Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز|با ابلاغ اساسنامه سازمان حمل و نقل بار و مسافر به شهرداری های کشور سازمان حمل و نقل بار و مسافر در سطح شهرداری ساوه راه اندازی شد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، کامران جوادی شهردار ساوه در مراسم معارفه طاهری به عنوان سرپرست این سازمان بیان کرد: با توجه به توسعه روزافزون شهرها و خدمات شهری اهمیت رفاه حال شهروندان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، لذا حمل و نقل عمومی یکی از مهمترین خدمات مدیریت شهری است که مسئولان باید به این مهم توجهی ویژه داشته باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: سیاست های حمل و نقل پایدار در صدد جستجوی روش هایی است که امکان دسترسی مناسب را برای همه اقشار جامعه فراهم كرده، هزینه های اقتصادی را تعدیل کرده و زمینه آلودگی های زیست محیطی را کاهش دهد.
جوادی تصریح کرد: راهبرد حمل و نقل یکپارچه با هدف یكپارچه سازی و هماهنگ کردن خدمات جابجایی در راستای دستیابی به آرمان حمل و نقل پایدار پیشنهاد شده است، زیرا بسیاری از شهرهای کشور از جمله ساوه با مشکلات عمده ای در حوزه حمل و نقل درون شهری همچون سهم پایین استفاده از حمل و نقل عمومی، ازدحام ترافیكی روزافزون در بخش مركزی شهر، مصرف بالای سوخت و بروز انواع آلودگی مواجه بوده است .

وی یادآور شد: اساسنامه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری در پی ابلاغ نمودار سازمانی شهرداری ساوه و موافقت با تشکیل سازمان مذکور و در اجرای الگوی اساسنامه سازمان های وابسته به شهرداری ها و موضوع بخشنامه وزیر کشور و تایید اساسنامه پیشنهادی توسط شورای اسلامی شهر از سوی مهندس خندان‌دل رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به استانداری مرکزی ابلاغ شد .
جوادی گفت: از زمان ابلاغ اساسنامه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه، اساسنامه های مصوب سازمان های اتوبوسرانی، مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و پایانه های مسافربری شهرداری ملغی الاثر است .

وی افزود: برخی از وظایف و ماموریت های سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه در چارچوب وظایف قانونی شهرداری عبارت از مدیریت یکپارچه حمل و نقل عمومی مسافر، مدیریت یکپارچه حمل و نقل بار شهری از قبیل شناسایی، ساماندهی و نظارت بر سامانه های حمل ‌و نقل بار، صدور بار برگ و اعمال ضوابط ایمنی و حفاظت بویژه برای بارهای خطرناک و ترافیکی و مدیریت ساخت، توسعه، بهره برداری و نگهداری پایانه های مسافری شهری و پایانه ها و مراکز عمده بار (باراندازها) است .

وی مدیریت ساخت، توسعه و نگهداری پایانه های مسافری برون شهری، جمع آوری آمار و اطلاعات مرتبط با حمل و نقل عمومی بار و مسافر و تحلیل و پایش مستمر آن و مدیریت ایجاد، توسعه، نگهداشت و بهسازی زیرساخت‌های مورد نیاز و مرتبط با حمل و نقل عمومی بار و مسافر و تأسیسات و تجهیزات مرتبط با آن از قبیل خطوط حمل و نقل عمومی مسافر، ناوگان بار و مسافر و ایستگاه ها، علائم و تجهیزات ایمنی مرتبط و سامانه های هوشمند حمل و نقل عمومی بار و مسافر را از دیگر وظایف و ماموریت های سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری عنوان کرد .

مسلم طاهری سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر نیز در این جلسه بیان کرد: سیستم های حمل و نقل عمومی یکی از زیرمجموعه های حمل و نقل درون شهری است که از دیدگاه مهندسین ترافیک در اولویت درجه یک راهکارهای بهبود وضعیت تردد و کاهش تاخیرات محسوب می شود .

وی افزود: حمل و نقل عمومی علاوه بر افزایش ظرفیت عملکردی معابر شهری، نوعی ساختار یکپارچه و منظم در رفت و آمدهای روزانه ایجاد می کند، لذا برنامه ریزی حمل و نقل همگانی در طرح توسعه شهری دارای جایگاه ویژه ای است که این جایگاه به لحاظ بهره وری بهینه از امکانات موجود و پوشش مناسب تقاضای فعلی حاصل شده است .
وی تصریح کرد: با توجه به رشد سریع شهرنشینی و عدم وجود زیرساختهای مناسب حمل و نقل درون شهری، این امر باعث افزایش زمان جابجایی، آلودگی های صوتی، ترافیک سنگین و نیز آلودگی محیط زیست شهری شده است .

طاهری اظهار کرد: مدیریت مناسب حمل و نقل باعث افزایش کارایی اقتصادی شهری، کاهش مصرف انرژی و ارائه خدملات بهتر به شهروندان خواهد بود، لذا می بایست بستر مناسب برای دسترسی همه شهروندان به حمل و نقل ایمن و با کیفیت مناسب و همچنین حل معضل ترافیک در شهرهای بزرگ فراهم شود .
در پایان این جلسه حکم سرپرستی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه به مسلم طاهری ابلاغ شد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان

در نشست رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، بر تحقق عملی شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در نشستی با مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به تأکید شورای اسلامی شهر بر حمایت از برنامه‌هایی که امکان رونق و توسعه پایدار شهر اصفهان را فراهم می‌سازد، گفت: تقویت روندهای کارشناسی و فرایندهای تصمیم‌گیری‌ها در دستور کار مرکز پژوهش‌های شورای شهر قرار دارد و این مرکز از توسعه شبکه نخبگانی شهر حمایت می‌کند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم موضوع مشارکت‌محوری و داده‌محوری را در شهرداری پُررنگ کنیم و انتظار داریم که سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه به این مرکز کمک کنند، چرا که این نگاه باعث جلوگیری از اتلاف منابع و افزایش میزان بهره‌وری در پروژه‌های شهری می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به استقبال شورای اسلامی شهر از توسعه پروژه‌های مشارکتی افزود: استفاده از سپرده‌های راکد خرد و کلان مردم، مستند سازی با شاخص‌های ترکیبی و ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرداری اصفهان از جمله اتفاقاتی است که می‌تواند محرک توسعه سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان باشد.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: همچنین ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت‌های گسترده شهر اصفهان، برنامه‌هایی مدون همچون بازدید از نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی را دستور کار قرار دهیم تا با شناخت بیشتر امکان جذب سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های شهر اصفهان فراهم شود.

از پیشنهادهای مشارکت‌کنندگان در زمینه تعریف پروژه‌های توسعه شهری، استقبال می‌کنیم

در ادامه این نشست مسعود حیدری مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به موضوعات تبیین شده و برنامه‌های مدون سازمان در سال جاری گفت: تبیین راهکارهای عملی شعار سال در دستور کار سازمان قرار دارد و در نظر داریم با استفاده از الگوهای نوین مشارکتی امکان مشارکت حداکثری شهروندان و توسعه فضای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها را فراهم سازیم.

وی تاکید کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی برای افزایش مشارکت مردمی و ورود بخش خصوصی، خود را متوقف به پروژه‌های موجود خویش نمی‌کند و از پیشنهادهای مشارکت‌کنندگان در زمینه تعریف پروژه‌های توسعه شهری، استقبال می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اضافه کرد: به‌منظور افزایش مشارکت شهروندان تعریف پروژه‌های جدید و جذاب را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم با تسهیل فرایندهای اداری و تلطیف بعضی قوانین و مقررات میزان مشارکت مردم را در پروژه‌های مختلف شهر افزایش دهیم.

کد خبر 747496

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان