Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته تحلیلگران رفراندوم ترکیه و نتیجه آن منجر به بازداشت های گسترده و مشروعیت زدایی مخالفات اردوغان در مجلس این کشور خواهد شد. به گزارش نامه نیوز، رسانه های غربی همچنان به عواقب برگزاری رفراندوم ترکیه و رای آری به اصلاح قانون اساسی این کشور و در نتیجه افزایش دایره قدرت و اختیار اردوغان می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نشریه نیویورکر در این باره نوشت:

15 سال پیش، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امید دنیای اسلام بود. وی که یک اسلامگرا بود در آن زمان شهردار استانبول، یکی از شهرهای بزرگ ایران بود. اردوغان یک مدیر تکنوکرات هوشمند و کاریزماتیک بود. وی زمانی را نیز در سال 1999 در زندان به سر برده بود آن هم به دلیل خواندن شعری در رسای نظامیان اسلامگرا.

زمانی که اردوغان در سال 2003 به نخست وزیری ترکیه رسید، هر رهبری در غرب خواستار موفقیت وی بود. اردوغان در حواد 11 سپتامبر همانند پلی میان فرهنگ ها عمل کرد.

روز یکشنبه اردوغان پیروزی خود را در رفراندوم سراسری در این کشور اعلام کرد، اعلام پیروزی که دموکراسی ترکیه را به پایان رساند. اختیارات و قدرت زیادی که در نتیجه این رفراندوم نصیب اردغان می شود به طور موثری وی را به یک دیکتاتور تبدیل کرده است.

بر اساس اصلاحاتی که در قانون اساسی ترکیه در نتیجه رفراندوم این کشور اعمال خواهد شد، اردوغان قادر خواهد بود برای یک دوره دیگر نیز در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کند، دوره ای که در سال 2034 به پایان خواهد رسید و اردوغان در آن زمان سن بالایی خواهد داشت.

نیویوک پست نیز در تحلیلی درباره ترکیه پس از رفراندوم نوشت: رفراندوم ترکیه که به گفته اردوغان رئیس جمهور این کشور با دقت انجام شده است به طور گسترده ای اختیارات و قدرت اردوغان را افزایش داده است.

به گفته تحلیلگران رفراندوم ترکیه و نتیجه آن منجر به بازداشت های گسترده و مشروعیت زدایی مخالفات اردوغان در مجلس این کشور خواهد شد. موضوعی که بازگشتی به دوران عثمان قدیم از سوی اسلامگرایی چون اردوغان خواهد بود، با رویای تبدیل کردن ترکیه به رهبری جهان اسلام است.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول دوم در راه رویای غیرممکن ایران: قهرمان جهان!

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا دومین رقیب تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملتهای والیبال در این فصل خواهد بود. ایتالیایی ها که در کمال تعجب نتوانستند سهمیه مستقیم المپیک را کسب کنند و حالا به دنبال المپیکی شدن از طریق رنکینگ هستند.

*کار راحت برای المپیکی شدن:
این تیم در حال حاضر با 342.43 امتیاز در رتبه سوم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال قرار دارد و با توجه به اختلاف فراوانی که با دیگر تیم های راه نیافته به المپیک دارند، میتوان گفت اگر همان روند سالهای گذشته را در لیگ ملتهای والیبال طی کنند به راحتی راهی پاریس خواهند شد.

*ستاره ها:
سیمونه جیانلی، الکساندر میکلتو، دنیل لاویا، سیمونه آنزانی، جیانلوکا گالاسی، روبرتو روسو، فابیو بالاسو و یوری رومانو ستاره های حال حاضر تیم ملی والیبال ایتالیا هستند که فردیناندو دی‌جورجی سرمربی این بازیکنان است.

*نتایج سال گذشته:
تیم ملی والیبال ایتالیا سال گذشته در تورنمنت های ملی نوسان زیادی داشت، آنها ابتدا در لیگ ملتهای والیبال با شکست برابر تیم ملی والیبال ژاپن از کسب مدال باز ماندند. سپس در جام ملتهای اروپا با شکست مقابل لهستان صاحب مدال نقره شدند و در انتخابی المپیک در ریو در عین ناباوری همگان از کسب سهمیه مستقیم باز ماندند.

*بازی استراتژیک برای ایران:
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در لیگ ملتهای والیبال باید به مصاف ایتالیا برود. اگر تیم ملی بتواند با نتیجه سه بر صفر یا یک ایتالیا را شکست دهد با امتیازات فراوانی که در رنکینگ کسب می کند گام بلندی به سوی المپیکی شدن برخواهد برداشت. به همین دلیل این بازی برای ایران استراتژیک و راهبردی است. اگر جیانلی در ترکیب تیم ملی ایتالیا برابر ایران حاضر باشد بازیکنان تیم ملی ایران باید در وهله اول با سرویس های خوب اجازه ندهند توپ ها سالم به این پاسور شش‌دانگ برسد.

البته این احتمال وجود دارد که فردیناندو دی‌جورجی سرمربی ایتالیا به دلیل خستگی ستاره های تیمش از مسابقات باشگاهی، به آنها در هفته اول استراحت دهد که این به سود تیم ملی والیبال ایران خواهد بود. اما اگر با تمام قوا به میدان بیاد تیم ملی کار سختی مقابل این تیم خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • غول دوم در راه رویای غیرممکن ایران: قهرمان جهان!
  • اردوغان: به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری با اسرائیل پایان دادیم