Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در دیدار با رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه حادثه سیل روستای چنار در بازه زمانی 10 دقیقه با بارندگی، وقوع سیل و قطع شدن بارندگی اتفاق افتاده است، افزود: جاری شدن سیل در این روستا موجب تخریب 12 خانه و جان باختن ساکنان خانه‌ها شده و همچنین چند خانه دیگر نیز آسیب‌دیده‌اند، درمجموع 20 نفر از اهالی روستا طی این حادثه جان باخته و 30 خانه تخریب و آسیب‌دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شدت حادثه در روستای چنار به حدی بوده که از یک خانواده 7 نفری یک نفر جوان باقی‌مانده است، اضافه کرد: در راستای بازسازی و کاستن آلام حادثه دیدگان، تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در راستای جابجایی خانه‌های تخریب‌شده و آسیب‌دیده از سیل، زمین جایگزین از اراضی ملی اختصاص یافته و ان‌شاءالله بازسازی خانه‌های روستای چنار را قبل از آغاز فصل سرما تمام می‌کنیم.

محمد سعیدی کیا، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت به مردم آذربایجان شرقی، گفت: بنیاد مستضعفان در راستای تسریع در بازسازی مناطق سیل زده علی‌الخصوص روستای چنار شهرستان عجب‌شیر، آماده همکاری و ارایه کمک ها برای بازسازی خانه ها است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی در جمع اعضای قرارگاه جهادی آبرسانی به روستا‌های استان ادامه داد: این مشکل با همکاری مجموعه‌های قرارگاه سازندگی امام حسن(علیه السلام)، سازمان برنامه و بودجه و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در حال رفع است.

به گفته وی این اقدامات بر این پایه است که رویکرد مدیریتی استان از پشت میزنشینی به حضور میدانی تبدیل شده است و مدیران با هدف تکمیل طرح‌های کلیدی استان که موضوع آبرسانی یکی از آنها است، حرکت می‌کنند چرا که در برابر مردم _ولی نعمتان اصلی انقلاب_ مسئول هستیم.

استاندار در ادامه به وجود ۲۸۰۰ روستا در آذربایجان شرقی و وجود مشکل آب در ۵۸۰ روستای استان (بر اساس گزارش‌های اعلامی مسئولان حوزه آب) اشاره کرد و افزود: تقریبا یک پنجم روستا‌ها با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند از این رو لازم است توجه ویژه‌ای برای حل مشکل آنها شود.

رحمتی در همین نشت ضمن تماس تلفنی با رضایی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو و مدیر مس سونگون که در پرداخت مطالبات تعهد شده این مجموعه برای پیشبرد طرح‌های آبرسانی منطقه، تعلل کرده اند، قول پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو و ۴۰ میلیارد از مس سونگون را گرفت تا طرح‌ها با شتاب بیشتر و تا رسیدن فصل تابستان به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درخصوص مصوبات نشست قرارگاه جهادی آبرسانی به روستا‌های استان و اعلام زمان بندی برای افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی از جمله آلمالوی هشترود و مجتمع آزادگان در کلیبر اشاره کرد و گفت: این طرحها تا سوم خرداد امسال افتتاح می‌شود، ضمن این که با همت و اقدامات جهادی امسال تنش آبی جدی چه در شهر‌ها و چه در روستاهای استان نخواهیم داشت.

 

دیگر خبرها

  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • ۵۷ روستای آذربایجان شرقی از آب شرب پایدار بهره مند می‌شوند
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • ۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری
  • کندوان؛ پنجمین روستای پربازدید ایران
  • کندوان پنجمین روستای پربازدید ایران