Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجتبی نیک‌کردار در مراسم معارفه مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه که امروز (29 فروردین) برگزار شد، هواشناسی را یک علم بسیار مهم و کاربردی دانست که هنوز در کشور ما اهمیت و جایگاه آن به خوبی جانیفتاده است.

وی افزود: هواشناسی در کشور ما مظلوم واقع شده، اما با این وجود روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است تا جایگاه واقعی خود را بیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه زمانی پیش‌بینی‌های هواشناسی مایه خنده مردم بود و حالا آنقدر پیشرفت کرده که حتی میزان بارش یک سامانه را نیز اعلام می‌کند.

نیک‌کردار گفت نمونه این پیش‌بینی دقیق را در سیل اخیر دیدیم که اگر مردم به پیش‌بینی‌های هواشناسی توجه می‌کردند، شاهد تلفات کمتری بودیم.

وی افزود :در استان کرمانشاه نیز هواشناسی در مواقع بحران توصیه‌ها را اعلام می‌کند تا دستگاه‌ها در آماده‌باش قرار گیرند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: هواشناسی در بخش کشاورزی، پیش بینی خشکسالی، حمل و نقل و ... نیز به برنامه‌ریزی صحیح مسئولین و مردم و همچنین به اقتصاد و امنیت جامعه کمک می‌کند.

نیک‌کردار از قدمت این علم پیچده و دشوار در ایران هم یاد کرد و افزود: دانشمندانی از جمله ابوریحان و ابوعلی سینا در هواشناسی دستی داشتند و در دوران معاصر هم نمونه‌هایی مانند پروفسور حسابی را داریم.

وی در پایان از تلاش مدیران و نیروهای هواشناسی کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: هر کمکی که نیاز باشد در حد توان به این بخش خواهیم داشت.

طهمورث الیاسی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه نیز در ادامه هزینه در بخش هواشناسی را سرمایه‌گذاری برای خدمت به جامعه دانست و افزود: علی‌رغم محدودیت‌هایی که وجود دارد، تا جایی که بتوانیم به این بخش کمک خواهیم کرد.

وی عنوان گفت یکی از حوزه‌هایی که هواشناسی باید با همکاری سایر دستگاه‌ها در آن وارد شود، مقابله با گرد و غبار است که باید از موازی کاری در این بخش جلوگیری شود.

سال گذشته با همکاری محیط زیست استان، دانشگاه رازی و دانشگاه سوئد کارهای خوبی برای مقابله با گرد و غبار انجام شد که به دلیل کمبود اعتبار بصورت کامل انجام نشد.
انتهای پیام/پ



منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم

محمدرضا قاضی گفت: برای امروز و فردا آسمان ابری تا نیمه‌ابری و در ساعات بعدازظهر وزش باد با سرعت ۴۰ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که به دلیل شرقی بودن جهت آن، با خیزش گردوخاک همراه خواهد شد.

 کارشناس هواشناسی قم  بیان کرد: فردا بعدازظهر سرعت وزش باد با کمی افزایش به ۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

او ادامه داد: برای روز پنجشنبه علاوه بر این‌که آسمان ابری تا نیمه‌ابری و وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، اوایل شب با رگبار و رعدوبرق نیز همراه خواهد شد.

قاضی گفت: این شرایط برای روز جمعه نیز تکرار می‌شود و وزش باد با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت باعث خیزش گردوخاک خواهد شد.

به گفته  کارشناس هواشناسی قم ، دمای هوا برای امروز و فردا ۳۳ درجه و پنجشنبه و جمعه به دلیل فعالیت سامانه بارشی ۲۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 کارشناس هواشناسی قم افزود: شنبه مجددا دما افزایش می‌یابد و وزش باد نیز با سرعت بیش از ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت با جهت غربی خواهد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش رو
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • ساکا: نشان دادیم که از فصل گذشته درس گرفته‌ایم؛ منچسترسیتی بی نقص نیست
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند