Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@14:47:26 GMT

ایران سرزمین رویایی مربیان کروات

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۶۴۶۰۱

قهرمانی پرسپولیس با هدایت مربی کروات بازتاب گسترده ای در سطح رسانه های کرواسی داشت تا جایی که آنها از ایران به عنوان سرزمین رویایی برای مربیان این کشور نام بردند.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در حالی توانست عنوان قهرمانی لیگ شانزدهم را چند هفته زودتر به خود اختصاص دهد که هدایتش بر عهده برانکو ایوانکوویچ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردی که هنوز هم یکی از چهره های محبوب در بین رسانه های کرواسی است و بسیاری از آنها با لقب پروفسور از او یاد می کنند از همین رو موفقیت هایش در ایران را به صورت گسترده پوشش می دهند.


قهرمانی لیگ شانزدهم ایران همراه با پرسپولیس باعث شد تا یک بار دیگر برانکو ایوانکوویچ به سوژه اصلی گزارش رسانه های معتبر کرواسی تبدیل شود. یکی از این سایت ها sportscr زاگرب بود که نوشت:« برانکو سومین مربی کروات است که توانسته طعم قهرمانی در لیگ برتر ایران را بچشد. موفقیتی که نشان می دهد ایران سرزمینی رویایی برای مربیان کشور کرواسی است و آنها می توانند در این لیگ به موفقیت ها و شهرت بسیار بالایی برسند».


در همین حال سایت GOAL کرواسی هم در تکمیل گزارشی که در سال 2015 پیرامون سابقه حضور مربیان کروات در ایران نوشته بود، تاکید کرد:« برانکو ایوانکوویچ بعد از شش سال رویایی که که در فوتبال ایران و در راس تیم ملی داشت در بازگشت دوباره موفقیت هایش را با کسب قهرمانی در لیگ باشگاهی ایران تکمیل کرد تا به محبوبیتی دو چندان میان فوتبالدوستان این کشور از جمله طرفداران میلیونی پرسپولیس برسد».


در ادامه گزارش این سایت پرطرفدار آمده است:« وینگو بگوویچ را می توان باسابقه ترین مربی کروات فوتبال ایران نامید. مردی که 16 سال حضور متوالی در فوتبال باشگاهی این کشور در رده های مختلف دارد اما هنوز به عنوان ارزشمندی نرسیده است. بعد از او لوکا بوناچیچ قرار گرفته که نزدیک به یک دهه با تیم های مختلف باشگاهی ایران کار کرده که اوج موفقیت های او در سپاهان اصفهان بود که تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت و جواز حضور در جام باشگاه های جهان را کسب کرد».


سایت GOAL به آمار جالبی اشاره و نوشت:« چهار مربی کروات در ایران توانسته اند جام قهرمانی را بالای سر ببرند که در بین آنها استانکو پوکله پوویچ با پرسپولیس قبل از حرفه ای شدن فوتبال ایران قهرمان شده بود اما سه نفر دیگر در لیگ برتر ایران قهرمانی را تجربه کردند که از این بین زلاتکو کرانچار سرمربی سابق تیم ملی کرواسی و باشگاه دیناموزاگرب یک رکورد جالب تر هم دارد چون علاوه بر قهرمانی لیگ برتر، جام حذفی را نیز با سپاهان بالای سر برده و در حال حاضر نیز برای بار سوم به فوتبال ایران بازگشته و امیدوار است دوباره با اصفهانی ها به موفقیت هایبیشتری برسد. ملادن فرانچیچ اولین مربی کروات بود که در ایران به قهرمانی لیگ برتر رسید کسی که در فوتبال کرواسی و اروپا کارنامه چندان قابل قبولی نداشت اما در سال اول حضورش در فولاد قهرمان ایران شد. بعد از او کرانچار با سپاهان طعم شیرین قهرمانی را چشید و حالا هم این مثلث را برانکو ایوانکوویچ تکمیل کرده است».


سایت GOAL در پایان با بیان این که ایران به سرزمینی رویایی برای مربیان کروات تبدیل شده است اشاره ای هم به مردان ناکام این کشور داشت از جمله ایگور استیماچ که با سپاهان نتوانست روزهای خوبی را سپری کند و بالاجبار به کشورش بازگشت تا به بیزنس های معمول خود در مزارع کشاورزی و دامپروری اش ادامه دهد و در حال حاضر در فوتبال قطر روزهای پرحاشیه ای را تجربه می کند.

برانکو ایوانکوویچ (سرمربی) زلاتکو کرانچار(سرمربی) پرسپولیس تهران فولادمبارکه سپاهان وینگو بگوویچ

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره بعد از یکسال

سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره از آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره برای شرکت در مسابقات جهانی اسپانیا بعد از یک سال خبر داد.   علیرضا رعدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات جهانی فوتبال هفت نفره آبان به میزبانی اسپانیا برگزار می‌شود که برای حضور هر چه قویتر در این مسابقات 55 ورزشکار را به اردوی انتخابی دعوت کردیم که این فوتبالیست‌ها در 3 گروه 18 نفره به مدت 12 روز به رقابت خواهند پرداخت. در پایان 14 نفر از فوتبالیست‌ها برتر شناسایی و به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.   وی افزود: نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی هر ماه تا زمان اعزام به مسابقات جهانی اسپانیا به مدت 10 روز اردو خواهند داشت که در طی این اردوها، 12 ورزشکار اعزامی به اسپانیا معرفی می‌شوند.   سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنانی که سال گذشته در مسابقات آسیا - اقیانوسیه استرالیا به مقام قهرمانی دست یافتند نیز در اردوی انتخابی حضور خواهند داشت؟ تصریح کرد: با توجه به این که بعد از مسابقات آسیا - اقیانوسیه استرالیا هیچ تورنمنت و اردوی آماده سازی نداشتیم و تنها یک مرحله مسابقات قهرمانی کشور برگزار کردیم و بازیکنان یک سال از تمرینات دور بودند، برای مشخص شدن ترکیب تیم اصلی اعزامی به جهانی اسپانیا، باید تمام بازیکنان در اردوی انتخابی شرکت کنند تا بهترین‌ها را برای این تورنمنت شناسایی کنیم.   بنابراین هیچ گونه نگاه سلیقه‌ای در انتخاب بازیکنان نخواهیم داشت و هر ورزشکاری که از نظر بدنی و فنی در بهترین شرایط آمادگی قرار داشته باشد عازم اسپانیا می‌شود.   وی در پایان درباره وضعیت تیم برای کسب عنوان قهرمانی در جهانی اسپانیا، تصریح کرد: این تیم تاکنون عناوینی همچون نایب قهرمانی جهان، نایب قهرمانی و سومی پارالمپیک پاریس و... را در کارنامه خود دارد و تاکنون موفق به کسب عنوان قهرمانی در جهان نشده است، سعی داریم این دوره قهرمان جهان شویم و ویترین موفقیت‌های این تیم را با قهرمانی تکمیل کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تمرین فشرده شاگردان عبدی زیر بارش باران و رنگین کمان
  • اولین حرف های آتیلا حجازی درباره استقلال | من خارج از کشور بودم اما ...|‌ با این شرایط قهرمانی آسیا صد درصد شدنی است
  • تیم فوتبال زیر ۱۸ سال دختران ایران چگونه قهرمانی تورنمنت کافا شد
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • حضور بیش از ۵۰ تیم استان کرمان در رقابت‌های لیگ‌ برتر
  • آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره بعد از یکسال
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • آبشار آبگرمه دورود با مناظر رویایی+فیلم
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا