Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ 29 فروردين روزي متفاوت براي مردم و ارتش ايران و نيروي دريائي أمريكا است چرا كه اين روز براي ما تداعي كننده برگ زرين ديگري در دفتر اقتدار ايران عزيز و براي امريكايى ها تدايي كننده زبوني و ذلت نيروي دريائي اين كشور در برابر دليمردان نيروی دريائي ارتش جمهوری اسلامی ايران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در اين روز أمريكا با تمام جلال و جبروتش و دارا بودن هزاران ناو پيشرفته در برابر ناوچه مؤشك انداز ايراني با نام "جوشن" سر تعظيم فرود آورد و معني ايستادگی يك ملت را متوجه شد.

ماجرا چه بود.....در 29 فروردین سال 1367 مصادف با اولین روز ماه رمضان در رویارویی ناوشکن های سهند و سبلان و ناو موشک انداز جوشن با نیروهای آمریکایی، 56 نفر از رزمندگان نیروی دریایی ارتش در آب های خلیج فارس به شهادت رسیدند. نیروهای متجاوز آمریکایی پس از آنکه متوجه نزدیک شدن ناوچه مذکور شدند،به ناوچه جوشن که در آب های ایران قرار داشت،اخطار دادند که از منطقه خارج شود.

فرمانده ناوچه در پاسخ به آمریکایی ها گفت که ˈ این آب های ماست و شما باید از منطقه و از آب های ایران خارج شوید. ˈ

سپس آمریکایی ها با هدف قرار دادن ناوچه موشک انداز جوشن با شلیک چند موشک،این ناوچه را غرق کرد و تعدادی از نفرات آن را به شهادت رساند.

ناوشکن سهند که از بندرعباس عازم غرب خلیج فارس بود تا جایگزین ناوشکن سبلان شود و به گشت و مراقبت از جزیره خارک و سکوهای نفتی بپردازد، مأموریت یافت که به منطقه درگیری ناوچه جوشن رودو آنها را کمک کند.نیروهای آمریکایی که از قبل آماده درگیری بودند، با شناسایی ناوشکن سهند،این ناو را در نزدیکی جزیره هنگام مورد حمله بالگردها و ناوشکن های خود قرار دادند.در ابتدا بالگردها به ناوشکن سهند حمله کردند که با تیراندازی توپ پاشنه به طرف آنها، مجبور به عقب نشینی شدند. سپس از راه دور ناوشکن سهند را با موشک مورد هجوم قرار دادند و یکی پس از دیگری موشک به طرف این ناوشکن شلیک کردند. ناوشکن سهند نیز غرق و تعداد زیادی از کارکنان آن به شهادت رسیدند و عده ای نیز مجروح شدند.

ناوشکن سبلان نیز که پس از 10 روز مأموریت گشت و مراقبت از غرب خلیج فارس به سوی پایگاه خود (منطقه یکم دریایی بندرعباس) بازگشته بود، در حال گرفتن سوخت و آب در لنگرگاه بود که از پست فرماندهی ناوگان پیامی مبنی بر بازگشت و عزیمت به سوی منطقه درگیری دریافت کرد.

این ناوشکن بلافاصله به سمت منطقه مأموریت حرکت کرد و در بین راه از درگیری ناوشکن سهند با آمریکایی ها مطلع شد و نیروهای آمریکایی، هواپیماهای خود را بر فراز ناوشکن سبلان و در ارتفاع کم به پرواز درآوردند که با پدافند ناوشکن مذکور مواجه شدند. ناوشکن سبلان با به کارگیری جنگ الکترونیک،تلاش دشمن در مورد اصابت قرار دادن آن را خنثی کرد.

در این زمان دشمن هواپیماهای با فناوری پیشرفته خود را وارد عمل کرد و با بمب های لیزری این ناوشکن را هدف قرار دادند که منجر به ایجاد شکاف در بدنه زیرآبی و صدمه به ناوشکن شد.

کارکنان این ناوشکن با انجام کنترل صدمات،از غرق شدن ناو پیشگیری کردندو توانستند آن را آرام آرام به طرف بندرعباس هدایت کنند که پس از انتقال به بندرعباس و با همت مهندسان و متخصصان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،صدماتی را که بسیاری اعتقاد داشتند امکان تعمیر آن در ایران وجود ندارد، بر روی آن انجام دادند و پس از چندین ماه مجدداً آن را عملیاتی کردند.

آمریکائی‌ها در این عملیات دو تن از خلبانان بالگرد کبری توپدار خود را از دست دادند . جسد دو خلبان آمریکایی به‌وسیله غواصان آن ها در ماه همان سال پیدا شد.


اقدام مقتدرانه ناوهای ایرانی در ایستادگی در برابر دشمن آمریکایی موجب شد تا هر ساله مردم شهید پرور ایران اسلامی یاد این روز را گرامی بدارندو دنیا متوجه شد که ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس یک ارتش ولایی و شهید پرور است که این راه را پس از 3 دهه همچنان ادامه می دهد. امیر دریادار حبیب الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش در این زمینه می گوید: افتخار می کنیم که شعارمان شعار "راه ما راه حسین بوده و خواهد بود". در تمامی دوران 8 سال دفاع مقدس تکیه ما بر همین شعار بود. چرا که معتقدیم ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و این را عزیزان ما در ناوشکن های "سهند"،"سبلان" و "ناو جوشن "به عینه اجرا کردند.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس تل‌آویو از ساعت صفر جنگ | آنچه که تاکنون از آغاز حملات ایران به اسرائیل می‌دانیم | از انتقال نتانیاهو به مکان امن تا ترس و دلهره در اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

۰:۰۲ هراس تل‌آویو از ساعت صفر جنگ

اتفاقاتی که در روزهای اخیر و در روند نگرانی رو به تزاید تل آویو از اقدام قریب الوقوع ایران در حال رخ دادن است، پرده از واقعیاتی بر می دارد که در بطن تحولات داخلی ناآرام ترین بازیگر صحنه سیاست منطقه جریان دارد؛ واقعیتی که ترک تازی رهبران اسرائیلی با گم کردن قطب نمای خود در صحنه سیاست پدیدار کرده و آنها را با یکی از بزرگ ترین بحران های تاریخی شان یعنی حمله نظامی احتمالی ایران رو به رو ساخته است.

پس از حمله ۱۳ فروردین ماه به ساختمان سفارت ایران در دمشق که به شهادت هفت فرمانده و مستشار ارشد نظامی کشور انجامید، تهران آماده اقدام تنبیهی مستقیم، سخت و قاطع است تا منازعه با این رژیم به فراتر از محدوده خاکستری کشیده شود.

این تصمیم، رهبران اسرائیل را در شوکی فرو برده که آنها را به تکاپو برای کاستن از تبعات بحران برآمده از این حمله احتمالی انداخته است. تعطیلی سراسری سفارتخانه های اسرائیل در پایتخت های خارجی و تصمیمات شتابزده اتاق جنگ این رژیم برای دفع حملات قریب الوقوع، موج نگرانی را به خیابان های تل آویو و مردم عادی هم کشانده است؛ موجی که از شکست رویای رهبران اسرائیل حکایت دارد که سالها با پیگیری سیاست های بحران ساز خود همچون جنگ و ترور برای آن، تعبیری نیافته بودند.

فلج شدن از ترس ایران
با وجود تجهیز تسلیحات نظامی پیشرفته‌ای که ایالات متحده طی سال‌های گذشته با کوبیدن بر طبل «ایران‌هراسی»، اسرائیل را به عنوان یکی از نزدیک ترین متحدان منطقه ای خود به خرید آن تشویق می کرد، همچنان این تل آویو است که با وجود ادامه خریدهای تسلیحاتی، نسبت به نفوذ و تأثیرگذاری ایران که با هزینه نظامی بسیار کمتر و تکیه بر دانش نظامی بومی خود، نبض میدان را بویژه در مقابله در مقابله با گروههای تروریستی در دست دارد، در طرف نگران ماجرا ایستاده است.

اقدامات شتابزده از اعلام آماده باش ۲۴ ساعته سیستم امنیتی و ارتش در روزهای اخیر و فعال کردن سیستم امنیتی در جی پی اس در مرکز اسرائیل به منظور ایجاد اختلال در تهدیدهای هوایی موقعیت محور گرفته تا فراخوان سراسری همه نیروهای نظامی از اقص نقاط جهان در کنار هجوم مردم برای خرید اقلام ضروری و مواد غذایی به فروشگاه‌ها از جمله تحولاتی بوده که از وجود فشار و نگرانی در داخل اسرائیل از خطر جنگی نزدیک با یک قدرت منطقه ای حکایت دارد. مجموعه رویدادهایی که گزارش های متعدد رسانه های اسرائیلی را در این گزاره خلاصه کرده است که «اسرائیل از ترس حمله احتمالی ایران فلج شده است». اگرچه به اعتقاد ناظران این نخستین‌بار است که ایران بیش از هر زمان دیگری مصمم به نشان دادن یک واکنش رودروست و ترس از شلیک مستقیم، اسرائیل را در بیم و هراس فرو برده است.

تماس های سراسیمه
نابرابری صحنه جدال نظامی ایران و اسرائیل که کفه ترازوی قدرت و بازدارندگی را به سمت جمهوری اسلامی سنگین می کند، مقام های کشورهای اروپایی و منطقه ای را برای تماس با تهران و درخواست از آن جهت خودداری از پاسخ نظامی به خط کرده است. کشورهای اروپایی که پیشتر دلیلی ندیده بودند تا حمله تروریستی اسرائیل در دمشق را محکوم کنند و واکنشی درخور نشان دهند، حالا نسبت به وقوع تحولات برآمده از رویارویی مستقیم جمهوری اسلامی و اسرائیل ابراز نگرانی کرده و برای کاستن از تبعات جنگ احتمالی دست به دامن مقام های ایران شده اند.

تماس های پی در پی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دولت آمریکا با شرکا و متحدان واشنگتن از جمله گفت وگوی او با همتایان خود از چین، ترکیه و عربستان نیز تلاشی برای فعال کردن ظرفیت میانجیگری دوستان ایران جهت اثرگذاری بر تصمیم آن مبنی بر انصراف از تنبیه رژیم صهیونیستی بوده که در عین سعی واشنگتن برای قرار نگرفتن با اسرائیل در یک قاب در برابر ایران صورت گرفته است.

سفر شتابزده «مایکل کوریلا»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به اسرائیل با هدف تبادل اطلاعات پیرامون اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی را نیز باید از این دست اقدامات دید که از موج نگرانی در واشنگتن و تل آویو برآمده است. این نگرانی به ویژه از آن جهت حائز اهمیت است که به نظر می رسد اسرائیل به رغم بهره مندی در سال های اخیر از پشتیبانی و مشروعیت ظاهری در اجرای سیاست های اشغالگرانه اش، این بار در زمین رویارویی با جمهوری اسلامی از کمترین حمایت دیپلماتیک و میدانی از سوی متحدان غربی اش برخوردار نیست. پاسخ واشنگتن به توصیه تهران مبنی بر کنار کشیدن از نبرد احتمالی، گویای واقعیات پیدا و پنهان صحنه است؛ جایی که مقام های آمریکایی به رغم موضع اعلامی شان مبنی بر حمایت از اسرائیل در موضعی عملی به جمهوری اسلامی پیام داده اند: «اهداف آمریکایی را نزنید».

۰:۰۱وحشت در رژیم صهیونیستی؛ هواپیمای نتانیاهو به مکان امن منتقل شد

خبرگزاری سما فلسطین: رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که هواپیمای بنیامین نتانیاهو به نام «بال صهیون» از بیم آسیب در حمله ایران، به مکان امنی منتقل شده است.

این در حالی است که دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی پیش اعلام کرد که ایران ده‌ها پهپاد به سمت (رژیم) اسرائیل پرتاب کرده است و پدافندهای ما آماده مقابله هستند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، افزود: ارتش و نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدهای ایران هستند که قرار است ظرف چند ساعت آینده برسد و به محض ورود با آنها مقابله می کنیم، اما هشدار می‌دهیم که دفاع صد درصدی نخواهد بود.

وی همچنین گفت: ارتش ما در سطوح مختلف آمادگی دفاعی و تهاجمی دارد و در این زمینه با آمریکا همکاری می‌کنیم.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی دقایقی پیش به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

در همین رابطه، پایگاه خبری عبری زبان والا و آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از آغاز حمله پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد که ده‌ها پهپاد از ایران به سمت (رژیم) اسرائیل در حرکت هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

۲۳:۳۹ رسانه‌های صهیونیستی از آغاز حمله پهپادی ایران خبر دادند

تلویزیون الجزیره اعلام کرد سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

در همین رابطه، پایگاه خبری عبری زبان والا و آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد که ده‌ها پهپاد از ایران به سمت (رژیم) اسرائیل در حرکت هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

۲۳:۵۲ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: از سوی ایران مورد حمله قرار گرفتیم

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: ایران ده‌ها پهپاد به سمت (رژیم) اسرائیل پرتاب کرده است و پدافندهای ما آماده مقابله هستند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، افزود: ارتش و نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدهای ایران هستند که قرار است ظرف چند ساعت آینده برسد و به محض ورود با آنها مقابله می کنیم، اما هشدار می‌دهیم که دفاع صد درصدی نخواهد بود.

وی همچنین گفت: ارتش ما در سطوح مختلف آمادگی دفاعی و تهاجمی دارد و در این زمینه با آمریکا همکاری می‌کنیم.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی دقایقی پیش به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

در همین رابطه، پایگاه خبری عبری زبان والا و آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از آغاز حمله پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد که ده‌ها پهپاد از ایران به سمت (رژیم) اسرائیل در حرکت هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

کد خبر 844068 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • اقدام قهرمانانه سپاه پوزه آمریکا و اسراییل را به خاک مالید
  • جبهه دموکراتیک: «وعده صادق» حمایت عملی ایران از فلسطین است
  • مقام‌ آمریکایی : ایران ۲ پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • مقام‌ آمریکایی: ایران ۲ پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
  • هراس تل‌آویو از ساعت صفر جنگ | آنچه که تاکنون از آغاز حملات ایران به اسرائیل می‌دانیم | از انتقال نتانیاهو به مکان امن تا ترس و دلهره در اسرائیل
  • سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: از سوی ایران مورد حمله قرار گرفتیم / آماده مقابله‌ایم
  • ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: دنبال اجتناب از جنگ هستیم
  • ادعای رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره جلوگیری از جنگ ایران ـ اسرائیل
  • یمن یک ناوچه اروپایی دیگر را مجبور به خروج از دریای سرخ کرد
  • اعزام دو ناوشکن آمریکا برای مقابله با حمله احتمالی ایران