جانبه دیگر وجود خارجی ندارد.

اردوغان این خبر را طی اظهاراتی پس از نماز جمعه در آنکارا اعلام کرد و تأکید کرد که هیچ چیز قابل قبولی در خصوص تحولات بین اسرائیل و فلسطین وجود ندارد.

وی افزود: اسرائیل تاکنون ۴۰ تا ۴۵ هزار فلسطینی را با وحشیگری تمام به قتل رسانده است و منطقی نیست که ما به‌عنوان مسلمان در برابر اتفاقاتی که می‌افتد، دست بسته بمانیم.

اردوغان خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بی‌رحم است و این بی‌رحمی را علیه کودکان، زنان و سالمندان در غزه نشان داد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تمام غرب به رهبری آمریکا به نفع اسرائیل کار می کند، تصریح کرد: همه این ظرفیت ها را بسیج کردند و مردم ضعیف فلسطین را رها کردند تا در برابر بمب های اسرائیل جان خود را از دست بدهند، بنابراین ما دیگر تحمل این وضعیت را نداشتیم و ۹.۵ میلیارد دلار حجم تجارت دوجانبه را نادیده گرفتیم و درهای تجارت با اسرائیل را بستیم.

وی افزود: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل با هدف اجبار این رژیم به آتش‌بس در غزه است.

کد خبر 6095958

دیگر خبرها

  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است
  • طی ۲۱۱ روز جنگ، چند فلسطینی در غزه شهید یا زخمی شدند؟
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • از اعتصاب اساتیددانشگاه نیویورک تا حمایت دانشگاه‌های ترکیه از غزه
  • «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی