Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، جبار کوچکی ‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس
در پایان جلسه علنی روز سه شنبه خانه ملت در تذکر شفاهی با استناد به ماده 79 قانون برنامه ششم و تبصره 14 بودجه 96 گفت: طبق این مواد دولت موظف به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شده است که 20 درصد حداقل حقوق را به آنها پرداخت کنند، اما متاسفانه دولت در اقدامی خلاف قانون این موضوع را در قالب یارانه‌ها به این خانواده‌ها داده است حال اینکه این مستمری باید از طریق کمیته امداد پرداخت می‌ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت با این اقدام می‌خواهد به تعبیری کار کمیته امداد را حذف کرده و خود این اقدام را انجام دهد.
وی در بخش دیگری از تذکر شفاهی خود خاطرنشان کرد: صداوسیما رویکرد تبلیغات یک طرفه را آغاز کرده است، لازم است صداوسیما این رویکرد را کنار بگذارد.
کوچکی‌نژاد همچنین خطاب به شورای نگهبان‌ گفت: در حال حاضر ایران در شرایط سختی است و لازم است شورای نگهبان با عنایت به این موضوع نسبت به بررسی صلاحیت نامزدها اقدام کند، بخصوص درباره آنهایی که به قانون اساسی و ولایت فقیه اعتقاد نداشته و فتنه‌گران را در ارکان نظام رسوخ داده‌اند و شورای نگهبان مجال حضور این افراد را در عرصه رقابت‌های انتخاباتی ندهد.
رئیس هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به برخی عزل و نصب‌ها در یکی از بانک‌ها گفت: این بانک بدون توجه به روند تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اقدام به برکناری مدیرعامل این بانک کرد، طبیعتا چنین اقداماتی روند تفحص را کند می‌کند.
همچنین عین‌الله شریف پور نماینده مردم ماکو در مجلس در تذکری شفاهی افزود: ملت ایران 29 اردیبهشت شاهد دو رویداد مهم سیاسی یعنی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها خواهند بود و اولین شرط آن ایجاد فضای آرام توام با در نظر گرفتن مسائل اسلام و ایران است.
وی یادآور شد: ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم به منظور ارتقای سطح مشارکت و ایجاد زمینه مناسب برای اتخاذ تصمیم درست به اصولی پایبند باشیم. قطعا وحدت، همدلی و همسویی عامل اصلی در ارتقای مشارکت خواهد بود ضمن اینکه باید از تخریب نامزدها پرهیز شود به ایجاد آرامش برای انتخاب اصلح کمک شود و بهانه به دست رسانه های معاند داده نشود.
رامین نورقلی‌پور نماینده مردم کردکوی در مجلس نیز در تذکری شفاهی یکی از مهم ترین چالش های موجود سد راه دولت ها در راه دستیابی به توسعه پایدار و متعادل را عدم توزیع متوازن منابع و اعتبارات درحوزه های جغرافیایی مختلف کشور دانست .
وی افزود: این موضوع نیاز مبرم کشور به دارا بودن یک برنامه آمایش سرزمین را آشکار می‌کند و از سویی با توجه به اینکه برنامه ملی مذکور از سوی دولت در استان های مختلف کشور درحال مطالعه بوده و بخش هایی از آن به اتمام رسیده است.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی نیز با تمام توان تقنینی، علمی و فنی خود وارد عرصه شده و موجبات به نتیجه رسیدن هر چه سریع تر آن را فراهم کند.
نورقلی پور افزود: تشکیل کمیسیونی ویژه یا کارگروهی متشکل از تعدادی نمایندگان مجلس برای پیگیری روند و اجرای برنامه ملی آمایش سرزمینی، ضروری است. عوارض عمده فقدان برنامه ملی آمایش سرزمینی در کشور، ایجاد مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ای است که همواره به دلیل نفوذ کمتر در لایه های مختلف مدیریت کلان کشور به تبع از قدرت چانه زنی پایین تری برخوردار بوده و از توزیع متوازن منابع و اعتبارات دولتی در مضیقه دائمی بوده اند.
وی اظهار داشت: به گونه ای که در طول دهه های گذشته تاکنون به تدریج شاهد رشد فزاینده درصد بیکاری، کاهش متوسط درآمد سرانه و سطح متوسط رفاه اجتماعی در این مناطق بوده ایم.
نورقلی‌پور در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به موقعیت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل، اظهار کرد: به رغم آن که کشورهای منطقه درحال حاضر درگیر مسائل و مشکلات عدیده ای هستند؛ جمهوری اسلامی ایران با سرافرازی کامل در امنیت کامل به سر برده و به لطف خداوند به رشد و بالندگی خود ادامه می دهد.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس نیز در تذکری با استناد بند 11 ماده 24 آیین‌نامه مجلس در خصوص حفظ شأن و جایگاه مجلس گفت:‌ احکام دائمی برنامه اواخر سال گذشته به تصویب رسید که یکی از مواد آن بیمه روستایی و عشایری بود که بر اساس آن روستاییان با 70 سال سن و 10 سال سابقه پرداخت بیمه می‌توانستند مشمول مزایا تسهیلات شوند، اما هنوز این قانون اجرا نشده است. از دولت و وزیر تعاون درخواست داریم که این موضوع را پیگیری کنند تا اجرایی شود.
هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغ ملک نیز در تذکری اظهار کرد: بنده از قوه قضاییه در نحوه برخورد با مردم مناطق بختیاری نشین به ویژه ایذه و باغملک سوال دارم که چرا طی سال‌های اخیر ده‌ها و صدها تبعیدی و جانی را به این دو شهرستان اعزام کرده‌اند که موجبات ناامنی را هم فراهم آورده است.
وی افزود: نه تنها دولت‌ها در چند دهه گذشته هیچ اشتغالی را در این دو شهرستان ایجاد نکرده‌اند بلکه اکنون قوه قضاییه نیز به جای کمک به مردم این منطقه تبعیدی‌ها را به شهرستان‌های ایذه و باغملک اعزام می‌کند.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس تصریح کرد: چرا قضات اینگونه افراد را به این شهرستان‌ها می‌فرستند؟ بنده 9 ماه است که این موضوع را پیگیری می‌کنم اما به جوابی نرسیده‌ام.
خادمی همچنین اظهار کرد: از رییس قوه قضاییه و قضات خواهشمندم که نسبت به این موضوع بررسی‌های لازم را انجام دهند. در حال حاضر بیش از 100 نفر تبعیدی در این شهرستان‌ها وجود دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش گفت:‌ باید به وضعیت بهبود درآمدی کارگران و معلمان در کشور رسیدگی کنند.
فاطمه ذوالقدر با تاکید برلزوم تکمیل تصفیه خانه جنوب تهران افزود: باید فضای کسب و کار در بخش کشاورزی تسهیل شود و هم چنین وزارت راه و شهرسازی پروژه های مسکن مهر را به اتمام برساند و بحث ساخت مترو پردیس و اسلامشهر به سرانجام برسد.
وی در تذکری به قالیباف گفت: شاهد نصب پوسترهایی در شهر تهران هستیم که به تبعیضات بین زن و مردم دامن می زند و به بحث زندگی مردسالاری توجه می کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: از وزیر کشور درخواست دارم زمینه تشکیل شورای اسلامی شهر و روستا در مناطقی مانند خاورشهر که جمعیتشان با افزایش روبه رو بوده رسیدگی کنند و همچنین باید مسئولان مربوطه به موضوع تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان توجه کنند.
هادی قوامی نماینده مردم اسفراین نیز در تذکری شفاهی تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه قانون حداکثر حمایت از تولید داخلی در کشور مصوب شده است،اما بدون اینکه فراخوانی داده شود، اقدام به واردات کالا در کشور می شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمینه توسعه صنعت نفت باید وزارت نفت به تولیدات داخلی توجه کند.
وی همچنین در اخطاری با استناد به اصل 42 قانون اساسی، بر لزو توجه به تامین استقلال اقتصادی کشور و رفع فقر تاکید کرد وگفت: نامزدهای ریاست جمهوری باید برنامه هایی ارائه دهند که به امید شور و نشاط در کشور منتهی شود، شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باید همیشه مدنظر باشد و کاندیداها وعده های توخالی ندهند که به اقتصاد توزیعی در کشور منتهی شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم افزوئ: در ایران 1404 باید پیشرفت های کشور در سطح مطلوبی باشد و اقتصاد به نحوی نباشد که مردم به لحاظ اقتصادی به حکومت وابسته باشند؛بلکه باید اقتصاد ما متناسب با سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید متکی باشد و شفافیت اقتصادی همواره ملاک قرار گیرد.
سیام**9103**1336 خبرنگار: حمید شهریاری** انتشار: مهرنوش خانزائی

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات جهت انتخاب دو نماینده در حوزه خرم‌آباد و چگنی گفت: تبلیغات دور دوم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

ابوطالب شفقت روز یک‌شنبه در حاشیه شورای اداری فرمانداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی فراهم شده است، افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.


استاندار لرستان افزود: تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.


وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه می‌یابد.


شفقت افزود: امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند.


دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از پنجشنبه آغاز می‌شود
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود