Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@09:00:32 GMT

اجرای 22 هزار هکتار خاک ورزی حفاظتی در دزفول

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۶۹۶۲۷

اجرای 22 هزار هکتار خاک ورزی حفاظتی در دزفول

22 هزار هکتار خاک ورزی حفاظتی در اراضی کشاورزی شهرستان دزفول در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان،مدیر اداره جهاد کشاورزی دزفول گفت: این اقدام در راستای حفاظت از خاکو جلوگیری از آسیب رسانی به خاک، عملیات خاک ورزی کشاورزی در سطح اراضی کشاورزی این شهرستان در حال انجام است.

احمد زارعی افزود: در راستای حفاظت از محیط زیست، خاک ورزی کشاورزی در سطح 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دزفول انجام گرفته است و این روند در راستای حفاظت از خاک و جلوگیری از آلودگی های محیط زیست و کاهش هزینه های اقتصادی کشاورزان و رسیدن به توسعه پایدار کشاورزی به صورت طرحهای بی خاک ورزی(کشت مستقیم) و کم خاک ورزی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان دزفول دارای 95هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی بوده که سالاانه بالای دو میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی تولید می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود

ایسنا/لرستان فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان گفت: با هدف جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، بیش از ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود توسط یگان حفاظت امور اراضی آزادسازی شد.

سرهنگ مسلم مویدی امروز ۲۷ اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی ۶ مورد قلع‌وقمع شامل بنا، فنس کشی، پی کنی، دیوارچینی، در روستاهای اکبرآباد، سیزان، برزان با حکم مسئول قضایی، همکاری نیروی انتظامی و سایر ادارات مرتبط صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در جهت اهداف عدالت محور و پاسداری از امنیت غذایی و حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان دورود که به‌واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد گردشگری همواره مورد توجه سودجویان و ساخت‌وسازهای غیرمجاز بوده است، قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز و بازگرداندن اراضی به وضعیت اولیه با جدیت دنبال می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان بیان کرد: از همه صاحبان ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌خواهیم با جهاد کشاورزی همکاری کنند و زمین‌های تغییر کاربری داده‌شده غیرمجاز را به وضعیت اولیه زراعی و باغی بازگردانند، زیرا همه اراضی که غیرقانونی تغییر کاربری شده‌اند شناسایی می‌شوند و حکم قانونی برای آن‌ها صادر و اجرا خواهد شد.

مؤیدی ادامه داد: همچنین با توجه به هزینه‌های گزاف مالی، از مردم انتظار داریم پیش از هرگونه تغییر کاربری یا خرید ملک و زمین نسبت استعلام و دریافت مجوز از امور اراضی جهاد کشاورزی اقدام کنند تا براثر ناآگاهی اقدام به ساخت‌وساز غیرمجاز نکنند و در دام سودجویان گرفتار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در شناسایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز، از طریق سامانه ۱۳۱ ما را بیش‌ازپیش در استیفای حقوق مردم یاری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل گشت‌های حفاظتی اراضی کشاورزی لرستان در تعطیلات نوروزی
  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • فعالیت‌ واحدهای گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در ایام نوروز افزایش می یابد
  • افزایش فعالیت‌ واحدهای گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در ایام نوروز
  • صدور سند حدنگاری برای ۱۶میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی
  • اجرای ۳۲ مورد قلع و قمع در قالب تبصره دو ماده ۱۰ در شهرستان ارومیه 
  • اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی لرستان
  • آزادسازی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود
  • فعالیت ۳۱ گروه گشت حفاظتی در جنگل‌های غرب مازندران
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس