Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، هزار و یک‌ شب نام کتابی است که مجموعهٔ داستان‌های افسانه‌ای قدیمی را در برداشته و به زبان‌های متعددی منتشر شده‌ است. این داستان شباهت زیادی به شخصیت‌های برخی از افراد حال حاضر در خانواده کاراته را دارد. افرادی که مجموعه روزهای زندگی آنها تمام و کمال افسانه‌‌ای بیش نبوده و هیچ وقت رنگ حقیقت را در ورزش به خود ندیده است، اما با همان ذهنیت در کاراته ایران می‌تازند و سنگینی سایه آنها این فدراسیون را دل آزرده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دسته افراد منافع طلب در راستای اهداف خود گام برمی‌دارند و در صورتی که به خواسته خود نرسند، با تمام ابزار لازم جهت مخالف اهداف فدراسیون گام برمی‌دارند. در واقع سال‌های سال است که کاراته از این تفکرات خودبزرگ بینی در عذاب است. آنها بیشتر به نمک شباهت دارند که در مواقع نیاز روی زخم پاشیده می‌شوند تا سهم نداشته خود را از کاراته بگیرند.
کاراته، یک رشته‌ کاملا ژاپنی است که ریشه این رشته جذاب و دیدنی از سرزمین آفتاب تابان به خاورمیانه و حتی ینگه دنیا ریشه دوانیده است. آنهایی که این رشته را به خوبی می‌شناسند آگاه هستند که احترام در ذات این رشته جذاب و محبوب تنیده است.
این روزها کاراته خوشحال و سرمست از المپیکی شدن است، اما هستند بسیار افراد سهم خواه که ذات اصلی کاراته، یعنی احترام به بزرگان این رشته را فراموش کرده‌اند و همه چیز را برای خود می‌خواهند، آنهایی که با یک یا دو شاگرد در کاراته در مواقع نیاز اگر منافع آنها نیز تامین نشود، همچون همان سهم خواهان از طریق شاگردان و دوستان خود به کاراته و بزرگان این رشته حمله می‌کنند. البته هستند افرادی که تنها داشته آنها از این رشته پرطرفدار تنها چند عکس با لباس کاراته است و حسرت یک مدال بین المللی را در دل تا پایان عمر خواهند داشت، آنهایی که با مدال دیگران از پله‌های فرودگاه پایین آمدند.
صحبت از مدیرکل ورزش یکی از استان‌های کشورمان است؛ مردی که سال‌های سال است در کاراته به دنبال سهم خواهی بوده،‌ فردی هیچ وقت یک مربی بازیکن ساز نبوده و نیست، حتی نزدیکترین اقوام او که قهرمان و مدال آور بوده‌اند، نیز شاگرد این مدیر ورزشی محسوب نمی‌شوند، اما با تمام این کارنامه خالی و رزومه لاغر، باز هم سهم خواه است. مردی که حتی هیچ وقت رنگ پیراهن تیم ملی کاراته را هم ندیده و تنها یک بار به همراه تیم ملی دانشجویان راهی فرانسه (1998) شده که در همان دور اول با شکست مقابل حریف خود از گردونه رقابت‌ها حذف شده است. او به عنوان نفر سوم انتخابی‌ تیم ملی به همراه یک تیم راهی تورنمنتی در ترکیه می‌شود که از بخت بد در آن رقابت‌ها نیز شکست می‌خورد و حسرت کسب مدال بین المللی تا به امروز در دل او مانده است؛ یک ناکام تمام عیار.
مردی که نه مدال قهرمانی دارد و نه کسی از او به عنوان مربی نام می‌برد، اما زیاد خواه است و مدام خواسته‌های زیادی از مسئولان فدراسیون دارد که متاسفانه آنها هم از سر ناچاری (با توجه به رایزنی‌های قبل از انتخابات برای جذب رای از سوی وی) در برخی مواقع تن به خواسته‌های این مدیر ورزشی می‌دهند.
بهتر است هر از گاهی رزومه سیاه و تاریک چنین افرادی (تعداد آنها کم نیست) را یادآوری کنیم تا بدانند که طی سال‌های 1998 و 1996 پس از شکست در دو تورنمنت با مدال علی کتیرایی و مهدی عمو زاده (چون هر کدام از این ورزشکاران موفق به کسب دو مدال در کومیته تیمی و انفرادی شده بودند یکی از آن دو مدال را به این کاراته کای بخت برگشته داده‌اند تا عکس یادگاری بگیرد!) از پله‌های فرودگاه پایین آمده‌اند و پس از آن با جعل مدارک آنها و گرفتن سهمیه روی نیمکت دانشگاه می‌نشیند (در صورت نیاز مدارک برای ارائه موجود است).
مسئولان فدراسیون باید بدانند که چنین افرادی بدون رزومه حالا نباید سهم خواه باشند، چرا که در این صورت حسین روحانی، جاسم ویشگاهی، مهران بهنام فر و ... با ویترینی از مدال‌های جهانی، بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا باید مدعی ریاست فدراسیون کاراته باشند.
برای روشن شدن افکار عمومی نیاز است خیلی کوتاه و گذرا اشاره‌ای کنیم به حواشی رخ داده در مورد عدم تایید صلاحیت برخی از کاندید‌ها و حواشی که به عنوان پس لرزه‌های آن همچنان در بین خانواده کاراته به عنوان سوژه خنده دهان به دهان نقل می‌شود.
روزی که برخی از کاندید‌اها (به دلایلی که همگان مطلع هستند و از همین منابع آگاه گذشته شخصی افراد به گوش رسانه‌ای ها رسید) تایید صلاحت‌شان با مشکل روبرو شد، یکی از مدیران ورزشی کشورمان با مشاوره‌ای غلط او را به سراغ یکی از بستگان وزیر ورزش هدایت کرد تا از لابی او شاید بتواند تایید صلاحیت خود را بگیرد، اما از قضا فرد مورد نظر تمام قضایا را به وزیر وقت اطلاع داد و در نهایت آقای مدیر ورزشی با غضب وزیر ورزش روبرو و حتی استعفاء او را خواستار شد. حالا بماند که عمر مدیریت وزیر ورزش به این اتفاق کفاف نداد. هر چند که سوء مدیریت او در ورزش استان باعث شده تیم‌ محبوب شهر شمالی این استان به دسته پایین تر سقوط کند و اهالی این شهر به شدت از مدیریت این مدیر ورزشی گلایه مند هستند.
رئیس جوان فدراسیون کاراته که 28 دی ماه سال 95 به عنوان رئیس فدراسیون کاراته انتخاب شد، باید به یک نکته مهم توجه کند.
صادق فرجی باید بداند که تمام گزینه‌های روی میز خود را بدون اینکه مطالعه کند باید به زباله دان تاریخ کاراته بیندازد، چرا که گزینه‌های تحمیلی از آن دسته از افرادی است که برای ریاست او سنگ اندازی می‌کردند، پس با این حساب فرجی باید فدراسیون کاراته را با تفکرات خود مدیریت کند و سایه سنگین سهم خواهان را از روی سر فدراسیون کاراته کوتاه کند، در غیر این صورت طول عمر مدیریت‌اش مثل دوره گذشته کوتاه و نیمه کاره خواهد بود.
و نکته پایانی، این روزها تغییراتی در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان در حال رخ دادن است. گویا حسین روحانی یکی از قهرمانان پرافتخار کاراته کشورمان با پیشنهاد خوبی از یکی از کشورهای آسیایی روبرو شده و به زودی با تیم ملی قطع همکاری خواهد کرد و جاسم ویشگاهی دیگر ستاره پیشین تیم ملی (که به مدت سه سال سرمربیگری تیم ملی کاراته سوئد را برعهده داشت) نیز برای حضور در جمع کادرفنی با پیشنهاد مسئولان فدراسیون روبرو شده، اما طبق منابع آگاه و معتبر، مدیر ورزشی سهم خواه احساس خطر کرده، چرا که احتمال می‌دهد خود و اطرافیان او زیر سایه سنگین افتخارت این قهرمان بزرگ گم شوند.
دانستن یک نکته هم شاید بد نباشد. در دوران سرپرستی طباطبایی در فدراسیون کاراته، همانند سال‌های گذشته جواد سلیمی رئیس هیات کاراته استان آذربایجان شرقی یک دوره مسابقات جام وحدت و دوستی را برگزار کرد که مسئولان فدراسیون جهانی طبق روال به عنوان دستخوش یک سهمیه در پست کمیته فنی فدراسیون جهانی به کاراته ایران اهدا کردند تا یک نفر (به شکل پست صوری) به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی به عنوان نماینده ایران معرفی شود. سلیمی (رییس کمیته داوران فدراسیون) هم مسعود رهنما را به مسئولان فدراسیون جهان معرفی کرد. ما خوشحالیم از اینکه مسعود رهنما به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی منصوب شده، اما نباید فراموش کنیم که حبیب اءلله ناظریان 15 سال پیش عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی کاراته بود.
انتهای پیام/

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخت‌ترین هفته مدعیان | پرسپولیس می‌شکند یا استقلال؟

همشهری آنلاین- هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز با انجام ۷ بازی به پایان می‌رسد. این هفته از رقابت‌ها عصر روز گذشته با مسابقه دو تیم پیکان و شمس‌آذر در شهر قزروین آغاز شد و امروز با انجام سایر بازی‌ها به پایان می‌رسد تا تنها ۵ هفته دیگر به پایان بیست‌وسومین دوره لیگ برتر باقی بماند. دو تیم صدرنشین امروز بازی‌های بسیار سختی در پیش دارند که امتیازات آن نقش بسیار مهمی در تعیین قهرمان ایفا خواهد کرد.

تراکتوراستقلال

صدرنشین جدول رده‌بندی امروز از ساعت ۱۷ در شهر تبریز مقابل تراکتور قرار می‌گیرد. این مسابقه‌ای است که بیش از استقلالی‌ها برای رقیب آنها یعنی پرسپولیس اهمیت دارد و سرخپوشان هفته‌هاست منتظر موعد این بازی هستند تا شاید تراکتور بتواند در خانه خودش تیم نکونام را متوقف کند. در شرایطی که تیم نکونام به هر تیمی امتیاز نمی‌دهد، تمام امید پرسپولیسی‌ها به این است که تراکتور بتواند از این تیم امتیاز بگیرد تا سرخپوشان در صورت شکست سپاهان به صدر جدول برسند. این در حالی است که شرایط تراکتور در روزهای اخیر اصلا ثبات نداشته و سرخپوشان تبریزی بعد از رفتن پاکو خمس هنوز نتوانسته‌اند با یک سرمربی خوب و باتجربه به توافق برسند. هدایت فنی تیم فعلا در اختیار حمید مطهری است و او در اولین گام توانسته با حذف ذوب‌آهن در جام حذفی تراکتور را یک گام به پیش ببرد. جدال با استقلال، یک چالش بسیار سخت و بزرگ برای حمید مطهری است و در شرایطی که مشکلات یحیی گل‌محمدی برای حضور روی نیمکت تراکتور حل نشده، پیروزی احتمالی بر استقلال می‌تواند حمید مطهری را به گزینه‌ای جدی برای سرمربیگری در تبریز بدل کند. استقلال امشب سیدحسین حسینی را به‌خاطر محرومیت در اختیار ندارد و به‌جای این بازیکن خالدآبادی از دروازه آبی‌ها محافظت خواهد کرد.

پرسپولیس – سپاهان

پرسپولیس ۶ فصل است نتوانسته در خلانه خودش و در ورزشگاه آزادی بر سپاهان پیروز شود اما اگر چشم به قهرمانی در لیگ امسال دارد باید این طلسم را بشکند و بر سپاهان پیروز شود. بازی رفت این دو تیم در اصفهان و در روزهایی که یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس می‌نشست با یک گل به سود سپاهان تمام شد و تک‌گل بازی را رضا اسدی زد که امروز به‌دلیل مصدومیت شانس چندانی برای بازی کردن ندارد. پرسپولیس با اختلاف یک امتیاز پشت سر استقلال قرار دارد و امروز یکی از آخرین فرصت‌های این تیم برای جبران عقب‌ماندگی است. البته دانیال اسماعیلی‌فر محروم است و عالیشاه و بیرانوند هم به تازگی از بند مصدومیت رها شده‌اند و مشخص نیست چقدر شانس بازی کردن دارند. پرسپولیس با اوسمار ویرا در بخش هجومی تیم قابلی است و معمولا با اورونوف و ترابی و آل‌کثیر مشکلی برای گلزنی ندارد. اما خط دفاعی این تیم در تقابل با آلومینیوم بسیار شکننده نشان داد و هواداران را برای تقابل حساس با خط حمله قدرتمند سپاهان حسابی ترساند.

هوادار – صنعت‌نفت آبادان

مسعود شجاعی که نتایج خوبی با هوادار گرفته، این هفته به تیمی رسیده که زمانی به عنوان بازیکن در آن حضور داشت. شجاعی با ستاره احیاشده‌ای به نام داریوش شجاعیان امروز به مصاف نفت آبادان می‌رود که تقریبا ستاره درخشانی ندارد و معلوم نیست برای فرار از سقوط به کدام ستاره دل بسته است.

مس رفسنجان – گل‌گهر

دربی استان کرمان، امسال به مصاف دو تیم تبدیل شده که فوتبال را خوب و زیبا بازی می‌کنند و می‌توان از آنها توقع یک بازی زیبا و هیجان‌انگیز داشت. فصل گذشته هدایت این دو تیم بر عهده محمد ربیعی و امیر قلعه‌نویی بود اما امسال محرم نویدکیا و اوزونیدیس به مصاف هم می‌روند که جدال آنها قطعا دیدنی خواهد بود. گل‌گهر اخیرا زیاد باخته اما مس با نویدکیا هنوز هیچ شکستی نداشته است.

ذوب‌آهن – نساجی

نساجی بالاخره هفته گذشته برد تا هواداران به سرنوشت این تیم با ساکت الهامی امیدوار شوند. قائمشهری‌ها تراکتور را بردند و به این بازی رسیدند و جالب این است که ذوب‌آهن هم قبل از این مسابقه آخرین بازی‌اش با تراکتور بوده است. ذوبی‌ها در حالی با ضربات پنالتی به تراکتور باختند و حذف شددند که یک هفته قبل‌تر همین تیم را با ۴ گل در لیگ برتر برده بودند.

استقلال خوزستان – ملوان

استقلال خوزستان در نیم‌فصل اول گل‌های زیادی بعد از دقیقه ۹۰ خورد و بازی‌های زیادی رادر آن دقایق از دست داد. اما این روزها این تیم کاملا برعکس عمل می‌کند و بعد از دقیقه ۹۰ تازه بر حریفانش غالب می‌شود. این تیم امشب به دنبال امتیاز گرفتن از ملوان و فرار از منطقه قرمز سقوط است.

آلومینیوم – فولاد

هر چقدر اوضاع فولاد خراب است و به سختی امتیاز می‌گیرد، شرایط آلومینیوم عالی است و بردن پرسپولیس در جام حذفی به این تیم روحیه داده است. مجتبی حسینی امشب می‌تواند فولاد و ویسی را به منطقه سقوط نزدیک‌تر کند.

کد خبر 848535 برچسب‌ها باشگاه تراکتور تبریز باشگاه استقلال باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • دعوت ۱۲۴ مدال آور فدراسیون بدنسازی به مراسم تجلیل از قهرمانان
  • تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد در سوپر لیگ کاراته
  • توقف مدعیان قهرمانی به سود استقلال/ قعر در دست خوزستانی‌ها!
  • تثبیت صدرنشینی تیم کاراته مردان دانشگاه آزاد اسلامی در سوپرلیگ
  • سخت‌ترین هفته مدعیان | پرسپولیس می‌شکند یا استقلال؟
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • درخشش دختر سمنانی در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!