Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست حجاج ایرانی در بیت الله الحرام با اشاره به روند مطلوب مذاکرات از قول کتبی وزیر حج سعودی درباره حفظ کرامت و عزت و احترام حجاج ایرانی خبر داد؛ سرپرست سازمان حج و زیارت از استفاده حجاج ایرانی از مچ بند به جای کارت شناسایی در حج 96 خبر داد که مجهز به اطلاعات هویتی و پزشکی زائر است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به مذاکرات سازمان حج و زیارت با طرف سعودی گفت: سال گذشته مذاکرات حج به نتیجه مطلوب نرسید و عملا مردم هم از مناسک حج محروم شدند اما امسال پس از دریافت دعوتنامه رسمی از سوی مقامات عربستانی از ما برای حج 96، جناب آقای محمدی به عربستان رفت و در مورد همه مواردی که مد نظر ما بود مذاکره کردند و به حمدالله توافق نهایی حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست حجاج ایرانی در بیت الله الحرام با اشاره به تعهد طرف سعودی برای حفط عزت حجاج ایرانی تصریح کرد: در متن توافق نامه، وزیر حج عربستان به صراحت اعلام کرده ضمن خوشامدگویی به حجاج ایرانی همه تلاش های مادی و معنوی خود را برای حفظ عزت، سلامت، احترام و کرامت حجاج ایرانی حفظ و امنیت زائران ایرانی را تامین کند.

قاضی عسگر افزود: در بند دیگری از این توافق نامه آمده تا اتفاقات ناگوار پیشین اتفاق نیفتاده، تکرار نشود.

سرپرست حجاج ایرانی در بیت الله الحرام با بیان اینکه در مذاکرات صورت گرفته تلاش شد تا خواست طرف ایرانی بطور کامل تامین شود افزود: در مذاکرات امسال حقیقتا خواست و نظر مردم ایران تامین شد، ما اقدامات لازم را برای حج 96 آغاز کرده ایم، مسکن مدینه را اجاره کرد ایم، مسکن مکه تا 50 درصد اجاره شده و امیدواریم تا چند روز آینده همه موارد مربوط به حج امسال تامین شود تا مردم در کمال آرامش حج خود را انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر با انتقاد از انتشار فیلمی موهوم که قتل مردم ایران را حلال اعلام کرده بود خاطرنشان کرد: این مطالبی که متاسفانه در شبکه های اجتماعی منتشر شده کاملا غلط است و صحت ندارد، این فیلمهای منتشره صحت ندارند و هیچ یک از امامان در مسجد الحرام این حرف را نزده اند و اساسا این کذب محض است.

قاضی عسگر تاکید کرد: این گروه می خواهند عظمت حج را در نظر مردم بشکنند، حج را نمی توان با هیچ چیز دیگری مقایسه کرد و بعضا گفته می شود پولش را به فقرا بدهید که این امر غلط است، امیر المومنین علی(ع) مردم را به حج دعوت می کردند و به مردم تذکر می دادند که حج را ترک نکنید زیرا تعطیلی حج موجب خشم و غذاب الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر با اشاره به انتقاد صورت گرفته در مورد نبود پرچم ایران روی میز مذاکرات تصریح کرد: اخیرا فردی ادعا کرده که روی میز مذاکرات پرچم ایران نبوده که این حرف اشتباهی است و برعکس پرچم ایران روی میز مذاکرات بود و طرف سعودی در کمال احترام میزبان و پاسخگوی نمایندگان ایران بود، من به عنوان نماینده ولی فقیه اگر احساس کنم این سفر خطری در پی دارد اولین نفری هستم که جلوی این سفر را می گیرم.

سرپرست حجاج ایرانی در بیت الله الحرام در ادامه گفت: ما تاکید کردیم که کارشناسان ایرانی باید در هر برنامه ای که از طرف دولت عربستان در مورد حج انجام می شود حضور داشته باشند زیرا ما فقهی داریم که اگر رعایت نشود موجب ابطال حج می شود.

وی در ادامه افزود: ما امسال در بحث امداد و نجات اقدامات خوبی خواهیم داشت، قرار است این آموزش ها به حجاج و روئسای کاروانها داده شود تا اگر حادثه ای رخ داد، آسیبها به حداقل برسد.

سرپرست حجاج ایرانی در بیت الله الحرام در مورد هزینه های سفر حج یادآور شد: قرار است هزینه ها را استخراج کنیم تا فشاری متوجه مردم نشود، ما در تلاشیم تا در قیمتها افزاتیش چشم گیری نداشته باشیم.

قاضی عسگر با اشاره به افزایش 22 هزار نفری به سهمیه حج امسال افزود: با اینکه 22 هزار نفر به حجاج اضافه شده اما ما با همان نیروهایی که در اختیار داریم به حج می رویم تا حجاج بیشتری به حج مشرف شوند، لذا کسانی که اولویتشان اعلام شده هرچه سریعتر به بانک مراجعه کنند زیرا بعد از اتمام ظرفیت دیگر امکان ثبت نامه بیشتر وجود ندارد.

سرپرست حجاج ایرانی در بیت الله الحرام در ادامه گفت: همه عزیرانی که در منا به شهادت رسیدند اکثرشان تعیین تکلیف شده اند بعضی به ایران آمدند و برخی در همان منا به خاک سپرده شدند و یک تعدادی باقی ماند که نیازمند دادن دی ان ای بودند که به دلیل قطع رابطه دو کشور، این امر مسکوت ماند اما در حال حاضر با وجود قطع رابطه دو کشور، مذاکرات در این موضوع در جریان است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر با اشاره به تعیین تکلیف شهدای مسجدالحرام تصریح کرد: ما در مورد شهدای مسجد الحرام مشکلی نداریم و در مورد شهدای منا طرف سعودی نظرات ما را پذیرفته است و جای نگرانی نیست.

وی یادآور شد: اگر کسی در جای پر جمعیتی از دنیا رفت تکلیف چیست؟ فقهای می گویند دیه این فرد با بیت المال است، ما قول دادیم که کنار خانواده شهدای منا باشیم و امیدواریم در حج امسال این حق و حقوق احصا شود و سهمیه امسال ما به خانواده شهدا یکی از خواسته های ما بود که طرف سعودی آن را پذیرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر در ادامه افزود:از هر شهید حادثه منا دو تن از خانواه شهید به حج مشرف می شود که البته هزینه های آن نیز متقابلا اعلام می شود.

وی گفت: بحث حج باید از روابط سیاسی خارج شود لذا ما از دیپلماسی حج استفاده می کنیم تا انشاالله بر اساس این ظرفیت، دیپلماسی دو کشور برقرار و عادی سازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر با اشاره به شایعاتی در مورد مچ بند حجاج یادآور شد: این مچ بندها بر خلاف شایعات مطرح شده طرحی اسرائیلی نیست و پیشنهاد خود ما بوده و علاوه بر اطلاعات هویتی حاجی، حاوی جی پی اس و نیز اطلاعات پزشکی زائر نیز هست تا در صورت بروز حادثه زائر به سرعت شناسایی و دسترسی به اطلاعات پزشکی بیمار نیز به آسانی مقدور باشد.

وی انگشت نگاری از حجاج ایرانی در داخل کشور را امری پسندیده توصیف کرد و افزود: بحث انگشت نگاری موضوع خوبی است که اگر ما این کار را در داخل کشور انجام می دادیم چه بسا شناسایی شهدای منا زودتر انجام می شد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر با اشاره به تنبیه دو مامور خاطی فرودگاه در دادگاه سعودی افزود: دادگاه عربستان برای آن دو مامور خاطی فرودگاه مجازات شلاغ و انفسال از خدمت در نظر گرفتند.

سرپرست حجاج ایرانی در بیت الله الحرام با اشاره به شرط دیگر ایران برای طرف سعودی در حج امسال خاطرنشان کرد: شرط دیگر ما برای عربستان این است که اگر تعاملا طرف سعودی برای حجاج ایرانی خوب باشد بعد از حج تمتع، حج عمره را برگزار می کینم.

حمید محمدی دیگر مهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به چانه زنی طرف ایرانی با سعودی در مورد رزرو هتل در سال گذشته و حفظ حق و حقوق ایران در مقابل درخواست سعودی ها گفت: زمانی که دیدم خواسته های ما در حج 95 محقق نشد قراردادهای ما برای هتل معلق شد و طرف سعودی تلاش کرد تا از ما ضرر و زیان مطالبه کند اما با رایزنی های صورت گرفته بخش عمده ای از مطالبات احصا شد و عملا ضرر و زیانی متوجه ایران نشد.

سرپرست سازمان حج و زیارت با اشاره به روند مذاکرات افزود: فضای کلی مذاکرات خوب بود زیرا ما بطور شفاف مطالبات مردم را مطرح کردیم و طرف سعودی در دو بخش به صورت حضوری و مکاتبه ای نظرات و خواست ما را تامین کردند که در متن توافق نامه لحاظ شد لذا جای هیچ نگرانی نیست.

محمدی با اشاره به افزایش 20 درصدی حجاج امسال نسبت به سال 94 اظهار کرد: در سال 94 ما حدود 64 هزار نفر زائر به عربستان اعزام کردیم که با توجه به توسعه حرم 20 درصد به حج حجاج امسال اضافه شده لذا امسال 86 هزار 500 نفر زائر به حج اعزام می شوند.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام برای حج 96 تصریح کرد: ثبت نام از 23 فروردین ماه آغاز شده و داوطلبان پس از مراجعه به بانک در مرحله نخست 10 میلیون تومان به عنوان ودیعه می پردازند، اولویت با آنهایی است که تا تاریخ 30 تیرماه 95 ویعه گذاری کرده بودند، این گروه می توانند به بانک مراجعه کنند، ما در تلاشیم تا پایان شهریورماه اولویتها را اعلام کنیم، مردم اخبار استانی مربوط به حج را می توانند از دو طریق جراید و سایت خود سازمان حج و زیارت بدست آورند.

سرپرست سازمان حج و زیارت در ادامه افزود: اولویت با کسانی است که مرحله اول ثبت نام یعنی پرداخت 10 میلیون تومان را کامل می کنند، بعد از آنکه بحث مسکن مشخص شد ما کاروانها را معرفی می کنیم و در این مرحله حجاج تسویه حساب نهایی را خواهند داشت.

حمید محمدی با اشاره به شهدا منا به عنوان بخش دیگری از مذاکرات حج امسال یادآور شد: یکی از موضوعات مهم مذاکرات امسال، شهدای منا و تقاضای پرداخت دیعه بود که البته این مذاکرات همچنان ادامه دارد، کمیته ای است که علل و اسباب حادثه منا را بررسی می کند که ما عضو این کمیته نیستیم اما اسناد و مدارک خود را هرچه زودتر به طرف سعودی می رسانیم.

سرپرست سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه موضوع پرداخت دیه هنوز به نتیجه نرسیده است خاطرنشان کرد: دو ویزای حج برای خانواده شهدای منا در نظر گرفته شده، خانواده آن دسته از شهدایی که در مقبر شهدای منا به خاک سپرده شده اند می توانند بعد از حج تمتع و در صورت راه افتادن عمره مجددا به حج اعزام شوند تا هم شهدای خود را زیارت کنند و هم بعد از تست دی ان ای شهدای خود را شناسایی کنند.

محمدی افزود: ما در تلاشیم تا در حج امسال نرخ ها افزایش پیدا نکند و در مقابل خدماتمان را بیشتر کینم.

سرپرست سازمان حج و زیارت یادآور شد: بعد از فاجعه منا کارشناسانمان آمدند و گفتند بهتر است از شیوه دیگری برای شناسایی زائران استفاده کنیم، عمده زائران سن بالایی دارند و بعضا کارت شناسایی خود را گم می کنند در این شرایط چطور می توان به زائر کمک کرد؟

وی افزود: کارشناسان پیشنهاد دادند تا اطلاعات هویتی و پزشکی زائران به صورت الکترونیکی روی مچ بند ثبت شود که مشکلی هم برای زائر ایجاد نمی کند، طرح مچ بند، پیشنهاد کارشناسان ما بود نه طرف سعود، این مچ بنده مجهز به جی پی اس است تا محل زائر به درستی شناسایی شود، استفاده از مچ بند برای حج امسال قطعی است و زائران بیت الله الحرام از آن استفاده می کنند.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!

دارنده 5 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا تسلیم بازیکن سعودی شد و در رده دوم بهترین بازیکنان لیگ عربستان ایستاد.

به گزارش فارس، سالم الدوسری، مهاجم ملی پوش الهلال با کسب امتیاز 7.91 بالاتر از کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لیگ عربستان انتخاب شد.

الدوسری مرد سال 2023 آسیاست و با به ثمر رساندن 65 گل بهترین گلزن سعودی تاریخ الهلال به شمار می‌آید.

دستمزد سالیانه رونالدو 200 میلیون یورو است و تقریبا 20 برابر دستمزد الدوسری (10 میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی عربستان را بسیاری با گل تماشایی در جام جهانی 2022 قطر به یاد دارند.

ستاره الهلال بعد از گلزنی شادی گل خاصی دارد و پشتک می زند به همین خاطر به «پرنده» شهرت دارد.

براساس گزارش سایت سوفا اسکور، رونالدو با وجود به ثمر رساندن 29 در لیگ عربستان صدرنشینی در لیست بهترین گلزنان اما «الدوسری تاثیرگذارتر از ابرستاره پرتغالی ظاهر شد».

سایت سعودی اسپورت می نویسد که الدوسری با به ثمر رساندن 16 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا «بهترین گلزن تاریخ عربستان در این تورنمنت» شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: باشگاه های عربستانی به دنبال کاپیتان منچستریونایتد همسر طارمی مانع انتقال او به لیگ عربستان شد؟

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • قول شهردار به خطیر: کمپ حجازی مجهز می‌شود
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه