Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@17:01:11 GMT

احمدی‌نژاد: دلیلی برای رد صلاحیت من وجود ندارد!

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۶۵۵۱۹

احمدی‌نژاد: دلیلی برای رد صلاحیت من وجود ندارد!

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روز گذشته برخی از چهره های داوطلب حضور در انتخابات ریاست جمهوری به طرح دیدگاه های خود درباره مسائل کشور پرداختند.

قالیباف بار دیگر از مدیریت دولت انتقاد و از قول هایی که در زمان ثبت نام مطرح کرده بود دفاع کرد و احمدی نژاد با یک رسانه چینی گفت و گو کرد. محمد هاشمی و هاشمی طبا نیز درباره برنامه های آتی خود در آینده سخن گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از رسانه ها نیز از تکمیل و راه اندازی ستادهای انتخاباتی روحانی در استان ها خبر دادند. این البته پایان خبرهای انتخاباتی نیست. دیروز و همزمان با شروع بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، برخی سایت ها شایعاتی را در این باره منتشر کردند که به سرعت توسط سخنگوی شورا تکذیب شد. در حوزه انتخابات شورای شهر نیز همزمان با آغاز بررسی صلاحیت نامزدها در هیئت های نظارت، برخی سایت ها گمانه زنی هایی را در باره افرادی که صلاحیت شان تایید شده منتشر کردند که این گمانه ها نیز تکذیب شد.



روسای ستادهای انتخاباتی روحانی در سراسر کشور مشخص شدند


ایلنا نیز در خبری اعلام کرد روسای ستاد انتخاباتی حسن روحانی در سراسر کشور مشخص شدند. براساس این گزارش حسین امینی، لنگری و محمد دیمه پور به عنوان رؤسای ستادهای روحانی در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی انتخاب شده اند. ایلنا همچنین تصریح کرده است: شنیده شده قرار است کارهای انتخاباتی روحانی در استان‌ها توسط این افراد و روسای شورای عالی سیاست‌گذاری در استان‌ها ساماندهی شود.



پورمحمدی: کسی حق ندارد واقعیت‌ها را کتمان کند


در همین حال به گزارش ایسنا پورمحمدی وزیر دادگستری با بیان اینکه امروز میدان انتخابات، میدان تحقیر و تضعیف و خارج کردن رقیب از میدان است و بدترین حق‌کشی در فضای انتخابات انجام می‌شود، گفت: به هر قیمتی رقیب را از میدان بدر کردن تعریفی از انتخابات نظام جنگل است. کسی از مسیر آلوده به هدف نمی رسد و نخواهد رسید.



محمد هاشمی: هر احتمالی ممکن است


به گزارش تسنیم، محمد هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به سؤالی درباره شایعه انصراف او به نفع حسن روحانی، گفت: قرار نیست ما رقابت درون جناحی با یکدیگر داشته باشیم؛ یعنی نه قرار است من با آقای روحانی رقابت کنم و نه اینکه آقای روحانی با من وارد عرصه رقابت شود. من همان‌طور که پیش از این گفته بودم برای دفاع از آرمان آیت‌ا... هاشمی کاندیدا شده‌ام .

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است شما گزینه نهایی باشید و آقایان روحانی و جهانگیری به نفع شما انصراف بدهند؟ تاکید کرد: هر احتمالی ممکن است اما می‌گویم که مبنای ما رقابت درون جناحی نیست.

وی درباره توصیه مرحوم هاشمی رفسنجانی مبنی بر کاندیداتوری در سایه گفت: ایشان به این بحث کاندیداتوری در سایه یا حمایتی تاکید داشتند و من در جریان هستم که ایشان به 5 نفر یعنی آقایان ناطق‌نوری، ظریف، جهانگیری، روحانی و بنده چنین توصیه‌ای داشتند که در صحنه باشیم و در نهایت یک گزینه بماند.



هاشمی طبا: نمره 14 به کابینه روحانی می دهم


همچنین مصطفی هاشمی‌طبا داوطلب اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد دولت روحانی خواهد داد، گفت: من نمره 14 به کابینه روحانی می‌دهم. وی افزود: مهمترین ضعف دولت روحانی، عدم رعایت اولویت‌هایی است که من مدنظر دارم.



عبدی: شانس روحانی بیش از سایر کاندیداهاست


عباس عبدی تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب نیز در گفت و گو با انتخاب در ارزیابی فضای انتخابات ریاست جمهوری و شانس هر کدام از کاندیداهای انتخاباتی برای پیشی گرفتن از دیگری اظهار کرد: در شرایط کنونی شانس آقای روحانی برای پیروزی در انتخابات بیش از سایر کاندیداهای انتخاباتی است و طبعا شانس بعدی با فاصله متعلق به آقای قالیباف است.

وی در مورد هدف محمد هاشمی و جهانگیری از حضور در عرصه انتخابات افزود: آمدن این دو نفر به عرصه انتخابات از زاویه احتیاطی صورت گرفته است نه رقابت با آقای روحانی ضمن‌اینکه حضور آنها در میدان رقابت انتخاباتی در شرایط خاصی مفید است و پس از آن نیز بعید به نظر می‌رسد که آقای جهانگیری به حضور خود ادامه دهد.



قالیباف: مدیریت کشور ،خسته و بسته است


دراین میان به گزارش مهر، محمدباقر قالیباف از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به وعده هایی که در روز ثبت نامش در انتخابات مطرح کرده بود، گفت: وقتی دو روز قبل درباره افزایش ظرفیت ها در کشور صحبت کردم، آن حرف بسیار دقیق گفته شد اما عده ای به آن انتقاد کردند؛ البته انتقاد طبیعی است و ایرادی ندارد با این حال بعضی افراد به جای انتقاد، تخریب کردند که این منصفانه نیست.

وی افزود: بدانید اگر از این حرف هم برداشت اشتباهی کردند، باز هم اشکالی ندارد. صرف نظر از این برداشت، اشتباه اینجا است که کشور ما امروز دچار یک چالش بزرگ مدیریتی شده است.

وی با بیان اینکه در مدیریت کشور روحیه تحول وجود ندارد، ابراز داشت: وقتی روحیه تحول نیست و مدیریت کشور یک مدیریت خسته، نشسته و بسته است، تنها افراد خاصی می توانند بیایند و مردم در میدان حضور ندارند. وی افزود: مطمئن هستم در قوه مجریه هم می توان در یک دوره ۴ ساله مشکلات مهمی مثل اشتغال، بیکاری و بی رونقی را حل کرد تا ماه به ماه و سال به سال این تحول و روند مثبت دیده شود و در پایان ۴ سال بتوان به نقطه قابل قبولی رسید تا مردم را از این فشارها و نگرانی هایی که وجود دارد رهایی داد.

همچنین به گزارش جماران، مهدی چمران با اشاره به ثبت‌نام محمدباقر قالیباف در انتخابات اظهار کرد: حضور وی به عنوان یکی از کاندیداها منعی از نظر قانونی ندارد. رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که وضعیت شهردار تهران در زمان تبلیغات ریاست جمهوری چه خواهد شد؟ گفت: در این زمینه نیز قانون مشخص کرده است و وی می‌تواند برای حضور در استان‌ها و شهرستان‌ها، از مرخصی استفاده کند.



تاجیک: آقای رئیسی شرایطی را دارد که می‌تواند گفتمان متفاوتی را ارائه کند


محمدرضا تاجیک، از تئوریسین های اصلاحات نیز در تحلیل فضای انتخابات به شرق گفت: اصولگرایان واقف شده اند که امکان ندارد در مرحله نخست انتخابات با یک کاندیدا پیروز بشوند؛ بنابراین به این نتیجه رسیدند که شانس خودشان را در مرحله دوم امتحان کنند؛ بنابراین گریزی ندارند جز اینکه در مرحله نخست با تعدد کاندیداها وارد صحنه بشوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: آقای رئیسی شرایطی را دارد که می‌تواند گفتمان متفاوتی را ارائه کند، مستقل عمل کند و حتی برخی جاها منتقد اصولگرایی باشد. همچنین می‌تواند بعضی جاها به فضای اصلاح‌طلبی هم نزدیک شود.

در مجموع می‌تواند یک چهره بسیار متفاوت ارائه کرده و یک کنش و واکنش متفاوتی از آنچه مرسوم بوده و به بن‌بست رسیده را به منصه ظهور برساند. تاجیک در عین حال گفت: به نظرم رئیسی در حرکت اول خود یک اشتباه استراتژیک کرد که موقع ثبت نام، مدیران دولت احمدی‌نژاد همراهش بودند. این اقدام حتما هزینه‌هایی برای او در پی خواهد داشت.



ایمانی: رقابت بین روحانی، قالیباف و رئیسی است


به گزارش جماران، ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا نیز معتقد است رقابت اصلی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بین حسن روحانی و دو چهره اصولگرا یعنی ابراهیم رئیسی و محمد باقر قالیباف خواهد بود و دیگران به رقابت پایانی راه پیدا نخواهند کرد و احمدی نژاد بعد از رد صلاحیت به واکنش های محدود اکتفا خواهد کرد.

ایمانی در ادامه تصریح کرد: مناظره های انتخاباتی و تبلیغات، رأی عموم مردم را هدایت خواهد کرد و به دلیل نزدیک بودن رقابت، ممکن است انتخابات به دور دوم کشیده شود. وی همچنین تأکید کرد: اگر رئیسی ببیند در نظرسنجی ها وضعیت مطلوبی ندارد احتمال این که به نفع آقای قالیباف کنار بکشد بالا خواهد بود.



احمدی نژاد: تصمیماتی که ما در آن ۸ سال گرفتیم، کاملا بجا و درست بود


به گزارش مهر مردم، محمود احمدی نژاد نیز که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده است، در گفت و گو با خبرنگار فونیکس چین گفت: تصمیماتی که ما در آن ۸ سال گرفتیم، کاملا بجا و درست بود و برای آن پاسخ مستدل هم داریم. اما در دور جدید اگر بخواهیم دولت را اداره کنیم، حتما خیلی از افراد، دیگر حضور نخواهند داشت.


رئیس دولت دهم در پاسخ به واکنش احتمالی نسبت به ردصلاحیت خود و بقایی در انتخابات گفت: دلیلی برای این اتفاق وجود ندارد.

وی در ادامه اصرار خبرنگار گفت: صبور باشید به وقتش متوجه خواهید شد. احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه اصلاح طلبان امیدوارند که آقای روحانی بتواند با تلاش خود آقایان موسوی و کروبی را آزاد کند، گفت: فکر نمی کنم این طور باشد. همین آقایانی که مسئول هستند، همیشه از در حصر بودن آقایان موسوی و کروبی بهره برداری سیاسی می کنند.



صفارهرندی: احمدی نژاد خود را از مخمصه نجات بدهد


در همین حال به گزارش فارس، محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر ارشاد دولت نهم نیز طی سخنانی در قم با اشاره به حضور جریان موسوم به انحرافی در انتخابات گفت: جریان انحرافی با توجه به اینکه نمی‌تواند به نتیجه برسد می‌خواهد که جریان موافق با ارزش‌ها به نتیجه نرسد به همین علت به صورت غیرمستقیم از طرف مقابل حمایت می‌کند؛

برخی از آنها به صراحت گفته‌اند که در صورت تأیید نشدن، حضور روحانی در سمت ریاست جمهوری قطعی خواهد بود به همین علت رأی سازمان‌یافته آنها به سبد نیروهای انقلابی ریخته نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: احمدی‌نژاد خود را در معرض شورای نگهبان قرار نمی‌دهد و باید خود را از این مخمصه نجات دهد چراکه گزینه رد صلاحیت برای این فرد به معنای پایان کار اوست اما اگر به این مرحله نرسد در آینده فرصت تغییر و بازگشت وجود خواهد داشت.

خراسان

202

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری در این مراسم گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است و همه مجوزهای لازم با توجه به سندهای بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کارهای مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتورهایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهرهای مختلف را دریافت کردند.

به گفته وی براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

روحانی نژاد همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم نماید و نمی تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشورهای منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهرهای کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداریها و باتوجه به توان اپراتورهای منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قتاعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.

کد خبر 6092991 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • حمله تند مشاور سابق احمدی نژاد به زاکانی /می خواهد ۲ میلیارد یورو از جیب تهرانی ها به جیب کمپانی ها چینی واریز کند
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است