Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان – مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان با بیان اینکه ۹۰ کلاس درس اصفهان در کانکس برپا می‌شود، گفت: سه مدرسه به صورت کامل و در مناطقی که ارسال مصالح ساختمانی امکان پذیر نیست، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سجاد ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان که در خانه معلم شماره سه اصفهان برگزار شد با بیان اینکه در سال جاری خیرین و ایمن سازی مدارس را در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که اخیراً در کشور رخ داده است بحث ایمنی مورد توجه همگانی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایمن‌سازی مدارس در سه بخش سیستم‌های گرمایشی، ایستایی و محوطه مدارس تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: با توجه به مصوبه مجلس از سال ۹۲ در خصوص اختصاص بخشی از عوارض قبوض گاز برای استانداردسازی وسایل گرمایشی مدارس اتفاقات خوبی در سطح استان اصفهان رخ داده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۲ تنها ۲۸ درصد از مدارس استان اصفهان به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز بود، ابراز داشت: این در حالی است که امروز و با تخصیص درصدی از عوارض گاز به مدارس امروز ۶۳ درصد از مدارس استان اصفهان به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز شده‌اند.

۱۰ هزار کلاس درس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد است

وی با تاکید بر اینکه قانون تخصیص اعتبار برای سیستم گرمایشی مدارس دائمی است، اضافه کرد: در حال حاضر در استان اصفهان ۲۶ هزار کلاس درس به لحاظ سیستم گرمایشی استاندارد و ۱۰ هزار کلاس دیگر همچنان نیازمند استانداردسازی در این زمینه است.

سجاد هزینه استانداردسازی هرکلاس در بخش گرمایشی را ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: برای تجهیز کل کلاس‌های درس استان اصفهان به سیستم گرمایشی استاندارد به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تا دو سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: خیرین هزینه ایمن سازی پنج درصد از مدارس استان اصفهان به لحاظ گرمایشی را متقبل شده‌اند.

۱۱ هزار و ۲۰۰ کلاس نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در خصوص وضعیت ایمن‌سازی ایستایی مدارس استان اصفهان نیز گفت: در حال حاضر مدارس استان اصفهان دارای پنج هزار کلاس تخریبی است که درمقابله با حوادث احتمالی مقاومت لازم را ندارند.

وی همچنین به لزوم مقاوم‌سازی شش هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در مجموع می‌توان گفت در سطح استان اصفهان ۱۱ هزار و ۲۰۰ کلاس درس نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند.

سجاد با اشاره به اینکه دولت برای بازسازی و مقاوم سازی مدارس در برنامه ششم توسعه سه میلیارد دلار اعتبار در نظر گرفته است، اضافه کرد: با تخصیص این اعتبار می‌توان در این حوزه اقدامات خوبی را رقم زد.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما در سال جاری برای کمک گرفتن از خیرین در حوزه ساخت و ساز مدارس اقدام به تخریب مدارس قدیمی و ساخت مدارس جدید است، اظهار داشت: همچنین برای ایجاد ایمنی محوطه مدارس حوادث اتفاق افتاده از احضا کردیم و در نهایت نبود آسفالت مناسب بزرگ‌ترین مشکل بود که با تخصیص سه درصد از قیر رایگان که به استان وارد می‌شود این مشکل نیز تا حدودی برطرف شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان تاکید کرد: طرح جامع ایمنی مدارس نیز در حال طراحی است با برنامه‌های این طرح می‌توان برنامه‌ریزی بهتری برای وضعیت مدارس در دستور کار قرار داد.

فرونشست مدارس اصفهان را تهدید می‌کند

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت ۶۰ مدرسه‌ای که در سال گذشته به دنبال فرونشست زمین دچار مشکل شده‌ بودند و استاندار اصفهان نیز حکم تخلیه این مدارس در بازه زمانی ۱۰ روزه با اعلام کرده بود، ابراز داشت: تاکنون ۴۰ مدرسه تخلیه شده‌اند و به دلیل عدم وجود مکان مناسب ۲۰ مدرسه دیگر نیز تا خرداد ماه تخلیه خواهد شد.

سجاد با اشاره به اینکه فرونشست همچنان تهدید کننده مدارس اصفهان است، گفت: در نواحی چهار و پنج آموزشی اصفهان که محدوده شمال شهر ر ا شامل می‌شود شاهد این پدیده هستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص تعداد مدارس مورد نیاز در استان اصفهان ابراز داشت: کل نیاز فضای آموزشی در استان اصفهان ۱۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درس است که دو هزار و ۵۷ کلاس دو نوبته، یک هزار و ۲۰۰ کلاس اجاره‌ای، چهار هزار و ۹۴۲ کلاس تخریبی و شش هزار و ۲۶۹ کلاس نیاز به مقاوم سازی را شامل می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه مسکن مهر فولادشهر، انبوه‌سازی‌های منطقه اطشاران و دیگر انبوه‌سازی‌های صورت گرفته در استان اصفهان بدون تعریف زیرساخت‌ها را از دیگر مشکلات اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تمام تلاش خود را برای تامین مدرسه در مسکن مهر مجلسی و بهارستان بکار گرفته‌ایم.

۹۰ کلاس درس استان اصفهان در کانکس برپا می‌شود

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ کلاس درس در استان اصفهان در کانکس برپا می‌شود، ابراز داشت: سه مدرسه به صورت کامل و در مناطقی که ارسال مصالح ساختمانی امکان پذیر نیست و در نقاط پشت کوه قرار دارند برگزار می‌شود.

سجاد اضافه کرد: در برخی از مدارس نیز با توجه به افزایش یک پایه به مدارس در قالب اجرای نابهنگام طرح ۳-۳-۶ از کانکس به عنوان کانکس و یا دفتر معلمان استفاده می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان گفت:متاسفانه بیشتر مدارس شهرستان قوچان بالای ۵۰ سال قدمت دارند و عملا استانداردهای لازم مدارس را ندارند و در حال حاضر ۷۰درصد مدارس قوچان فرسوده هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قوچان، جواد واعظ در نشست خبری خود ضمن گرامیداشت  روز معلم در جمع اصحاب رسانه این شهرستان، اظهار داشت:در حال حاضر شهرستان قوچان در حدود 36 هزار نفر دانش آموز دارد که 2648 معلم وظیفه آموزش و پرورش آنها را برعهده دارند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به فعالیت‌های این اداره در سال گذشته، بیان کرد: آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد که سه حوزه آموزشی عمرانی و پرورشی و تربیتی جزو سه اولولیت اول هستند و شاید بیشتر مردم حوزه آموزشی را مد نظر داشته باشند که خوشبختانه این اداره درسال گذشته فعالیت‌های خوبی در این حوزه داشته که در بخش پژوهش سرا که در حدود 4 سال روبه تعطیلی رفته بود به 26 رشته معرفی شد که در دو رشته از آنها حائز رتبه کشوری شده‌ایم همچنین در دانشگاه فرهنگیان امسال 32 نفراز شهرستان پذیرفته شده اند.

واعظ گفت:در حوزه تربیتی و پرورشی، سال گذشته به عنوان اولین بار اعتکاف دانش آموزی با حضور بیش 1600 دانش آموز قوچانی برگزار شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به فعالیت های مربوط به مشارکت سیاسی تصریح کرد : برای اولین بار در حوزه مشارکت سیاسی و با هدف افزایش مشارکت عملی دانش آموزان در بحث انتخابات با هماهنگی شورای نگهبان 50 حکم برای دانش آموزان به عنوان ناظر انتخابات صادر و از آنها در روند برگزاری انتخابات استقاده شد و نتیجه آن در مسابقه ای با قالب دل نوشته جمع آوری و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

وی در خصوص احداث و تجهیز استخر دانش آموزی نیز گفت:  عملیات اجرایی این استخر در سالهای گذشته آغاز و با اعتبار 40 میلیارد تومانی  در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد  البته هنوز در بحث انشعابات مخصوصا در حوزه آب  نیازمند دو میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار هستیم اما در تلاشیم برای سال جاری به بهره برداری برسد.

واعظ خاطرنشان کرد: در بحث مجتمع رفاهی فرهنگیان نیز این مرکز در سال‌های گذشته بدهی‌هایی به ادارات  شهرستان از جمله بحث مالیات داشته که تاکنون  مجموعا حدود 800 میلیون تومان شده است و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده به زودی شاهد فعالیت مجدد آن باشیم.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به فعالیت های عمرانی آموزش و پرورش، بیان کرد: در بحث ساخت مدارس راه اندازی یکی از مدارس مسکن مهر  جداسازی مدرسه مختلط پادگان ارتش  یک پروژه 12 کلاسه مقطع متوسطه اول و مدارس روستای های بهار خبوشان سراب کلاته ملو یدک قاچکانلو چیتگر مدرسه آیت الله سعیدی از اقدامات  این حوزه است.

وی با انتقاد از قانون 50درصدی مشارکت خیرین تصریح کرد: طبق قانون 50درصد یک پروژه توسط خیرین باید تامین شود،با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی بسیاری از  خیرین قادر به پرداخت سهم 50 درصدی در پروژه های مد نظر خود نیستند و عملا خرده خیرین که قصد مشارکت در برخی پروژه ها را دارند نمی‌توانند مشارکت کنند که باید تمهیداتی در این خصوص صورت گیرد.

واعظ در ادامه با اشاره به فرسودگی مدارس قوچان افزود: متاسفانه بیشتر مدارس شهرستان قوچان بالای 50 سال قدمت دارند و عملا استانداردهای لازم مدارس را ندارند و در حال حاضر 70درصد مدارس قوچان فرسوده هستند که نیازمند توجه بیشتر مسئولین و ورود خیرین نیک اندیش جهت بازسازی این مدارس هستیم.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان گفت: کد رشته تربیت بدنی شهرستان قوچان 3 سال به صورت آزمایشی به این شهرستان داده شده بود که در سال‌های گذشته به دلیل نبود بسترهای لازم عملا راکد شده است و در صورت مهیا نشدن این بسترها از جمله استخر دانش‌آموزی  عملا امسال جذب دانش آموز در سال دهم نخواهیم داشت و تنها دانش آموزان پایه 11و12 را خواهیم داشت که امیدواریم با ساخت استخر این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت