Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@09:46:38 GMT

آشنایی با عوارض واکسن یک سالگی کودکان

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۷۶۰۷۸

آشنایی با عوارض واکسن یک سالگی کودکان

عباس مومن زاده فوق تخصص عفونی اطفال؛در خصوص واکسن‌های بدو تولد گفت: در برنامه واکسیناسیون کشوری به نوزادان تازه متولد شده واکسن‌های ب ث‌ژ، هپاتیت B و فلج اطفال خوراکی تزریق می‌شود، همچنین کودکان در سن ۲ ماهگی واکسن‌های (پنج‌گانه واکسن سه گانه (کزار+دیفتری+سیاه‌سرفه) و هپاتیتB +هموفیلوس‌آنفلونزا b) و فلج خوراکی را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: واکسن چهار ماهگی شامل پنج‌گانه، فلج خوراکی و تزریقی است و در سن شش ماهگی واکسن‌های پنج‌گانه و فلج خوراکی به کودکان تزریق می‌شود که کودکان در سن ۱۲ ماهگی واکسن MMR (سرخک+سرخجه+اوریون) را دریافت می‌کنند. این فوق تخصص عفونی اطفال با بیان اینکه به کودکان در سن هیجده ماهگی واکسن سه‌گانه، قطره فلج خوراکی و MMR داده می‌شود، عنوان کرد: واکسن‌های سه‌گانه و فلج خوراکی از واکسن‌های کودکان در پایان شش سالگی (شش سال، ۱۱ ماه و ۲۹ روز) به شمار می‌آید. مومن زاده یادآور شد: دختران در سنین ۹ تا ۱۴ سالگی نیز می‌توانند واکسن HPV را به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم در آینده دریافت کنند، بزرگ‌شدن غدد بناگوشی و لنفاوی، تب، سرما‌خوردگی و بثورات پوستی از عوارض طبیعی واکسن MMR محسوب می‌شود که این علایم ممکن است حتی تا ۱۵ روز نیز ادامه داشته باشد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۶۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی

تغییر تیپ و چهره «بابا پنجعلی سریال پایتخت» بعد ۱۳ سال در ۷۱ سالگی را مشاهده می کنید.

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • (تصویر) تغییر چهره بازیگر «پایتخت» در سن ۷۱ سالگی
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد