Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:15:31 GMT

کارخانه نمک قروه اشتغالزایی 110 نفر را فراهم می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۶۵۹۶۷

کارخانه نمک قروه اشتغالزایی 110 نفر را فراهم می کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز کولانی روز سه شنبه در بازدید از کارخانه نمک قروه افزود: این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالیانه 60 هزار تُن نمک تصفیه شده دارد.
وی با اشاره به اینکه اعتبار اجرای این پروژه حدود 100 میلیارد ریال بوده است، گفت: 45 میلیارد ریال از این اعتبار از طریق تسهیلات بانکی تامین شده است.
کولانی افزود: این پروژه به زودی به بهره برداری می رسد که می تواند اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای جوانان شهرستان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرمایه گذار و مجری این طرح هم گفت: به دلیل استفاده از روش کلاسیک تبلور مجدد در این کارخانه نمک، یک بیستم مصرف آب، یک دهم مصرف گاز و یک دوم مصرف برق را نسبت به روش قبلی مصرف می کند.
دیاکو کاردانی افزود: مشکل اصلی تنها مرتبط به مسیر گازکشی است اما مسیر بوروکراسی و سود تسهیلات بانکی از دیگر مشکلات است که اگر این مشکلات برطرف شود ظرف کمتر از یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
به گفته وی کل ماشین‌آلات این واحد تولیدی ایرانی است و هدف‌گذاری ما صادرات به بازارهای روسیه و عراق به عنوان بازارهای اصلی است.
وی ادامه داد: در صورت بازار در کشور ترکیه و حاشیه خلیج فارس نمک تصفیه شده و استاندارد به این کشورها صادر می شود.
کاردانی افزود: مواد اولیه این واحد تولید از نمک دریاچه ارومیه است البته دریاچه قم نیز می‌تواند نمک مورد نیاز ما را تامین کند ولی کیفیت نمک دریاچه ارومیه بالاتر است.
وی اضافه کرد: مساحت پروژه سه هزار و 500 مترمربع و در زمینی در مجموع به مساحت 50 هزار متر مربع ساخته شده است.
وی اظهار کرد: این کارخانه ظرفیت تولید سالیانه 60 هزار تُن دارد که با توجه به تولید سالانه 200 هزار تُنی در کشور این پروژه می تواند 25 درصد تولید نمک یددار در کشور را افزایش دهد.
7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی /** انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز جمعه در بازدید از پروژه «برج‌های دوقلو» در شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: پروژه «برج‌های دوقلو» از جمله پروژه‌هایی است که از مطالبات عمومی مردم است و تقریباً بر اساس گزارشی که به من داده‌اند، قریب به ۱۰ سال بوده که شروع شده است.

وی عنوان کرد: الان مدتی است که کارگاه این پروژه فعال نیست.

استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه این پروژه صاحبان متعددی دارد، بخشی از آن مربوط به بنیاد شهید، بخشی مربوط به شهرداری و همچنین شرکت پیمانکاری هم بوده که ادعایی دارد در پروژه مشارکت داشته است، افزود: صحبت کردیم، گزارشی که شهردار و.. دادند، زمینه آغاز فعالیت این پروژه فراهم شده است.

شفقت، بیان داشت: قرار شده که دو تا سه هفته دیگر با حضور همه کسانی که در این پروژه دست‌اندرکار بوده‌اند، جلسه نهایی را برگزار کنیم و دررابطه‌با این پروژه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری شود و ببینیم راهکار اجرایی چیست.

وی تأکید کرد: الان هیچ‌گونه تصمیمی من نمی‌توانم بگیرم، ولی بر اساس گزارش شهردار، فرایند شروع به کار پروژه تقریباً فراهم شده است.

استاندار لرستان، تأکید کرد: من خودم هم یک سری پیشنهادت دررابطه‌با این پروژه دارم که در جلسه‌ای که قرار است برگزار شود در مورد آنها صحبت خواهم کرد.

کد خبر 6089413

دیگر خبرها

  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده