Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس دین و اندیشه پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


نکوداشت آیت‌الله احمد احمدی در سومین دوره از برگزاری آیین نکوداشت مفاخر، در هفتم اردیبهشت سال جاری در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش بی‌باک، نکوداشت آیت‌الله احمد احمدی در سومین دوره از برگزاری آیین نکوداشت مفاخر، در هفتم اردیبهشت سال جاری در همدان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب افزود: به منظور تکریم و بزرگداشت بزرگان علم و فرهنگ استان که در گستره استانی و ملی تأثیر عمیق فرهنگی و اجتماعی دارند، طرح نکوداشت مفاخری که یک عمر فعالیت فرهنگی و علمی داشته و هم‌اکنون نیز به فعالیت ادامه می‌دهند؛ در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان قرار گرفته است.

در دو دوره گذشته برای ۴ شخصیت علمی و ادبی آیین نکوداشت برپا شده است.

از اساتید ارجمند آقایان اذکایی و ذکاوتی در حوزه تحقیق و پژوهش و نویسندگی در اردیبهشت ۹۴ و اساتید گرامی آقایان محقق و میری در حوزه شعر و ادب در اردیبهشت ۹۵ در این آیین تجلیل شده است.

البته این سیاست فرهنگی در شهرستان‌های استان برای نکوداشت مفاخر محلی و شهرستانی نیز انجام شده است.

فاضل عبادی درباره آیین نکوداشت امسال نیز گفت: جناب آیت‌الله دکتر احمد احمدی از مفاخر ملی ما در حوزه و دانشگاه است که به عنوان فیلسوف و دانشمند در علوم انسانی شناخته می‌شوند.

ایشان زاده روستای کهکدان ملایر و مایه فخر و مباهات استان ماست و امیدواریم این آیین گوشه کوچکی از ۷۰ سال فعالیت علمی ایشان را به جوانان و عموم علاقه‌مندان معرفی نماید.

عبادی با اشاره به سوابق علمی این استاد فرزانه افزود: دکتر احمد احمدی که دکترای فلسفه در رشته فلسفه غرب از دانشگاه تهران دارد؛ سال‌ها در حوزه علمیه قم از محضر آیات عظام بروجردی، محقق‌داماد، نجفی مرعشی و امام خمینی بهره برده است. ایشان ۲۰ سال در محضر علامه طباطبایی اسفار، شفا و تفسیر را فرا گرفته است. سوابق دکتر احمد احمدی در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها که هم‌اکنون ریاست آن را بر عهده دارد، به روشنی و درخشانی نشان از پرکاری، وقت‌شناسی و علم و عمل حضرت ایشان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از عموم اهالی علم و فرهنگ و دانشگاهیان دعوت کرد با شرکت در آیین نکوداشت آیت‌الله دکتر احمد احمدی در روز پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در مجتمع فرهنگی- هنری بوعلی‌سینای همدان به مقام رفیع علم و دانایی و کارنامه ارزنده این استاد حوزه و دانشگاه ادای احترام کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم بر پایی چنین آیین‌هایی که در راستای معرفی و الگوسازی برای جوانان و شناساندن بزرگان دانش و فرهنگ به جامعه انجام می‌شود؛ در تحکیم هویت ملی و اسلامی و شکوفایی علمی و فرهنگی اثرگذار باشد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی دراین نشست افزود: لایه اول فرهنگ همان باور است، روزانه باید باور‌ها و ایمان خودمان را قوی کنیم؛ ضعف معرفت و باور دینی اولین مسئله در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی گفت:امیدواریم که جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی مطلوب ولو سی‌درصدی برسد، قلیلی که در حال تقلیل نباشد و در حال تکثیر باشد خوب است، مثلا همین مسئله‌های زاد و ولد و ازدواج.که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تولید انسان در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌تر و  پاشنه‌آشیل‌های جدی امزوز کشور است، یکی از مشکلات دستگا‌ه‌های اجرایی ما این است که مسئولینش این را باور ندارند مثلا در بحث رعایت پوشش، آنها را هم باید به این اصول فرهنگی با برگزاری کلاس و دوره باورمندتر کرد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، صنایع خانگی، کشاورزی و ... حوزه‌های مشارکت مردم است، سال گذشته سال مانع‌زدایی بود قطعا اول موانع یا گره‌های سر راه حرکت ماشین اقتصاد و تولید را مشخص کردید، برداشتن آن موانع خودش اولین عامل برای جهش تولید است.

دیگر خبرها

  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • آیین زورخانه ای به مناسبت اولین سالگرد نکوداشت پهلوان بهمن ضیایی
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری