Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمران خودآموز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش در ادامه سلسله همایش های بزرگداشت مفاخر فرهنگی استان با مشارکت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران شعبه ایلام، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری ایلام، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد ایلامی چرداول چهارشنبه 30 فروردین در شهر سرابله برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی محورهای این همایش را زندگی، زمانه و فعالیت های اجتماعی این شاعر، جلوه های فرهنگ عامه در شعر حیدری زادی، درون مایه ها و اندیشه های شعری علی شاه خان، توجه وی به شاعران و شخصیت های زمان خود، صناعات ادبی، صور خیال و جنبه های بلاغی، جلوه های هنری، عارفانه ها، شعر آیینی، تاثیر قرآن و حدیث، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، طبیعت و طبیعت سرایی و جایگاه زبان و شعر حیدری زادی در زبان کردی اعلام کرد.
خودآموز یادآور شد: در مجموع 52 مقاله و 10 قطعه شعربه دبیرخانه این جشنواره ارسال که 34 اثر به مرحله داوری راه یافتند که بر اساس اعلام نظر هیات علمی جشنواره 9 اثر برگزیده و واجد شرایط ارائه در جشنواره هستند.
وی مهمانان این جشنواره را استاندار ایلام، دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور، معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مدیر گروه زبان شناسی همگانی دانشگاه تهران برشمرد.
به گفته وی، علاقه مندان از استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان و ایلام با ارسال اثر در این همایش شرکت کرده اند.
به گزارش ایرنا، زنده یاد علی شاه خان حیدری زادی شاعر مجموعه دار ئاسوو یکی از چهره های نام آشنای شعر کردی ایلامی است که در سال 1320 در روستای زنجیره شهرستان چرداول به دنیا آمد و در 19فروردین سال 82 روی در نقاب خاک کشید.
سلامت زبان، سلاست گفتار، تنوع مضمون و صفا و صمیمیت و مهرجویی از شاخصه های شهری این شاعر بود.
زنده یاد علی شاه خان حیدری زادی علاوه بر شاعر بودن هنر خطاطی و نقاشی نیز داشته و بین مردم به عنوان فردی مصلح و خیر معروف بوده است.
به گزارش ایرنا، برای مفاخر فرهنگی استان ایلام تاکنون پنج همایش برگزار شده که شامل تجلیل از غلامرضا خان ارکوازی سال 74، آیت ‌الله عبدالرحمن حیدری ایلامی سال 89، ولی محمد امیدی سال 92، شاکه و خان منصور سال 93 و محمدرحیم‌ خان کرد سال 95 است.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ترویج معنویت، ترویج عطر شهدا است، با ترویج عطر شهدا می‌توان کشور را در برابر تهاجمات دشمن مصون و رفاه و همدلی ایجاد کرد.

وی یادآور شد: شهدا الگو مقاومت بودند و در این کنگره‌ها مطرح می‌شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری اذعان داشت: بزرگداشت شهیدان برای کشور، آینده نظام و انقلاب حیاتی و ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: ایران برای اولین بار مقابل رژیم صهیونیستی شجاعانه ایستاد وو این رژیم را سر جای خود نشاند که این نشأت گرفته از دفاع مقدس و سیره شهدا است.

حیدری با بیان اینکه کنگره تنها بزرگداشت نیست افزود: کنگره حرکتی برای انتقال سیره و منش شهدا جهت امید آفرینی می‌باشد، حرکت شهدا مقتدرانه در مقابل دشمن ایستادن است.

وی اظهار کرد: باید برای کنگره شهدا نقشه راه در قالب هیأت اندیشه ورز تدوین کنیم و به نسل آینده انتقال دهیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: برای توسعه آثار فاخر کتاب و فیلم، سرگذشت پژوهی برای نسل سوم و چهارم ضروری است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: تأثیر گذارترین زبان هنر است، گفت: باید از حداکثر ظرفیت هنر استفاده کنیم و دفاع مقدس به گونه‌ای روایت شود که برای نسل جوان و نسل جدید قابل لمس و فهم باشد.

حیدری افزود: کنگره فرصتی برای نهضت روایت گری می‌باشد، جهاد تبیین باید جوری باشد که با ذائقه جوانان و نوجوانان تطبیق داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله در بین نسل‌ها اذعان داشت: کنگره فرصتی برای بازسازی این فاصله‌ها است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رخداد عظیم در استان حضور مردم پای صندوق‌های رأی بود و این بیانگر وفاداری مردم در تمام عرصه‌های انقلاب است.

کد خبر 6087929

دیگر خبرها

  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • بزرگداشت «فرانتس کافکا» در جشنواره کارلوی واری
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • ۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار