Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کلانشهر اراک گفت: آموزش مقابله با اعتیاد باید از مقاطع ابتدایی رشد آغاز شود زیرا کسب شناخت کامل از این معضل و خطرات آن سبب دوری جستن از ابتلا و درگیری با اعتیاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسین بختیاری ظهر امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی موادمخدر کلانشهر اراک در سال 96 که در فرمانداری این شهر برگزار شد با اشاره به اهداف سال 96 اظهار داشت: تصمیم داریم که تمامی اقدامات کارشناسی انجام شده در سال گذشته در سال جدید هم تداوم یابند و در این عرصه از تمامی مدیران درخواست داریم که با اندیشیدن تدابیری کارآمد سبب تحقق‌پذیری شعار امسال شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان مرکزی از اسفندماه سال گذشته فعالیت خود را بر مبنای رونق‌بخشی به صنایع خرد و کوچک و توسعه اقتصاد قرار داده و باید گفت که با افزایش توان تولید کمک بزرگی به ایجاد اشتغال می‌شود.

فرماندار کلانشهر اراک تصریح کرد: جمع‌بندی فعالیت‌های شورای هماهنگی در سال 95 بیانگر رشد و ارتقاء مطلوبی نسبت به سال 94 است به‌گونه‌ای که در سال 94 تعداد 7 جلسهبا مجموع 56 مصوبه برگزار شد اما در سال 95 تعداد جلسات به 10 جلسه و تعداد مصوبات به 64 مصوبه ارتقاء یافت که خوشبختانه بسیاری از آنها اجرا و برخی از آنها درحال اجرایی شدن است.

بختیاری ادامه داد: مصوبات این جلسات نسبت به سنوات گذشته از لحاظ کیفی وکمی مطلوب‌تر شده‌و به سبب اهمیت برخی از آنها امکان تکرار در جلسات امسال و ثبت در دستور کار وجود دارد، بررسی و کیفی‌سازی فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد یکی از مصوبات دارای اهمیت بالا است که مجدد باید در دستورکار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: کمپ‌های غیررسمی اجازه فعالیت و پذیرش معتادان را ندارند زیرا فضای محل اقامت این افراد باید بگونه‌ای باشد که پس از ورود به کمپ با مواد مخدرهای دیگری آشنایی پیدا نکند و خارج شود بلکه استاندارد این اماکن بررسی شده و قانونی باشد، کمپ‌های فعال باید بررسی و تحت نظر قرار گیرند تا شاهد تخلفی در این زمینه نباشیم.

فرماندار کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت سمن‌ها در دستورکار ما قرار دارد و با توجه به اشتیاق این انجمن‌ها در زمینه کمک‌رسانی در حوزه‌های اجتماعی در نظر داریم که امسال زمینه ورود آنها را در عرصه‌های ممکن فراهم سازیم.

بختیاری بیان کرد: جامعه روحانیت می‌تواند نقش بسیار موثری در زمینه آموزش، اصلاع‌رسانی و پیشگیری ایفا کند زیرا علما و روحانیان بیشتر با تجمع عظیمی از اقشار مختلف جامعه در ارتباط‌اند و صاحب‌منبر محسوب می‌شوند و با استفاده از این موقعیت می‌توانند در تجمع‌های مردمی بیاناتی در رابطه با معضل اعتیاد، راه‌های پیشگیری از آن و ترفندهای مقابله با این معضل خانمان سوز ایراد کنند.

وی افزود: امسال باید نگاه ویژه‌‌ای نسبت به مسئله آموزش و اطلاع‌رسانی داشته باشیم و تلاشمان بر این محور باشد که آموزش را از همان دوران ابتدایی پرورش به کودکان القاء کنیم تا با معضلات و خطرات ناشی از آن آشنا شوند و غول اعتیاد سبب دوری از ابتلا به آن شود.

فرماندار کلانشهر اراک ادامه داد: امسال باید روند سرکشی به مراکز اقامتی معتادان افزایش یابد زیرا معتقدیم این بازدیدها در زمینه تصمیم‌گیری بسیار موثر است، از سایر دستگاه‌های همراه در این زمینه به‌ویژه دستگاه‌هایی که در امر مقابله با اعتیاد جزئی از اهداف سازمانی خودمحسوب می‌شود درخواست داریم که حضور پررنگ‌تری در عرصه مقابله با اعتیاد داشته باشند.

بختیاری عنوان کرد: رسالت شورا اخذ تصمیمات صحیح و کارآمد است و به این منظور از اعضای شورا درخواست داریم که نسبت به سال گذشته حضور فعال‌تر و کارشناسانه‌تری داشته باشند زیرا حضور کارشناسانه و بیان انتقادات و پیشنهادات کارشناسانه مدنظر قرار دارد و بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیشرفتی که اعتیاد در تمامی عرصه‌ها داشته مقابله با آن به امری دشوار مبدل شده است اما با ا ین وجود در سال گذشته توانسته‌ایم اقدامات مطلوبی در عرصه مقابله انجام دهیم، کشور ما هرساله تعدادی شهید در زمینه مبارزه با موادمخدر تقدیم می‌کند که امیدواریم دیگر شاهد اینگونه رویدادهای دلخراش در کشور نباشیم.

فرماندار کلانشهر مرکزی بیان کرد: کارشناسان حوزه موادمخدر باید در عرصه پیشگیری و مبارزه شیوه‌های نوین و نرم‌افزاری را بکار گیرند، همچنین از خانواده‌ها درخواست داریم که در این زمینه نهایت همکاری را با مسئولان داشته باشند تا بر اساس یک اقدام همگانی بتوانیم با معضل اعتیاد مقابله و مبارزه کنیم.

بختیاری تصریح کرد: درحال حاضر شرایط پذیرش کمپ‌های دارای مجوز به‌گونه‌ای است که هر فردی با هر موقعیت اجتماعی می‌تواند به این مراکز مراجعه و از دام اعتیاد رهایی یابد، همچنین هیچ فردی در جامعه و ادارات اجازه برخورد با این افراد را ندارد زیرا این افراد بیمارانی هستند که درحال معالجه و بهبودیابی هستند و از حقوق شهروندی برخوردارند.

وی افزود: ارائه داروهای ترک اعتیاد توسط عطاری‌ها به هیچ وجه مورد تائید نیست و این مسئله نیازمند بررسی و ساماندهی است کهامسال با این مسئله به شدت برخورد می‌کنیم، همچنین باید گفت که مراکز دولتی و بیمارستانی مانند مجموعه اعتیاد بیمارستان امیرالمومنین(ع) آمادگی پذیرش افراد معتاد را در راستای بهبودی دارند.

فرماندار کلانشهر اراک عنوان کرد: موقعیت ترک افراد معتاد از هر لحاظ فراهم است و تنها نیازمند اطلاع‌رسانی و همکاری هستیم، ارائه آموزش‌های لازم در اماکن تجمعی همانند پادگان‌ها، مدارس و آموزشگاه‌ها بسیار موثر است.

بختیاری بیان کرد: از دستگاه‌های عضو شورا درخواست داریم که با ارائه راهکار، پیشنهاد و نظرات خود دستورکارهای کارشناسی شده ارائه دهند تا پس از اولویت‌بندی مسائل نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کنیم و نتیجه مطلوبی به دست آوریم.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت

فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:  سواد سلامت رسانه از جمله مقوله های مهم سواد سلامت برای توانمندسازی جامعه و سازمان ها است که جای خالی آن و ضرورت توانمندسازی خانواده ها و دانش آموزان در مورد سواد سلامت رسانه، پس از همه گیری کووید-۱۹ بیش از پیش مشخص شده است.

وی بیان کرد: پیدایش ویروس جدید کرونا در سال ۲۰۱۹ و همه گیری جهانی بیماری تنفسی کووید-۱۹ یکی از بزنگاه های مهم تاریخ بهداشت جهان محسوب می شود. علاوه بر همه گیری بیماری تنفسی در ۴ سال اخیر، همه گیری اطلاعات نادرست و شایعات و باورهای نادرست بهداشتی نیز باعث رنج و مرگ هزاران نفر در جهان شد. ناکافی بودن سواد سلامت رسانه ی مردم جهان پاشنه ی آشیل برنامه های بهداشت در برابر این ویروس شناخته شد.

رضایی ادامه  داد: فرهنگ سلامت بعنوان یکی از اثرگذارترین حوزه ها در سلامت جامعه بسیار تحت تأثیر و تعامل دو سویه با فضای تبلیغاتی و رسانه ها است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: توانمندسازی مادران و دانش آموزان و سفیران سلامت طلبه جزو اولین برنامه های توانمندسازی در زمینه سواد سلامت رسانه است.

وی افزود: در دوران پاندمی و گسترش اطلاعات نادرست بهداشتی مجهز بودن آحاد جامعه بویژه مادران خانواده و کودکان و نوجوانان می تواند سپر حفاظتی مهمی برای سلامت جامعه باشد. ارتقای سلامت جامعه و اعتلای فرهنگ سلامت در گرو افزایش سواد سلامت جامعه و توانمندی و مشارکت مردمی است و به همین دلیل بهبود سواد سلامت رسانه از اولویت های آموزش بهداشت محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ثبت‌ نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • تولید مقاطع فولادی استاندارد و ریل در ذوب آهن اصفهان
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند