Web Analytics Made Easy - Statcounter

کولبر 45 ساله اهل روستای ژیوار ازتوابع شهرستان سروآباد بر اثر سر خوردن در ارتفاعات تته بامداد امروز جان باخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اورامانات، نظیر اداک فرزند احمد اهل روستای ژیوار بامداد امروز به قصد کولبری در ارتفاعات تته در قسمت شهرستان پاوه و روستای هانی گرمله رفته بود هنگام پایین آمدن از کوه بر روی یخهای قسمت پایین جاده و نزدیک قهوه خانه نویجر سر می خورد و بر اثر پرت شدن و برخورد سر وی با صخره ها متاسفانه جان خود را از دست می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اهالی روستای نظیر 45 ساله به خاطر بیکاری و نداری و عائله مندی مانند سایر همکیشانش تن به کولبری در شرایط سخت و راه های صعب العبور ارتفاعات هورامان داده است .

این گونه اتفاقات و حوادث ناگوار متاسفانه در این مناطق کم نیستند و برای چند تن از کولبران در این شهرستان رخ داده است از جمله طی روزهای گذشته یکی از کولبران اهل روستای بیساران دچار سانحه قلبی و افت فشار شده بود که جوانان هورامان او را نجات دادند.

متاسفانه بیشتر کولبران، کارگران فصلی هستند که به دلیل بیکاری به کولبری روی می آورند؛ اصولا چرا باید وضع اشتغال در کردستان به این شکل باشد که عده ای مجبور شوند با جان خود امرار معاش کنند و به دل کوه و ارتفاعاتی بزنند که هر روز، هزاران خطر در کمین آنهاست.

به طور قطع، کارگران کولبر بدون داشتن تشکلات کارگری و بی بهره از بیمه‌های بیکاری از مظلوم ترین و بی حقوق ترین بخش طبقه کارگر ایران هستند که همانند اکثریت کارگران ایران دچار استثمار و بی توجهی شده‌اند .کارگرانی که از سر گرسنگی ناچارند سلامت و زندگی خود را به خطر بیندازند.

در این میان لازم است مسئولین استانی و کشوری بدانند که کُردستانی ها همواره خواستار توسعه، آبادانی، رفع معضل بیکاری، احداث کارخانجات و ... بوده و هستند اما متاسفانه این امر در هیچکدام از دولت های روی کار آمده در سال های گذشته در کُردستان بخوبی محقق نشده است و کُردستان عملاً با مشکلات چندین سال قبل که در بسیاری از دیگر استان ها رفع شده است، دست و پنجه نرم می کند.

نکته پایانی اینکه بیکاری دغدغه اصلی خانواده های و جوانان کُردستانی است. کُردستانی ها کماکان منتظر تحقق وعده رئیس جمهور مبنی بر ایجاد تحول در کُردستان هستند. روحانی در سفر انتخاباتی خود در سنندج در سال 92 گفته بود: استان مستعدی همچون کردستان استحقاق این همه بیکاری را ندارد و باید تحولی اساسی در این استان صورت گیرد. اما تاکنون این تحول اساسی بر اساس گفته های رئیس جمهور صورت نگرفته است و بیکاری در کُردستان کماکان با رشد فزاینده ای مواجه است. شاید فردا برای حل مشکل بیکاری کُردستان دیر باشد!!

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در آیین گرامیداشت روز معلم در دبیرستان شهید مطهری بردسکن به افتخارات این مجموعه اشاره کرد وگفت :در حوزه اقامه نماز مدارس شهرستان بردسکن در سطح استان به عنوان شهرستان برتر شناخته شد و هرچند تنها در ۶۰ فضای آموزشی نمازخانه شهرستان احداث شده است ولی در اکثر مدارس شهرستان بردسکن حتی با جمعیت پایین دانش‌آموزی نماز به جماعت اقامه می‌شود.

وی به کسب رتبه نخست دانش آموزان پایه دوازدهم در آزمون پایش استان و رتبه نخست لیگ پایا در کشور اشاره و اضافه کرد : در عملکرد و ارزیابی که اداره کل آموزش و پرورش استان انجام داد، آموزش پرورش بردسکن در بین ۴۷ ناحیه آموزش و پرورش استان رتبه دهم را از آن خود کرد.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن کمبود اعتبارات را یکی از علل اصلی اجرا نشدن برخی از طرح‌های آموزش و پرورش در این شهرستان دانست و اظهار داشت: ایجاد یک مرکز خدمات رفاهی برای فرهنگیان یکی از ضروریات برای جامعه فرهنگیان بردسکن است که متاسفانه جای آن در شهرستان خالی است.

چراغیان به طرح استخر شنای دانش‌آموزی این شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه این طرح بیش از ۱۰ سال است که به خاطر کمبود اعتبارات در حد پی سازی (فونداسیون) باقی مانده است که حداقل برای ساخت این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شهرستان بردسکن با ۸۵ هزار نفر جمعیت و ۱۷ هزار دانش آموز و سه شهر "بردسکن، شهرآباد و انابد" و ۷۳ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار در فاصله ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • واژگونی مرگبار خودرو در گردنه اسپژ شهرستان سلسله
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • پرسپولیس و استقلال در گردنه قهرمانی | انگیزه‌های انتقامی رقبا
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند