Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@23:46:32 GMT

اشتباهاتي در پوشش و آرايش که شما را پير مي کند

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۷۵۹۵۳

خبرگزاري آريا -
براي جوان تر شدن لباس هاي قديمي تان که سايزتان نيست را دور بريزيد

لباس پوشيدن و آرايش کردن بايد به زيبايي و جذابيت شما کمک کند؛ اساسا هدف از مد و آرايش همين است. اما گاهي برخي از ما به‌ نحوي آرايش مي‌کنيم و لباس مي‌پوشيم که ما را سال‌ها مسن‌تر از سن واقعي مان نشان مي‌دهد. حتي گاهي پا را فراتر نهاده و طوري در مجالس و مهماني‌ها حاضر مي‌شويم که خنده‌دار است يا توي ذوق مي‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدترين اشتباهات در آرايش صورت و پوشش که پيرتان مي کند

تمام تلاش‌مان را هم مي‌کنيم تا زيبا و جوان به‌نظر برسيم و براي اين هدف پول زيادي هم مي‌پردازيم‌، اما نتيجه معکوس است. بهتر است به‌جاي هزينه زياد براي آرايش و لباس‌تان، به اين بينديشيد که چند ساله هستيد و چه چيزي مناسب شماست.

به علاوه بدانيد چه اشتباهاتي انجام مي‌دهيد که شما را مسن تر نشان مي‌دهد. در اين مطلب رايج‌ترين اشتباهاتي که سن شما را زيادتر نشان مي‌دهند، آورده‌ايم. وقتي براي رفتن به مجالس و مهماني‌ها حاضر مي‌شويد اين مطلب را در ذهن تان مرور کنيد.

اکليلي‌ها را دور بريزيد
اگر مي‌خواهيد ظاهر جوان‌تري داشته باشيد سعي کنيد از مش کردن يا سايه‌هاي زرق و برق‌دار چشم خودداري کنيد. اين محصولات باعث مي‌شود خط و خطوط ريز و چين خوردگي هاي زير چشم شما بيشتر به چشم بيايد.

در عوض بهتر است از سايه مات براي پلک‌هاي خود استفاده کنيد. هرچه ساده‌تر باشيد بهتر و جذاب‌تر خواهيد بود، البته در سادگي هم افراط نکنيد. سادگي زياد ممکن است نتيجه برعکس داشته باشد و شما را مثل يک نوجوان جلوه دهد.

به مدل موهاي‌تان توجه داشته باشيد
بسياري از ما موي بلند را به کوتاه ترجيح مي‌دهيم و آن را زيبا مي‌پنداريم اما بايد بدانيد موي شما بايد با سن و اندام‌تان متناسب باشد. با بالا رفتن سن و شل شدن چربي‌ها روي صورت، موهاي خيلي بلند مي‌تواند سن شما را بيشتر از آنچه هست، نشان دهد.

اما کوتاه کردن موها متناسب با صورت‌تان و ساير اعضاي بدن باعث مي‌شود صورت‌تان گردتر و جوان‌تر به‌نظر بيايد. به‌ علاوه اگر اندام لاغري داريد موي بسيار بلند و يکدست شما را لاغرتر نشان مي‌دهد و برعکس، اگر اندام چاقي داريد موي کوتاه و گرد مي‌تواند شما را چاق‌تر نشان دهد. به آرايش موهايتان هم توجه داشته باشيد.

افراط نکنيد
شما نمي‌توانيد تمام لباس‌هايي که طبق آخرين مد خريده‌ايد براي هميشه و در همه مراسم‌ها بپوشيد. به‌ جاي خرج کردن پول خود براي لباس‌هايي که تاريخ انقضاي‌شان با فصل جديد به‌سر مي‌آيد، سعي کنيد به‌دنبال الگوهاي کلاسيک و پرمايه‌اي باشيد که در هر زمان زيبايي خاص خود را دارد.

اگر مي‌خواهيد با مد روز پيش برويد به شما پيشنهاد مي‌کنيم به‌دنبال گزينه‌هايي مثل چرم، الگوهاي نظامي، الگوهاي گلدار تيره و لباس‌هايي با برش‌هاي باريک‌تر مانند شلوارهاي دست‌دوخت باشيد. در غير اين‌صورت بايد بپذيريد لباسي که مي‌خريد را چند ماه مي‌توانيد استفاده کنيد وگرنه دِمُده به‌نظر خواهيد رسيد.

يک کمربند جديد امتحان کنيد
براي لباس‌هاي آزادتر که راحت است و در عين حال زياد هم گشاد نيست، سعي کنيد از يک کمربند مناسب استفاده کنيد. کمربندي انتخاب کنيد که شما را کمي لاغرتر مي‌کند. درباره انتخاب کمربند بايد به رنگ و اندازه آن نيز دقت کنيد. کمربندهاي باريک شما را لاغرتر و کمربندهاي پهن شما را اندکي پهن‌تر نشان خواهند داد. درباره رنگ کمربندتان هم بايد بگوييم کمربندي انتخاب کنيد که رنگش با لباس‌تان مغاير است تا کمرتان را باريک‌تر نشان دهد.

چين‌هاي دور چشم را درمان کنيد
پوست اطراف چشم‌هاي شما بسيار حساس است، از طرفي بسياري از زنان بي‌رحمانه چشم‌ها را آرايش مي‌کنند. در‌ واقع انواع کرم‌ها و مواد آرايشي را روي پوست اطراف چشم که بسيار حساس است، مي‌مالند.

اين کار نه‌ تنها باعث آسيب به پوست مي‌شود، بلکه آن را قرمز و متورم هم مي‌کند. سعي کنيد هميشه در پايان روز آرايش خود را پاک کنيد و براي اين کار از يک تميزکننده ملايم و يک حوله نرم استفاده کنيد. به علاوه براي پاک کردن آرايش دستمال را روي پوست خصوصا پوست اطراف چشم نکشيد.

لباس‌هاي قديمي را فراموش کنيد
شايد از آن دست افرادي باشيد که عادت دارند لباس‌هايي را که ديگر اندازه‌شان نيست نگه دارند. بعضي آنها خيلي بزرگ هستند که برايتان شل و آويزان است و برخي ديگر آنقدر کوچک‌اند که دکمه‌هايشان را به زحمت مي‌توان بست. اما آنها را نگه مي‌داريد، گاهي به اين خاطر که پول زيادي صرف خريد آن کرده‌ايد و گاهي به‌خاطر ارزش معنوي آنها. همين موضوع باعث مي‌شود که تصور کنيد لباس‌هاي زيادي داريد درحالي که از هيچ‌کدام آنها نمي‌توانيد استفاده کنيد.

توصيه مي‌شود در صورت امکان اجازه دهيد خياط اين لباس‌ها را اندازه تن شما بدوزد تا بتوانيد با اعتماد به نفس بيشتري آنها را بپوشيد. در غير اين صورت لباس‌هاي قديمي‌تان را به يک نيازمند اهدا کنيد و به‌دنبال لباس‌هاي جديد باشيد. اگر هم مي‌خواهيد برخي لباس‌هاي‌تان (مثلا لباس‌هايي که در مراسم خاصي پوشيده‌ايد) را به‌عنوان يادگاري نگه داريد آنها را در جايي غير از کمد لباس‌هاي‌تان نگه داريد تا بدانيد چه لباس‌هايي داريد و مي‌توانيد از آنها استفاده کنيد.

هر مدي را جدي نگيريد!
افراط در هر چيزي جلوه‌اي ناپسند ايجاد مي‌کند. لباس پوشيدن هم از اين قضيه مستثني نيست. لباس‌هاي بسيار گشاد يا بسيار تنگ و چسبان، لباس‌هاي خيلي بلند يا خيلي کوتاه همگي مي‌توانند ديد منفي در ديگران ايجاد کنند. خصوصا اگر با آن راحت نباشيد يا وقتي آن را مي‌پوشيد نسبت به اين مسئله آگاه باشيد که در اين قضيه افراط کرده‌ايد. مثلا اگر 80 ساله هستيد و يک پالتوي پوست پلنگي پوشيده‌ايد و احساس خوبي داريد، پس حتما همين‌طور خواهد بود، اما اگر آن را پوشيده‌ايد تنها به اين دليل که اين لباس مي‌تواند شما را جوان‌تر نشان دهد ولي حقيقت را نزد خود انکار مي‌کنيد، بايد بدانيد که ديگران هم فقط همين جنبه را مي‌بينند. ديگران از احساس شما آگاه مي‌شوند که نسبت به لباس‌تان چه ديدگاهي داريد.

طبق قاعده از رژگونه استفاده کنيد
استفاده زياد از رژگونه هميشه هم گزينه بدي نيست، البته ممکن است به شما برچسب بانوي پير بزنند. براي آنکه ظاهرتان درخشندگي طبيعي خود را داشته باشد، توصيه مي‌شود از کرم‌هاي برنزه کننده به محل رويش مو و امتداد فک خود ماليده و بعد کمي رژگونه کرمي روي گونه‌هايتان بماليد.

خط چشم خيلي سياه نزنيد
در بسياري از زنان با بالا رفتن سن، ميزان جذابيت چشم‌ها کمتر و کمتر خواهد شد. بايد بدانيد که مژه‌ها با بالا رفتن سن، نازک‌تر شده و برخي زنان براي جبران اين مسئله، گاهي مواد آرايشي زيادي روي آن مي‌مالند. اما اين کار باعث جذابيت نمي‌شود و فقط باعث جلب‌توجه ديگران به چين و چروک‌هاي دور چشم مي‌شود.

به جاي استفاده از خط‌چشم سياه، از رنگ خاکستري يا قهوه‌اي تيره استفاده کنيد. استفاده از خط چشم‌هاي مايع را هم کنار بگذاريد، چون زياد از حد سنگين هستند و چشم‌هاي‌تان را خسته نشان خواهند داد، به‌جاي آن از يک مداد نرم استفاده کنيد.

به پوست دست ها و گردنتان برسيد
برنزه کردن مي‌تواند به‌ طور موقت، پوست براق و جواني به شما بدهد، اما در واقعيت اين کوتاه‌ترين مسير به سمت سالخوردگي زودهنگام است. پرتوهاي فرابنفش خورشيد باعث تخريب سطوح سلولي پوست شده و فيبرهاي کلاژن را که به پوست کمک مي‌کند تا انعطاف‌پذيري و شکل ظاهري خود را حفظ کند از بين مي‌برد، بنابراين هر روز از کرم ضدآفتاب با طيف وسيع استفاده کنيد. بايد به‌خاطر داشته باشيد که حتي اگر هر روز از کرم ضدآفتاب روي صورت‌تان استفاده کنيد، اين احتمال وجود دارد که ساير نقاط بدن خود را ناديده بگيريد.

دست‌ها و گردن شما هم به‌طور روزانه در معرض نور خورشيد قرار مي‌گيرند و اغلب زنان اين بخش‌ها را فراموش مي‌کنند. درحالي که هميشه در اين مناطق، لکه‌هاي قهوه‌اي و چين و چروک‌هاي زيادي مي‌بينيم. در کنار استفاده از ضدآفتاب مناسب، پيشنهاد مي‌شود از يک مرطوب‌کننده هم استفاده کنيد تا پوست‌تان را نرم و صاف کند.

لباس‌هايي متناسب با سن‌تان بپوشيد
معمولا در جامعه انتظار داريم که لباس‌هاي خاص را به تن يک گروه سني خاص ببينيم. اگر شما فردي 50 ساله هستيد و مثل يک دختر 9 يا 19 ساله لباس مي‌پوشيد، مطمئن باشيد که اوضاع چندان مطابق ميل تان پيش نخواهد رفت، چرا‌ که اين لباس‌ها به‌ جاي جوان‌تر نشان دادن شما، سن‌تان را بالاتر خواهند برد.

همه چيز بايد با اوضاع و شرايط متناسب باشد؛ به سن، شرايط اجتماعي و فرهنگي خود توجه داشته باشيد و مطابق با آن لباس بپوشيد. اين طوري پسنديده تر به‌نظر خواهيد رسيد. مسلما نوع لباس پوشيدن شما مي‌تواند تا حد زيادي نشان دهنده تيپ شخصيتي و سن و سالتان باشد بنابراين سعي کنيد طوري لباس بپوشيد که برازنده شخصيت شماست.

منبع : مجله سيب سبز - bartarinha.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی + عکس
  • تصاویر تجمع روحانیون قم در حمایت از «طرح نور» با لباس پلنگی جنگ
  • چهره بسیار متفاوت و بدون آرایش بازیگر زن معروف در جنوب را ببینید | تصویر
  • تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی (عکس)
  • اعتراض به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال جنجالی: اجازه این کار را نداریم!
  • اعتراض به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران
  • انتقاد از آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران + عکس
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هم برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • ببینید | خبر مهم درباره تجهیزات جدید لباس‌ و خودروهای پلیس