Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-06@16:46:13 GMT

مهدی طارمی؛ آقای گلی که با یک پنالتی وارد چالش شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۶۷۶۹۱

مهدی طارمی؛ آقای گلی که با یک پنالتی وارد چالش شد

به گزارش ایلنا، مهدی طارمی که از لیگ چهاردهم به جمع سرخپوشان پایتخت اضافه شده با اینکه پنالتی‌های زیادی برای پرسپولیس گرفته پنالتی‌های زیادی را هم از دست داده. او با عبور از مهدوی‌کیا پنالتی‌نزن‌ترین بازیکن سالهای اخیر قرمزهاست.

پنالتی گرفتن برای هر تیمی یک موقعیت ویژه است، اما شرایط برای پرسپولیس به شکلی بوده که طرفداران این تیم از گرفتن پنالتی می‌ترسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین آزمونی که طارمی برای گلزنی از آن موفق بیرون آمده بی شک بازی با النصر عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2015 بود، جایی که سرخ پوشان ایرانی درجهنم آزادی با 100هزار هوادار ایرانی برابر نماینده عربستانی قرار گرفته بودند. پرسپولیس در دیدار رفت برابر النصر شکست خورده بود و در دیدار برگشت تا دقیقه 60 برابر این تیم در ورزشگاه آزادی موفق به گلزنی نشده بود. خطا روی طارمی در محوطه جریمه صورت گرفت و اعلام ضربه پنالتی برای سرخ پوشان ایرانی. طارمی با حمایت 100هزار نفر پشت توپ ایستاد و در حالیکه که همه منتظر یک ضربه قوی و محکم از او بودند، مهاجم پرسپولیس همه را غافلگیر کرد و با ضربه ای چیپ دروازه النصر را باز کرد و در ادامه سرخ پوشان با همین گل پیروز آن دیدار شدند، دیداری که پرتماشاگرترین بازی مرحله گروهی در مسابقات سال 2015 شد.

پرسپولیس تهران ناکام‌ترین تیم لیگ برتر در استفاده از ضربات پنالتی در فصل گذشته بود. گل شدن تنها 2 پنالتی از مجموع شش پنالتی گرفته شده برای این تیم نشان می‌دهد سرخ‌پوشان پایتخت از تمرکز بالایی برای زدن این ضربات برخوردار نبودند. این در حالی است که بازیکنان پرسپولیس به خصوص مهدی طارمی در گرفتن پنالتی از مدافعان حریف بسیار موفق هستند اما خود این بازیکن و سایر بازیکنان به راحتی پنالتی‌ها را از دست می‌دهند.

پرسپولیس در فصل گذشته در بازی با ذوب آهن، سایپا و نفت و استقلال تهران، بعد از پنالتی گرفتن و گل نشدن ضربه پنالتی گل خورد.

در بازی با سایپا در هفته ششم لیگتا حدی این سناریو می‌تواند صادق باشد. در دقایق پایانی نیمه اول این دیدار طارمی با دروازه‌بان سایپا تک به تک شد و خطا روی مهاجم پرسپولیس یک پنالتی برای سرخ پوشان در پی داشت. طارمی پشت توپ ایستاد و با یک ضربه زمینی توپ را روانه کنج دروازه سایپا کرد اما فلاح زاده با یک شیرجه دقیق توپ طارمی را دریافت کرد تا او را از گلزنی روی ضربه پنالتی در آن دیدار ناکام بگذارد. پرسپولیس دو بر صفر در ورزشگاه آزادی از حریف عقب بود و در دقایق پایانی بازی دوباره پنالتی برای سرخ ها اعلام شد و طارمی این بار توپ را وارد دروازه سایپا کرد.

در مورد نفت تهران، شاید اگر پنالتی گرفته نمی‌شد و بازی با روند طبیعی ادامه پیدا می‌کرد پرسپولیسی‌ها گل مساوی را نمی‌خوردند. طارمی در هفته سیزدهم برابر نفتپنالتی گرفت اما ضربه را درست همان جایی زد که بیرانوند ایستاده بود. دروازه‌بان این روزهای پرسپولیس فصل گذشته با عملکرد خوبش در نفت تهران این فصل به جمع سرخپوشان اضافه شد.

در بازی برابر استقلال تهران که در نهایت آبی ها این دیدار را با نتیجه چهار بر دو واگذار کردند در حالیکه پرسپولیس 2 بر صفر از رقیب دیرینه اش پیش بود با خطای روی مهدی طارمی در محوطه جریمه او این موقعیت را داشت که گل سوم را به ثمر برساند. مهدی طارمی برابر رحمتی با تجربه می خواست با ضربه زمینی سنگربان آبی ها را در این ضربه تسلیم کند که رحمتی ضربه طارمی را با واکنشی زیبا دفع کرد.

نکته جالب اینکه از این ۶ پنالتی در فصل گذشته، فقط یک پنالتیبرای پرسپولیس امتیاز آور بوده است. پرسپولیس مقابل ذوب آهن پنالتی گرفت و باخت، مقابل سایپا دو پنالتی گرفت و باخت، مقابل فولاد پنالتی را از دست داد اما با گل‌های جریان بازی پیروز شد، مقابل نفت تهران هم پنالتی خراب کرد و برد را از دست داد. بازی با تراکتورسازی، پرسپولیس با پنالتی بن‌سون برد تا در ازای امتیازات زیادی که بعد از پنالتی گرفتن از دست داده، ۳ امتیاز هم بدست آورده باشد.

در این فصل هم پرسپولیس در رقابت های لیگ برتر 6 پنالتی به دست آورده که 5 پنالتی تبدیل به گل شده و یکی هم هدر رفت. مهدی طارمی در این فصل 3 پنالتی برای سرخپوشان به دست آورد کههرسه آن وارد دروازه حریفان شد.

طارمی اولین پنالتی خود را در این فصل در بازی برابر نفت تهران درهفته هشتم به دست آورد اما این پنالتی را ماهینی وارد دروازه نفت چی ها کرد. طارمی در این فصل برای پرسپولیس اولین بار در بازی برابر سپاهان در هفته 22 موفق شد از روی نقطه پنالتیگلزنی کند. جایی که رامین رضاییان پشت توپ ایستاد اما با حرکتی لالیگایی توپ را برای طارمی کاشت و او پنالتی را تبدیل به گل کرد.

عجیب ترین پنالتی آقای گل لیگ به چند روز پیش بر می گردد. پرسپولیس تهران در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی میزبان الریان قطر بود. بازی پایاپای دنبال می شد و همه منتظر بودند که این نیمه با نتیجه تساوی به پایان برسد. سانتر به درون محوطه جریمه و حرکت انفرادی طارمی موجب شد تا مدافع الریان در دقیقه 41 پرسپولیس را صاحب یک ضربه پنالتی کند. طارمی بود و عمر واری و یک پنالتی که با گل شدنش پرسپولیس نیمه اول را با پیروزی پشت سر می گذاشت. طارمی یاد بازی با النصر افتاد زیرا او دوباره با ضربه چیپ قصد داشت دروازه حریف را باز کند اما این بار ماجرا فرق داشت. ضربه آقای گل با اختلاف اندک از بالای دروازه الریان قطر به اوت رفت تا این بار خلاف شادی 100 هزار نفر، تمامی ورزشگاه آزادی بعد از یک تاسف کوتاه تا پایان نیمه اول سکوت را برگزینند.

پرسپولیس آن دیدار را با تساوی به پایان برد. طارمی پس از بازی به سمت هواداران رفت اما این بار نه برای سپاس از حضور گسترده ی آنها، بلکه به آنها علامت سکوت را نشان داد. هواداران از تلف شدن آن موقعیت در نیمه اول ناراضی بودند و همین موضوع باعث شده لود به انتقاد از طارمی شعارهایی را سر بدهند.

پس از این ماجرا برانکو اعلام کرد که تا زمانی که من در پرسپولیس هستم طارمی حق ندارد پنالتی بزند. پرسپولیس پس از این دیدار برابر ماشین سازی تبریز در هفته بیست و هفتم لیگ برتر به میدان رفت و آ«ها تنها یک امتیاز برای قطعی شدن قهرمانی شان در لیگ شانزدهم نیاز داشتند.در دقیقه 67 روی خطای دروازبان ماشین سازی روی علی علیپور پنالتی به سود سرخ پوشان اعلام شد. مهدی طارمی پشت این توپ قرار گرفت و با ضربه ای دقیق گل دوم برای پرسپولیس را به ثمر رساند. آقای گل لیگ این بار با گلی که زد خودش را 15 کرد و سوای بازگشت به صدر جدول گلزنان مورد تشویق ویژه هواداران پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه ماشین سازی قرار گرفت. سرخپوشان پس از این برد در جمع هواداران تبریزی شان جشن قهرمانی بدون جام برگزار کردند زیرا جشن قهرمانی آنها دو روز دیگر قرار است پس از بازی با پدیده مشهد برگزار شود.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) شاهکار جدید طارمی؛ پاس گل مهدی برای پورتو به یاد پرسپولیس!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آتش‌بازی طارمی: من هنوز زنده‌ام
  • پیام مهدی طارمی: من هنوز زنده‌ام!
  • صحبت‌های جالب سرمربی اینتر در واکنش به جذب طارمی
  • خودنمایی طارمی قبل از انتقال به اینتر؛ من هنوز زنده ام
  • (ویدئو) شاهکار جدید طارمی؛ پاس گل مهدی برای پورتو به یاد پرسپولیس!
  • آتش‌بازی طارمی: من هنوز زنده‌ام!
  • گل مهدی طارمی به چاوز از روی نقطه پنالتی (چاوز 0-3 پورتو)
  • سیتی ۵-۱ ولوز: با پوکر هالند، قهرمانی نزدیک شد
  • روایت تازه از پنالتی جنجالی رضاییان - طارمی / دفعه بعد هر دو اخراجید!
  • روایت تازه از پنالتی جنجالی رضاییان - طارمی