Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با وجود اینکه در بودجه سال 96، بخش یارانه شامل هیچ‌گونه افزایش بودجه نشده است، دولت در مصوبه خود از افزایش دو برابری یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبر داده است و به نظر می‌رسد این منابع با حذف یارانه دهک‌های پردرآمد تامین شود. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، در حالی که دولت در مصوبه سال گذشته خود مقرر کرده بود میزان یارانه اقشار کم‌درآمد شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را افزایش دهد اما در حالی بامداد روز گذشته اولین مرحله یارانه در سال 96 به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که به جز تعداد اندکی، خبری از افزایش یارانه سایر اقشار کم‌درآمد نبود و واریز یارانه برای اکثر خانوارها به روال قبل صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مصوبه اخیر مقرر شده بود تا مبلغ یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای خانوار یک نفره 95 هزار تومان، خانوار دو نفره 189 هزار تومان، خانوار سه نفره 253 هزار تومان، خانوار چهار نفره 337 هزار تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر 365 هزار تومان تعیین شده است.با این وجود دولت در سال گذشته طرحی برای حذف دهک‌های پردرآمد و واریز یارانه این خانوارها به اقشار کم‌درآمد داده بوده که این طرح به سرانجام نرسید و به نظر می‌رسد اطلاعیه سازمان هدفمندی مبنی بر افزایش یارانه خانوارها تا زمان حذف سری جدیدی از دهک‌های پردرآمد امکان پذیر نباشد.اما با توجه به نزدیک شدن به پایان دولت یازدهم به نظر نمی‌رسد حذف سری جدیدی از یارانه‌بگیران و تا شروع دولت جدید بودجه‌ای هم برای افزایش یارانه اقشار کم‌درآمد وجود داشته باشد. در این رابطه سید ناصر موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و‌گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص منابع تامین بودجه دو برابر کردن یارانه افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در برنامه بودجه سال 96 مقرر شد تا مستمری افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند به دو برابر افزایش یابد اما در بخش افزایش یارانه این اقشار هیچ موضوعی مطرح نشده است.

وی در ادامه افزود: طرحی برای دو برابر کردن یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی به تصویب مجلس نرسیده و به نظر می‌رسد این موضوع جنبه انتخاباتی داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مصوبه اخیر مجلس در جهت رفاه حال اقشار کم درآمد جامعه و برای دو برابر کردن مستمری آن‌ها بوده و در حال حاضر طرح افزایش دو برابری یارانه از 45 به 90 هزار تومان به ضرر این خانوارها خواهد بود زیرا در افزایش مستمری حداقل افزایش 180 هزار تومان خواهد بود.

لارگانی با اشاره حذف 20 درصدی یارانه اقشار پردرآمد برای افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی گفت: در مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی قرار بر این شد تا 20 درصد دهک‌های پردرآمد جامعه که یارانه دریافت می‌کنند شناسایی و یارانه این افراد حذف و مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی به دو برابر افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: با وجود مصوبه مجلس در سال گذشته یارانه دهک‌های پردرآمد حذف نشد و به طور بر عکس سازمان هدفمندی یارانه برخی از افراد واقعا نیازمند را حذف کرد که بعد از پیگیری‌های متناوب، یارانه این افراد مجددا واریز نشد و نامه‌نگاری با سازمان هدفمندی برای بازگرداندن یاران این افراد نیز راه به‌ جایی نبرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در منابع بودجه سال 96 در مجلس شورای اسلامی برای افزایش یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) برنامه‌ و طرح در نظر گرفته نشده است.

لارگانی یادآور شد: موضوع افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز تا زمان واریز اولین حقوق سال جاری هنوز مشخص نیست زیرا هنوز دهک‌های پردآمد از لیست دریافت یارانه حذف نشده‌اند.

این در حالی است که پیگیری خبرنگار خبرگزاری میزان برای بررسی این موضوع از سازمان هدفمندی یارانه ها از سوی مسئولین این سازمان بی جواب بوده است.
نکته قابل توجه اینجاست که در بودجه سال 96 که هیچ مبلغی به بودجه بخش هدفمندی یارانه اضافه نشده بوده، حال سوال اینجاست که با وجود عدم افزایش بودجه سازمان هدفمندی، منابع افزایش یارانه دو برابری اقشار کم درآمد از چه منبعی تامین خواهد شد؟
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی همدان در بودجه سال ۱۴۰۲

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی استان همدان در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار استانها -

وجیه‌الله ذکوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: در سال 1402 بالغ بر 3 هزار و 491 میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان همدان وصول شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 54 درصد رشد داشته و نسبت به بودجه مصوب 100 درصد تحقق پیدا کرده است.

وی همچنین افزود: از مجموع درآمدهای مالیاتی استان 5 هزار و 537 میلیارد تومان نیز سهم شهرداری و دهیاری‌های استان همدان بوده که 177 میلیارد تومان آن مربوط به شهر همدان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان بیان کرد: تمامی گزارشات ثبت شده در سامانه‌های مربوط به امور مالیاتی استان با دقت پیگیری و رسیدگی می شود و در پرونده مالیاتی افراد نیز ثبت خواهد شد.

ذکوری افزود: اکثر شرکت های فعال در استان، مالیاتشان را در استان واریز می کند و البته این منابع به خزانه واریز می شود.

وی با بیان اینکه مالیات مطمئن‌ترین منبع برای تامین هزینه های اداره کشور است، بیان کرد: نظام سلطه با اعمال تحریم‌ها مشکلاتی را ایجاد می کند و باید از سیاست اتکای به نفت، تغییر رویه بدهیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان همچنین لزوم جا انداختن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و گفت: وقتی مالیات در جامعه نهادینه شود، این موضوع پاسخگویی نهادهای اجرایی را در هزینه کرد منابع، افزایش می دهد.

ذکوری همچنین در خصوص مالیات پزشکان نیز گفت: اینکه برخی پزشکان در مطب خود دستگاه کارت خوان ندارند در زمینه حسابرس امور مالیاتی فاقد اهمیت است چراکه گردش مالی حساب این افراد به صورت کلی(کارت به کارت، دستگاه پوز و واریز نقدی) محاسبه و مبنای دریافت مالیات قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: نسخه الکترونیک پزشک در دسترس امور مالیاتی قرار می گیرد ضمن اینکه ابزارهایی برای رصد درآمد وجود دارد و با گسترش سامانه های الکترونیکی مسایل و فعالیت های مالی افراد به صورت شفاف قابل رصد و بررسی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با تاکید بر اینکه تمرکز سازمان امور مالیاتی استان همدان در مالیات ستانی، پردرآمدها هستند، ادامه داد: ایجاد امنیت، پاکسازی و سالم‌سازی شهرها و آبادانی با پرداخت مالیات ممکن می شود اما با این حال در مالیات ستانی به دنبال فشار و سنگینی بار پرداخت بر فعالان اقتصادی، کسبه، واحدهای تولید، افراد حقیقی و حقوقی نیستیم.

ذکوری همچنین در پایان تاکید کرد: نظام مالیاتی در راستای حمایت از تولید در یک اقدام بی سابقه نرخ مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی را در دو سال گذشته به ترتیب 5 و 7 درصد کاهش داده و برای امسال نیز کاهش 5 درصدی را پیشنهاد داده، لذا هدف سازمان کاهش فشار مالیاتی بر واحدهای تولیدی می باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • کمک ۷ میلیارد ریالی حامیان خارج از کشور به ایتام زنجانی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • درآمد ۸۰ میلیارد ریالی حصیر بافان روستای ملی حصیر فشتکه
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • کاهش سهم سفر برای اقشار کم درآمد
  • تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی همدان در بودجه سال ۱۴۰۲
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت
  • برنامه ریزی برای سلامت همه اقشار جامعه