محمد مهدی حیدریان از بنیاد فارابی بازدید کرد
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۶۹۷۶۶
به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این بازدید، «علیرضا رضاداد» مشاور ارشد رئیس سازمان سینمایى، «رمضانعلی حیدری خلیلی» معاون فناوری و توسعه و «جلیل اکبریصحت» مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست، رئیس سازمان سینمایی را همراهی میکردند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در ابتدای جلسه مشترک رئیس سازمان سینمایی با مدیران بنیاد سینمایی فارابی، «علیرضا تابش»، مدیرعامل این بنیاد، ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به محمد مهدی حیدریان و همراهان گفت: مهندس حیدریان از السابقون مدیریت سینمای ایران هستند و از بدو تأسیس بنیاد فارابی در دهه ٦٠ ، حضوری فعال در مدیریت سینمای کشور داشته و تسلط کافی به اهداف، وظایف و چالشهاى نهادهای سینمایی و این بنیاد دارد. در مدت مسئولیتم در بنیاد فارابى هم در جلسات هیات امناء بنیاد و هم در سایر ملاقاتها و نشستها از تجربیات و مشورتهای ایشان بهرهمند شدهام.
وی به ظرفیتهای نهادی بنیاد سینمایى فارابی اشاره کرد و افزود: طى قریب به سه سال اخیر، با تحول در رویکردهای بنیاد، تلاش کردهایم تا همسو با تحولات سینما و توفیقات سینمای ایران در سطح ملی و بینالمللی، یار و همراه سینماگران باشیم.
تابش در ادامه گفت: رویکرد بنیاد در این مدت با نگاه تحولگرایانه بوده و خوشبختانه برای تحقق انضباط مالی اقدامات خوبی انجام شد.
وی افزود: در حوزه سینمای حرفهای، مسئولیت سنگینی بر عهده بنیاد فارابی است که با درک شرایط موجود توانستیم ضمن تعامل سازنده با خانه سینما و سایر موسسات سازمان سینمایی، مشارکت دیگر نهادهای مؤثر سینمایی را نیز جلب کنیم و فارغ از جناحگرایی، چتر حمایتهای بنیاد فارابی را وسعت ببخشیم.
تابش در ادامه گفت: از سال گذشته چند سرفصل در حوزه تحول ساختار و نیروی انسانی بنیاد در طراحی کردیم که بخشی از آن اهداف محقق شده و بخشی نیز در دست اجرا است. بنیاد فارابی بیش از سی سال است که آغاز به کار کرده و در حوزههای ملی و بینالمللی نیز بسیار اثرگذار بوده ولی متأسفانه در مقاطعی متناسب با تحولات سینمای جهان، نیاز سینمای ایران را نتوانسته به خوبی پاسخ دهد و توان خود را در برخی از عرصهها بهروز رسانی کند. در این دو سال تلاش کردیم با همدلی و هم فکری اصحاب نظر و با راه اندازی مجدد شورای پژوهشی بنیاد بتوانیم نقطه نظرات صاحب نظران را در تصمیمگیریهای اخیر، لحاظ کنیم.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه گفت: مدیریت جدید در این دو سال تلاش کرده تا متناسب با ظرفیتی که میتوان برای سینمای ملی خلق کرد همدلانه و با مدارا کارهای را به سرانجام برسانند و به لحاظ کمی و کیفی نیز با همه کم مهریهایی که در این مدت به این بنیاد شد عملکرد قابل قبولی داشته و ضمن توفیقات بینالمللی، 12 سیمرغ در جشنواره فیلم فجر سال ٩٥ به آثاری که بنیاد حمایت کرده بود تعلق گرفت. خوشبختانه آقای حیدریان با نگاه تحول در سینما آمده است و در این مدت سعی کردیم دیدگاه تحولگرایانه ریاست جدید سازمان سینمایی از جمله مدیریت سینما در سطح کلان را به اجرا درآوریم.
توفیقات سینمای ایران در افزایش مخاطب داخلی و حضور موفق جهانی در سینما را ارج میگذاریم و اطمینان دارم با مدیریت متمرکز و همدلی میان جامعه اصناف سینمای ایران و نهادهای سینمایی میتوان به برنامهها و افقهای مد نظر ریاست سازمان رسید. امیدوارم دوره جدید مدیریت سینما دوره پیشرفت، عملگرایی و هم افزایی باشد.
مهندس محمدمهدی حیدریان معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات انجام شده در مدیریت کنونی بنیاد سینمایی فارابی گفت: تلاشهای صورت گرفته در مسیر تحول است اما با برنامهریزی و اهداف بلند مدت باید گامهای تحول بلندتر برداشته شود.
وی ادامه داد: بنیاد سینمایی فارابی به عنوان شخصیت حقوقی از مؤثرترین اجزای ساختار سینما از بدو تأسیس تاکنون بوده و نقش بیبدیل و غیر قابل انکاری در سینمای کشور داشته است. کارهایی در فارابی صورت گرفته که میتوان گفت بدون آنها، سینما در چنین شرایطی نبود، عملکرد بنیاد سینمایی فارابی باعث شد تا در سالهای آغازین انقلاب صاحب سینما شویم که این یک اصل و اساس است.
بنیاد سینمایی فارابی و سایر مؤسسههای تابعه و ساختار سازمان سینمایی در صورتی که ثابت بمانند؛ یعنی اینکه عملکرد ما اشتباه بوده و آن مؤسسه مؤثر نخواهد بود. هر کدام از این مجموعهها چنانچه مدتی در حوزه وظایف و ساختاری که انجام میدهند ثابت باشند یقیناً ضعفی دارند، چرا که سینما یک امر ثابت نیست و اگر چنین نبود تاکنون مضمحل شده بود.
وی در ادامه گفت: سینما یک خاصیت ذاتی و توانایی درونی دارد و مرتب مشغول باز تولید و باز تعریف خود است و با مختصات جدید و متفاوتتر از قبل تعریف میشود و در جامعه به حیات خود ادامه میدهد و مانند خیلی از صنعتها که ماندگاری آنها در نیازسازی است و به سرعت با توجه به ارتباطی که با مخاطبش برقرار میکند، نیازهای متفاوت و جدیدی را تعریف میکند و سپس دست به تأمین آن میزند.
به همین دلیل ساختارهایی که برای مدیریت سینما در نظر گرفته میشود هم باید درک کافی و هم عملکرد درستی وجود داشته باشد در غیر این صورت، در برخی از بخشها دچار مشکل خواهیم شد و چون متصل به هم هستیم کل سینما دچار مشکل خواهد شد.
رئیس سازمان سینمایی افزود: به زعم من بنیاد سینمایی فارابی همچنان نقش حیاتی و جدی را باید ایفا کند و در حرکت رو به جلو و متناسب با حرکت جهانی سینما، تأثیرگذار باشد، به همین دلیل ضروری است با همکاری مدیران بنیاد و هماهنگ با سایر مؤسسات و بخشهای سازمان سینمایی، مسئولیت بنیاد فارابی باز تعریف شود.
وی تأکید کرد: در بخش سینمای حرفهای باید تلاش کنیم سینما را به جایگاهی برسانیم که حیات طبیعی و رو به جلو پیدا کند. ضعف اصلی سینما، گرفتار شدن در بن بست مرزها است. در حالی که سینما برای اینکه به پیشرفتهای لازم برسد باید بینالمللی شود. سینما اگر در منطقه خود گرفتار شود نه در محیط خود و نه در مخاطبین بالفعل سینما تأثیرگذار نخواهد بود. در این مقطع، اصلیترین ستونها و بخشهای ایجاد سینمای جدید و پویا باید پیریزی شود و در بیرون بردن سینما از بن بستی که در آن گرفتار است تلاش خواهیم کرد، بخش عمدهای از شناسایی راهکار و برنامهریزی برای عبور سینمای حرفهای از این وضعیت، بر عهده بنیاد فارابی خواهد بود.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اگر سینمایی مطابق با استانداردهای تکنولوژیکی، زیبایی شناسانه و فرهنگ ملی داشته باشیم، خروج از این بنبست آسانتر است پس باید در تعامل حرفهای با سینمای دنیا و همکاری به شکل مشارکتی و همچنین استفاده از مزیتهای یکدیگر در شبکه بینالمللی تولید و پخش سینما قرار بگیریم.
حیدریان در ادامه گفت: جشنوارههای بین المللی نباید مقصد فیلمسازان باشد بلکه معبر فیلمسازان برای ورود به بازارهای جدید است؛ برای خروج از بنبستها نیازمند حضور در جشنوارههای جهانی هستیم، ولی با این هدف که حضور در جشنواره باید به عنوان یک معبر و ایستگاه بین راه که باید از آن عبور کنیم تلقی شود که در ادامه به حضور در بازار و دیده شدن توسط مردم دنیا منتهی شود. جشنوارهها به عنوان وسیله کمک میکنند تا به هدف مورد نظر-یعنی گرفتن سهم بیشتر از نیاز تصویری دنیا- برسیم.
بنیاد فارابی نیز با تعریف هدف و بعد استخراج برنامه و پروژههایی که خواهد داشت از همین جمله «گرفتن سهم از نیاز تصویری دنیا» آغاز میکند و از این پس هر فعالیتی پیش از آنکه در بخش سینمای حرفهای عملیاتی شود باید با این رویکرد در بنیاد فارابی بررسی شود.
وی با اشاره به ضرورت همگرایی مؤسسات سینمایی افزود: اگر بنیاد فارابی نسبت خودش را با انجمن سینمای جوانان، یا سینماشهر، یا مدرسه ملی سینما یا مؤسسه رسانههای تصویری و سایر موسسهها نتوانست تعریف ارگانیک کند پس در مییابیم که برنامهریزی انجام شده دارای نقص و اشکال است. ما در این دوره سعی میکنیم به این سمت حرکت کنیم که هر برنامهای توسط یکی از مؤسسه و سازمانها ترسیم شد حتماً متناسب با هدف مورد نظر گنجانده شود و بعد نسبت آن با سایر مؤسسات سازمان سینمایی استخراج شود.
حیدریان توانمند سازی بخش خصوصی در سینما را جزو اولویتهای این سازمان برشمرد و ادامه داد: سازمان سینمایی خود را مکلف میداند تا هر زمانی که بخش خصوصی نیازمند است و ضعفی از خود نشان میدهد اقدام به برطرف کردن آن کند و بر توانمند کردن آن بخش کوشا باشد؛ چرا که سازمان سینمایی و مؤسسههای تابعه متولی برخی امور هستد نه متصدی آن. برای رسیدن به سینمای حرفهای باید ساختار صنفی، حرفهای شود. سینمای حرفهای در دنیا معمولاً توسط مؤسسات و شخصیتهای حقوقی اداره میشود که دارای دو ویژگی توانایی و مسئولیتپذیری هستند.
مهندس حیدریان بر جایگاه بنیاد سینمایی فارابی در حمایت و راهبری سینمای حرفهای تأکید کرد و افزود: نقش بنیاد سینمایی فارابی در جهت کمک به استقرار سینمای حرفهای در بخش خصوصی در نسبت با گذشته باید پر رنگتر شود، همچنین بنیاد فارابی در شناسایی بخش خصوصی توانمند و حمایت از آن ایفای نقش میکند و نیز برای موفقیت بخش خصوصی سینما تلاش بیشتری خواهد شد.
در این جلسه «علیرضا رضاداد» دبیر سیاُمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، «رمضانعلی حیدریخلیلی» معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، «جلیل اکبری صحت» مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی، «مهدی پیماندار» خزانهدار بنیاد سینمایی فارابی، «مسعود احمدیان» معاون فرهنگی و پژوهشی، «امیر اسفندیاری» معاون بینالملل، «محسن شمس» معاون بازرگانی و پشتیبانی تولید، «محمدرسول صادقی» مشاور مدیرعامل و مدیر روابطعمومی، «محمدحسن مهدویان» مدیر امور اداری، «ناصر باکیده» مدیر دفتر امور جشنوارهها، «رضا آژ» مدیر تشریفات و امور رفاهی، «مهدی شکریآذر» مدیر فنآوری اطلاعات و «سعید افراسیابی» مدیر بخش آموزش بنیاد سینمایی فارابی حضور داشتند.
دریافت: رضایی/ انتشار: سلیمی
501500
منبع: ایسکانیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
از رکوردها تا یک تفاهمنامه تئاتری و...
رکوردهای از فروش سینماها، پیش فروش اجرای خرداد ماه صابر ابر، اتاق فرار پرمخاطب در هنر و تجربه، یک تفاهم نامه همکاری تئاتریها با ارتش و... از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.
فروش سینمای ایران از اول تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به بیش از ۴۴ میلیارد و ۷۸۳ میلیون تومان رسید و سینمای ایران در هفتهای که گذشت رکورد تازهای به ثبت رساند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه سینماشهر، روزهای پنجشنبه، ششم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۱ میلیارد تومان و جمعه هفتم اردیبهشت با فروش بیش از ۱۳ میلیارد تومان، پرفروشترین روزهای سینمایی هفته گذشته بودند که این ارقام خبر از ثبت رکوردی تازه برای فروش روزانه سینمای ایران میدهند.
همچنین سهشنبه چهارم اردیبهشت با ۱۹۰ هزار و ۶۰۸ نفر، بیشترین تعداد بیننده هفته گذشته را داشت.
فیلمهای سینمایی «مست عشق» با فروش بیش از ۱۵ میلیارد و ۲۸۲ میلیون تومان، «تمساح خونی» با فروش بیش از ۱۱ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومان، «سال گربه» با فروش بیش از ۹ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان، «بیبدن» با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۹۲۷ میلیون تومان، «آسمان غرب» با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان و «ایلیا جستجوی قهرمان» با فروش بیش از یک میلیارد و ۴۲ میلیون تومان به ترتیب، فروشهای میلیاردی و رتبههای اول تا ششم جدول فروش هفته گذشته را به خود اختصاص دادند.
فیلم های سینمایی «آپاراتچی» با فروش بیش از۴۹۵ میلیون تومان، «نوروز» با فروش بیش از۳۳۱ میلیون تومان، «پرویزخان» با فروش بیش از ۸۶ میلیون تومان و «روشن» با فروش بیش از۵ میلیون تومان در رتبههای هفتم تا دهم جدول فروش هفته اول اردیبهشت قرار گرفتند.
پیشفروش بلیت اجراهای ماه خرداد نمایش «امشب به صرف بورش و خون» به کارگردانی صابر ابر آغاز شد.
نمایش «امشب به صرف بورش و خون» نوشته مهدی یزدانیخرم و کار صابر ابر از ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ در بلکباکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب روی صحنه رفته است.
با پایان بلیت اجراهای ماه اردیبهشت «امشب به صرف بورش و خون»، پیشفروش بلیت ۲۰ اجرای این نمایش در ماه خرداد، از طریق سایت تیوال آغاز شد.
دانشجویان رشتههای مختلف میتوانند در «یکشنبههای دانشجویی» با تخفیف به تماشای این اثر نمایشی بنشینند.
صابر ابر این مونولوگ را که بر اساس رمان «نازنین» فئودور داستایوفسکی و ترجمه یلدا بیدختی شکل گرفته است، در کنار فاطمه نقوی به صحنه میبرد.
دیگر عوامل نمایش «امشب به صرف بورش و خون» عبارتند از: مجری طرح: امیرسپهر تقیلو، طراح صحنه: صابر ابر، طراح لباس: ندا نصر، طراح گرافیک: فرهاد فزونی، طراح نور: نیلوفر نقیب ساداتی، محمدرضا رحمتی، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح صدا: عرشیا باقری، مشاور رسانهای: فریبرز دارایی، تبلیغات: استودیو این/جا، تبلیغات مجازی: آریان امیرخان (قیلم نیوز)، دستیار کارگردان: جواد باقری، گروه کارگردانی: الهام میرشفیعی، نیما سکوت، دستیار تهیه و تولید: محمدامین ساکی.
پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر میآید
نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیانثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیهکنندگی سجاد افشاریان، روزهای پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.
این نمایش در بخش دانشجویی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.
«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «همآغاز» بهعنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.
خاکزاد پیش از این در نمایشهای «بک تو بلک»، «تنهایی و تنهایی وطنهایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.
اطلاعات بیشتر و بلیتفروشی نمایش «بیرون پشت در» بهزودی اعلام میشود.
«اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد
بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه «گروه سینمایی هنر و تجربه» شد.
بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» مورد استقبال مخاطبان، هنرمندان و چهرههای فرهنگی قرار گرفت و توانست عنوان پرمخاطبترین بسته فیلم کوتاه را در میان ۱۰ بسته اکران شده در هنر و تجربه را از آن خود کند.
بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» که شامل ۵ فیلم کوتاه «مورس» ساخته روناک جعفری، «اسپاسم» ساخته صحرا اسدالهی، «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان، «رویای نیمهجان» ساخته آرمین اعتمادی و «گوشت تلخ» ساخته فرید حاجی است.
در گروه سینمایی هنر و تجربه (از سال ۹۸ تاکنون) بسته ۵ فیلم کوتاه «یلدای کوتاه»، بسته ۶ فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه در یک قرن»، بسته ۶ فیلم کوتاه «بازگشت کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «وضعیت قرمز»، بسته ۵ فیلم کوتاه «پنجِ گان کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «یک سانس؛ چند رویا»، بسته ۵ فیلم کوتاه «ژانر وحشت» و بسته ۶ فیلم کوتاه «ژنریک؛ شش فیلم شش نگاه» پیش از این اکران شده بود.
گروه سینمایی هنر و تجربه به پیشنهاد و استقبال فیلمسازان جوان حوزه فیلم کوتاه از سال گذشته تاکنون اکران ۲۱ فیلم کوتاه را در کارنامه خود ثبت کرده است.
بلیتفروشی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در سامانههای بلیتفروشی سینماتیکت، ایران تیک، آی تیکت و گیشه هفت همچنان ادامه دارد.
نمایش و نقد "آسمان غرب" در فرهنگسرای ارسباران
فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی میشود.
فیلم سینمایی «آسمان غرب» ساختهی محمد عسگری یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور محمد عسگری نویسنده و کارگردان، میثم مولائی تدوین، کورش جاهد کارشناس مجری و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی میشود.
این فیلم با نگاهی متفاوت، رشادت، غیرت و میهندوستی خلبان شهید علیاکبر شیرودی و دیگر همرزمانش را در روزهای آغازین جنگ به تصویر میکشد.
میلاد کیمرام (در نقش شهید شیرودی)، امیر حسین آرمان (در نقش شهید ادیبان)، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح الله زمانی، محمد رضا صولتی، پیام اینالوئی، احسان عباسی، صفر محمدی، احسان صاحب الزمانی، یوسف فروتن، راهله لطفی، پرهام غلاملو، سمیه مهری، نیوشا علیپور و باحضور افتخاری تورج الوند و نسیم ادبی بازیگران فیلم سینمایی آسمان غرب هستند.
علاقمندان برای حضور در ششصد و سیزدهمین نشست باشگاه فیلم تهران میتوانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با شمارههای ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند. همچنین برای رزرو صندلی نیز میتوانند به سایت سینماتیکت مراجعه کنند.
استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینماهای تصویر شهر/ ثبت رکورد پرمخاطب ترین روز سال برای ملت و باغ کتاب
در دو روز پایانی هفته گذشته سینماهای موسسه تصویر شهر میزبان بیش از ۱۸ هزار مخاطب بود.
به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، با اضافه شدن فیلم «مست عشق» به چرخه اکران، سینماهای این موسسه در دو روز پایانی هفته گذشته ۱۸ هزار مخاطب را جلب کردند که در روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه سینماهای ملت و باغ کتاب رکورد پرمخاطب ترین روز سال را برای خود ثبت کردند.
«پردیس سینما گالری ملت» با ۴۳ درصد ضریب اشغال صندلی که قریب به ۷ هزار مخاطب را به خود اختصاص داده است، بیشترین آمار استقبال آن مربوط به فیلمهای «مست عشق»، «تمساح خونی»، «بی بدن» بوده است.
«پردیس سینمایی باغ کتاب» که از بهمن ماه سال گذشته پس از چهار سال وقفه، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است، در دو روز پایانی هفته گذشته با نزدیک به ۵ هزار مخاطب، بیشترین سهم از فروش فیلم «مست عشق» را داشته است.
«پردیس سینمایی راگا» نیز از پرمخاطبترین سینماهای جنوب شهر تهران، با یک سالن مدرن و دو سالن ممتاز، در این دو روز با بیش از ۵۰ درصد ضریب اشغال صندلی، بیش از ۳ هزار نفر را به سینما کشانده است.
در پردیسهای سینمایی «تماشا» و «رازی» نیز «مست عشق»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «بی بدن» پرمخاطبترینهای این دو سینما بوده اند و هر کدام از سینماها به ترتیب تعداد ۱۸۰۰ و ۱۰۰۰ مخاطب را در دو روز پایانی هفته گذشته ثبت کرده اند.
موسسه تصویر شهر از موسسههای زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که مدیریت پنج پردیس سینمایی را برعهده دارد که پردیس سینما گالری ملت با ۱۲ سالن نمایش، پردیس سینمایی باغ کتاب با ۱۱ سالن نمایش، سینماهای راگا و تماشا در منطقه شهرری و یافت آباد هر کدام با سه سالن نمایش و پردیس سینمایی رازی در میدان رازی با ۲ سالن نمایش میزبان شهروندان و علاقمندان به سینما است.
کارگاه آشناسی با عکاسی فیلم در موزه سینما
موزه سبنمای ایران کارگاه اشنایی با عکاسی در فیلم و سینما را برگزار می کند.
در ادامه برگزاری کارگاه های تخصصی در موزه سیتما، کارگاه اشنایی با عکاسی در فیلم و سینما توسط امیر عابدی عکاس شناخته شده سینما برگزار می شود.
این کارگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می شود و علاقمندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می توانند به آدرس زیر مراجعه کنند.
clubmuseum.ir/workshops/۴۵
به شرکت کنندگان در پایان کارگاه گواهی حصور داده می شود.
امیر عابدی از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی عکاسی را در سینما آغاز کرد و تاکنون عکاسی بیش از ده ها فیلم بلند سینمایی ، مجنوعه تلویزیونی ، تیاتر و فیلم کوتاه را انجام داده است.
وی تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از جشنواره فیلم فجر را برای عکاسی فیلم سه زن، و تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم مزرعه پدری را بدست اورده است.
عابدی عکاسی فیلمهایی همچون: نسل سوخته، شب یلدا، چهارشنبه سوری ، آلزایمر، یک شهروند کاملا معمولی، جاده قدیم، ساکن طبقه وسط، زندان زنان، قرمز، پرواز در نهایت، سریال مدار صفر درجه و ... را بر عهده داشته است.
مدیر کل هنرهای نمایشی و معاون امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به منظور همکاری متقابل، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
حجتالاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامههای برگزیده گفتوگو و تفاهم کردند.
در جلسهای که با حضور حجتالاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی و سیامک موحدی؛ مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر؛ مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایشهای خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگانها و فضاهای سازمانی ارتش، روی صحنه روند.
در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروههای اجرای تعزیه ارتش در فضاهای نمایشی و میادین و فضاهای روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.
همکاری دو طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفتوگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهدشد.
همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامههای برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق دو طرف، گفتوگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنوارههای برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامهنویسی در آن شرکت خواهند کرد.
همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامهنویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.
درپایان این جلسه، گفتوگوهای اولیه درخصوص احیای سالنهای ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاههای آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.
این باکس خبری به روز رسانی میشود.