Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:03:26 GMT

مناطق حفاظت شده استان اصفهان دو و نیم درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۶۴۴۰۷

مناطق حفاظت شده استان اصفهان دو و نیم درصد افزایش یافت

اصفهان - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با ارتقای پناهگاه حیات وحش موته به پارک ملی و منطقه شکارممنوع یخاب به پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده استان دو و نیم درصد افزایش یافت.

حمید ظهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه طبیعت استان اصفهان بی بدیل است و بر این اساس مناطق حفاظت شده چهارگانه و شکار ممنوع به شکل ۲۴ ساعته مورد حفاظت محیط‌بانان هستند، اظهار داشت: مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان تا سال گذشته شامل پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه‌قاضی، پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو، پناهگاه‌های حیات وحش موته، پناهگاه حیات وحش عباس آباد، مناطق حفاظت شده کرکس، کهیاز، قمصر و برزک، دالانکوه، اثر طبیعی ملی سپاهان و تالاب بین المللی گاوخونی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس ماده سه قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست عرصه های طبیعی با عنوان پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار دارد که هرگونه دخل و تصرف در اراضی مشمول این مناطق تابع مقررات ویژه ای بوده و سازمان حفاظت محیط زیست قائم مقام کلیه سازمان‌ها و وزارتخانه های دیگر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ابراز داشت: اسفندماه سال گذشته بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست منطقه شکار ممنوع یخاب به پناهگاه حیات وحش و منطقه امن پناهگاه حیات وحش موته به پارک ملی ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: بدین ترتیب ۲۷۱ هزار هکتار به مساحت مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان افزوده شده و نسبت مناطق حفاظت شده دو و نیم درصد اضافه شده است.

بالاترین جمعیت حیات وحش شاخص در پناهگاه حیات وحش موته به ثبت رسید

ظهرابی با بیان اینکه بر اساس سرشماری سالانه حیات وحش در هشت منطقه استان استان، در اکثر مناطق افزایش نسبی قابل توجهی در جمعیت گونه های شاخص نسبت به سال قبل به دست آمده است، ابراز داشت: بالاترین جمعیت حیات وحش شاخص در پناهگاه حیات وحش موته به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سرشماری زیستگاه پرندگان مهاجر با ثبت بیش از ۱۰ هزار قطعه از ۳۸ گونه، ۱۳ درصد افزایش را نسبت به سال ۹۴ شاهد هستیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟