Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بعد از ظهر فردا با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس برگزار می‌شود، در حالی که قرار بود این مراسم با حضور رئیس جمهور برگزار شود.

خبرگزاری فارس: آیین افتتاحیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر فردا در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این و طبق اعلام رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه قرار بود این دوره از مسابقات با حضور رئیس جمهور افتتاح شود اما گویا رئیس جمهور در این مراسم حاضر نخواهد شد و افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور لاریجانی برگزار می‌شود.

البته این اتفاق در سال‌های اخیر چند بار رخ داده بود که رئیس جمهور در افتتاحیه مسابقات حاضر نشود اما باتوجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری و کاندیداتوری آقای روحانی در انتخابات پیش‌بینی می‌شد که وی حداقل امسال در مسابقات حضور پیدا کند که این امر محقق نشد.

در رقابت‌های امسال برای اولین پنج مسابقه بین‌المللی قرار است که برگزار شود و در کنار مسابقات بین‌المللی بزرگسالان، مسابقات بین‌المللی روشندلان، بانوان، دانش‌آموزان و مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب برگزار خواهد شد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۴۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر

این مراسم روز گذشته ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) و به مناسبت روز ملی علم در الجزایر برگزار شد. این مصحف به سفارش و پشتیبانی رادیوی ملی الجزایر ضبط شده است.

رونمایی از این مصحف هم‌زمان با برگزاری یک نشست هم‌اندیشی با عنوان «ترویج حفظ و آموزش قرآن کریم در الجزایر» صورت گرفت که به همت انجمن فرهنگی عیسی مسعودی در دفتر مرکزی رادیو الجزایر و با حضور جمعی از قاریان و استادان برجسته علوم قرآنی الجزایر برگزار شده بود.

محمد لعقاب، وزیر ارتباطات الجزایر، ضمن تبریک به مسئولان و متصدیان این طرح از آغاز مجدد طرح تدوین مصحف صوتی ویژه رادیوی قرآن کریم الجزایر تجلیل و همچنین از برنامه‌های متنوع و غنی این رادیو در زمینه افزایش آگاهی نسل‌های مختلف مردم الجزایر از قرآن کریم و همچنین ترویج حفظ و تلاوت قرآن قدردانی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که در جنگ رسانه‌ای کنونی در سطح جهان برای تسخیر اذهان مردم، انتظار می‌رود تا رادیوی قرآن کریم نقش فعالی را در مقابله با هجوم رسانه‌ای ایفا کند.

وزیر ارتباطات الجزایر با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای بین‌المللی برای طرح‌های بسیار مخربی ازجمله طرح «دین ابراهیمی»، تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند با این طرح‌ها مقابله کند، مگر کسانی که قرآن کریم را مطالعه می‌کنند و در مفاهیم، ​​معانی و اهداف آن تدبر کرده و برای مقابله با انحراف آماده هستند.

از سویی یوسف بلمهدی، وزیر اوقاف و امور مذهبی الجزایر نیز به نوبه خود از تکمیل طرح مصحف صوتی به روایت ورش از نافع تقدیر و تشکر کرد. به گفته وی نسخه نهایی این مصحف پس از بررسی دقیق از جانب کمیته نظارت، در میان رسانه‌های مختلف صوتی و تصویری کشورهای عربی و اسلامی توزیع خواهد شد.

وزیر اوقاف الجزایر همچنین از اهتمام ویژه دولت این کشور به چاپ و توزیع قرآن کریم به خط بریل خبر داد و به گفته او تأسیس یک مرکز تحقیقاتی ملی ویژه حفاظت از نسخ خطی قرآن و دیگر نسخ مرتبط به آثار دینی و مذهبی در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • شورای اداری استان سمنان برگزار شد
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • جشن واگذاری زمین جوانی جمعیت در سمنان برگزار می‌شود
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • افتتاحیه مسابقات ربوکاپ آزاد ایران