Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:33:50 GMT

بررسی سیره رضوی و تداوم فرهنگ ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۷۷۵۲۸

بررسی سیره رضوی و تداوم فرهنگ ایران

**عقلانیت در سیره‌ رضوی
همایش ملی «عقلانیت در سیره‌ رضوی» در دانشگاه تهران برگزار شد.
«مجید سرسنگی» معاون فرهنگی دانشگاه تهران در سخنانی وجود مبارک ائمه معصومین را یکی از سرمایه‌های عظیم جهان تشیع به ویژه ایران اسلامی دانست و گفت: هیچ دین و آیینی مانند اسلام و تشیع از چنین نعمتی برخوردار نیست که در کنار پیامبر(ص) از وجود 12 امام برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون فرهنگی دانشگاه تهران اظهار داشت: باید یک تعامل دوسویه میان دانشگاه و ائمه معصومین وجود داشته باشد. دانشگاه وظیفه دارد به تبیین نظری سیره ائمه بپردازد و نسل جوان را با سیره ائمه آشنا سازد.

وی یادآور شد: متأسفانه نسل جوان ما بیشتر از آنکه با ائمه معصومین آشنا باشد با قهرمان ها و شخصیت های تمدن های دیگر آشنا است. هرچند در میان دانشجویان و تشکل های دانشجویی قشر آگاه به این مسایل وجود دارد ولی باید همه دانشجویان با سیره زندگی ائمه آشنا شوند.

«سید احمدرضا خضری» استاد تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه تهران گفت: برخی از پژوهشگران غربی و عرب در داوری یک سویه بر آن هستند تا تاریخ تشیع را یکسره در رقابت های سیاسی یا تحرکات نظامی خلاصه کنند، اما پژوهش های نوین علمی که توسط افراد بی طرف و منصف انجام گرفته به خوبی نشان می‌دهد که این مذهب نقشی انکارناپذیر و مؤثری در گسترش حیات علمی، عقلی و معنوی اسلام داشته و امامان و پیشوایان آن مذهب نیز تأثیری جدی و پایان ناپذیر در باروری و بالندگی بیش از پیش ذخایر معرفتی این دین ایفا کرده‌اند.

استاد تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه تهران اظهار داشت: با ملاحظه شرایط و جوانبی که در دوره امامت امام رضا(ع) وجود داشت، می‌توان دریافت که تشیع در دوره آن امام یکی از حساس ترین و پیچیده ترین دوره های خود را پشت سر می گذاشت و در صورتی که امام رضا (ع) از عهده هدایت و رهبری آن بر نمی‌ آمد، چه بسا امروز امامیه تنها فرقه ای کوچک از شیعیان به شمار می‌آمد.

وی یادآور شد: بر این اساس، می‌توان دریافت که چگونه تکیه بر عقلانیت و توسل به اقدامات خردمندانه و پرهیز از هرگونه اقدام احساسی برای عبور از این شرایط بحرانی و حساس ضروری بود. شواهد تاریخی حاکی از آن است که امام رضا(ع) با درک درست و دقیق این شرایط، عقلانیت، درایت و هوشمندی خاصی را به کار بستند و تهدیدهای بی شمار آن زمان را به فرصت های مناسبی برای گسترش تشیع و استوار ساختن مبانی فکری و اعتقادی آن مبدل کردند.

خضری با ذکر نمونه هایی از تبدیل تهدید به فرصت توسط امام رضا(ع)، تاکید کرد: همه این اقدامات و تلاش های مبتنی بر عقلانیت برای آموزش و گسترش اصول و مبانی اسلام راستین، باعث هدایت مردم آن دوره به سوی درک عقلانی و درست از اسلام و مبانی اعتقادی تشیع می شد.

** گزارش هیأت ویژه بررسی حادثه پلاسکو
نشست «گزارش هیأت ویژه بررسی حادثه پلاسکو» در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.
«سید باقر مرتضوی» عضو هیأت ویژه بررسی حادثه پلاسکو بیان داشت: آتش سوزی در ساعت 7 و 58 دقیقه صبح شروع و نخستین تیم آتش نشانی در ساعت 8 اعزام شد. باید از طبقه دهم عملیات را شروع می کردند و در طبقه 11 استندآپ و از طبقه 12 هم برای جست و‌جو می رفتند؛ اما این کار را نکردند و آقایان اول به طبقه 10 که در شرایط استاندارد قرار نداشت و بعد به طبقه 11 رفتند و متأسفانه تخلیه و عملیات طبق اصول استاندارد حمله به آتش انجام نشد.

«سعید بختیاری» یکی از اعضای هیأت ویژه بررسی حادثه پلاسکو با تشریح دلایل گسترش سریع حریق در پلاسکو، با بیان اینکه این ساختمان در زمان ریزش، نقطه ضعف های بسیاری داشته است، اظهار داشت: بار بالای حریق در ساختمان، اشکالات پلکان ها، نبود انطباق راه خروج با یک طراحی صحیح، رعایت نکردن اصول ایمنی در برابر حریق، نبود هرگونه فضابندی و جداسازی مقاوم در برابر آتش، نبود سیستم بارنده خودکار، تعداد زیاد کپسول های گاز پیک نیکی و وجود موانع زیاد بر سر راه آتش نشان ها در راهروها از جمله این دلیل ها بودند.

«علی اکبر آقا کوچک» دیگر عضو هیأت ویژه بررسی حادثه پلاسکو نیز با بیان اینکه بزرگترین مشکل و چالش در این حادثه، نبود نقشه ها و اطلاعات ساختمان بود، بیان داشت: بنابه اظهارات مالک، نقشه های ساختمان در طبقه 14 قرار داشته که در هنگام آتش سوزی از میان رفته است. البته ما با صرف وقت بسیار زیاد و عکس های زمان ساخت توانستیم نقشه های آن را بازطراحی کنیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ساختمان قبل از آتش سوزی، حاشیه اطمینان کافی برای تحمل بارهای ثقلی داشته است، اگرچه معتقدم خود سازه اصلی با آیین نامه های جدید متفاوت است، اما می توانسته بارهای موجود را تحمل کند.

«مهدی هداوند» عضو کمیته حقوقی هیأت ویژه بررسی حادثه پلاسکو هم با بیان اینکه شهرداری وظیفه داشته که اگر مالک ساختمان نسبت به ایمن سازی آن اقدام نکند در اجرای قانون وارد شده و نسبت به ایمن سازی آن اقدام کند که این اقدام را انجام نداده است، یادآور شد: بر اساس اعلام تأمین اجتماعی 300 کد کارگاهی در ساختمان پلاسکو وجود داشته که باید در این زمینه اقدام می شده است، اگرچه ساختمان تجاری بوده، اما مسوولیت هایی درباره کارگاه ها وجود داشته است.

«نصرالله طهماسبی» رییس کمیته بیمه و شورای خسارت هیأت ویژه هم با بیان اینکه از 297 واحد موجود در ساختمان اصلی تنها 167 واحد بیمه بوده‌اند، گفت: ساختمان در 1390 و 1391 یکبار تأسیسات و سازه را بیمه کرده، اما بیمه نامه آن تمدید نشده بود.

وی با اشاره به 300 کد کارگاهی از مجموع 580 واحد موجود در پلاسکو اظهار داشت:کل خسارت پرداخت شده به این 167 واحد تا زمان تهیه این گزارش، حدود 18 میلیارد تومان بوده است.

«محمد فاضلی» عضو کمیته اجتماعی هیأت ویژه بررسی حادثه پلاسکو بیان داشت: در کشوری زندگی می‌کنیم که در یکسال اخیر 75 درصد مردم بر اساس پیمایشی که انجام دادیم هیچ برنامه‌ مرتبط با ایمنی ندیده اند. در کشور ما تولید تجهیزات ایمنی بسیار نامناسب انجام می شود، حال چطور در کشوری با 80 میلیون نفر جمعیت این افراد نسبت به خریدگوشی آخرین مدل در بازار و خرید ال سی دی حساسیت دارند اما بر اساس پیمایش ما 64 درصد مردم در خانه کپسول اطفای حریق ندارند.

**تاریخ شفاهی کتاب
نخستین نشست از سری دوم سلسله نشست‌های «تاریخ شفاهی کتاب» در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار شد.

«بیت ‌الله رادخواه» مدیر انتشارات «تهران- تبریز» با لحنی روایت گونه درباره همکاری با موسسه فرانکلین(موفق ترین موسسه در خاورمیانه) گفت: موسسه فرانکلین در ایران 2 شعبه در شهرهای تهران و تبریز داشت که ما در تبریز با این موسسه در زمینه چاپ کتاب همکاری داشتیم .کتاب های «ستارخان» اثر اسماعیل امیرخیزی، «تاریخ امپراتوری عثمانی» و «فلاسفه شیعه» از جمله کتاب هایی بودند که در همکاری با این موسسه معتبر به چاپ رساندیم.

مدیر انتشارات «تهران- تبریز» درباره نحوه همکاری با مولفان و موسسات و ناشران برای چاپ کتاب اظهار داشت: برای بیشتر کتاب‌ها 10 تا 15 درصد حق التالیف به مولف پرداخت می کردیم. برای بعضی کتاب‌ها مانند «دستور زبان فارسی» که 11 بار تجدید چاپ شد، 20 درصد حق التالیف پرداخت می شد. موسسه فرانکلین هم برای هر کتابی که برایشان چاپ می کردیم، 30 درصد دریافت می کرد.

«نصرالله حدادی» نویسنده و تهران پژوه بیان داشت: یکی از مشکل های روزگار ما فراموشی است و اینکه «پهلوان زنده را عشق است». باید قدر کسانی را که در عرصه نشر کشور زحمت کشیده اند تا در قید حیات هستند، بدانیم، از آنها قدردانی و از تجاربشان استفاده کنیم.

این نویسنده و تهران پژوه گفت: روزی که شنیدم کتابفروشی «تهران – تبریز» به دلیل مشکل مالیاتی بسته شده، متاثر شدم. ده ها ناشر خوب در تبریز بودند که امروز متاسفانه اثری از آنها نیست. امروز در بازار تهران کتابفروشی ها وجود ندارند. ناصرخسرو و باغ همایون هم نفس های آخر را می کشند. فقط مانده کریم خان و راسته انقلاب که کتابفروشی های انقلاب نیز بیشتر به مدد کتاب های کمک‌آموزشی و درسی سرپا مانده اند.

**خواجه نظام الملک طوسی و تداوم فرهنگ ایران
نشست‌ نقد و بررسی کتاب «هم اندیشی خواجه نظام الملک طوسی و تداوم فرهنگ ایران نگاهی انتقادی به روایت سید جواد طباطبایی» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

«حسین سراج زاده» رییس انجمن جامعه شناسی به تلاش های سیدجواد طباطبایی در تاریخ معاصر ایران اشاره کرد و اظهار داشت: طباطبایی به شهادت کارها و آثارش یکی از افراد پرکار و جدی در این عرصه فارغ از داوری ها و قضاوت های دیگران است. در نقد و بررسی آثار او همواره باید به یاد داشته باشیم که ادب گفت ‌وگو را رعایت کنیم.

رییس انجمن جامعه شناسی سپس به گفتارهای کسانی که از امتناع اندیشه، فکر فلسفی و انحطاط آن در دوره کنونی سخن می‌گویند، اشاره کرد و گفت: کسانی که این مباحث را مطرح می‌کنند گویی قرار است نظام اندیشه ای را ارایه کنند تا دیگران هم در این نظام فکر کنند. در حالی که این گونه نباید با موضوع تفکر برخورد کرد چون بازتاب واقعیت اندیشه در جامعه ایران نبوده و برای ما و هیچ کسی هم مفید نیست. جامعه ایران با همه ظرفیت هایش اعم از سنتی و مدرن متفکرانی داشته که آموزه های خود را از همین نظام ها گرفته اند.

«رحیم محمدی» استاد جامعه شناسی دانشگاه امام حسین(ع) بحث خود را با اشاره به اینکه جواد طباطبایی پیش از کتاب «خواجه نظام الملک» کتاب «درآمدی فلسفی در تاریخ اندیشه سیاسی در ایران» را نگاشته و این 2 کتاب مکمل یکدیگر هستند، آغاز کرد و بیان داشت: من زمانی که کتاب سیدجواد طباطبایی را مطالعه کردم به پرسش هایی رسیدم مانند اینکه نظام الملک چقدر توانسته است روایتی دقیق و کامل و صحیح از اندیشه سیاسی ایران(یا ایرانشهری) ارایه کند؟ در این میان تفاوت خواجه نظام الملک و ابن خلدون چیست؟ ابن خلدون نسبتی با ایران ندارد، اما سیدجواد طباطبایی در کتاب خود به این موضوع التفاتی ندارد. این در حالی است که خواجه نظام‌الملک از میان اندیشه، زبان و فکر ایرانی بیرون آمده است.

«محمد علی مرادی» پژوهشگر فلسفه دیگر سخنران این نشست بود که بحث خود را نقد پدیدارشناسانه کتاب خواجه نظام‌الملک و تداوم فرهنگی ایران خواند و یادآور شد: ما باید با پروژه سیدجواد طباطبایی همدلی کنیم تا بتوانیم آن را ارتقا دهیم این در حالی است که اغلب منتقدان کتاب های او با وی همدلی ندارند. آنگونه که از سوی منتقدان مطرح می‌شود سیدجواد طباطبایی تمام مفاهیمش را از متفکران دیگر اخذ نکرده بلکه تغییرهایی در آنها رخ داده تا ایده خود را شرح دهد. در دوره مشروطه تاکنون ایده دولت در ایران شکل نگرفته و دغدغه شکل گیری تئوری دولت یکی از مفاهیمی است که در متن کتاب های سیدجواد طباطبایی مشاهده می شود و او سعی می کند ایده ایرانشهری را در مقابل خلیفه گری نشان دهد البته سیدجواد طباطبایی در بستر مباحثی که روشنفکران فرانسوی مانند «الجابری» مطرح می کنند مفاهیمش را بیان می کند.

«قاسم پورحسن» استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی گفت: کتاب سیرالملوک با دیدگاه سیدجواد طباطبایی از آن حیث که از ایرانشهری دفاع می‌کند اهمیت دارد اما سوال این است که طباطبایی چگونه به این نتیجه می‌رسد؟ از کتاب سیرالملوک این نتیجه حاصل نمی‌شود و از تمام کتاب، مذهب شافعی بیرون می‌آید و تنها بخش‌های چهار و پنج است که درباره ایران یعنی عدالت و دادگری صحبت می‌کند. بنابراین از کتاب نظریه ایرانشهری استخراج نمی‌شود.

«داریوش رحمانیان» استاد تاریخ دانشگاه تهران مساله سیدجواد طباطبایی را ایران خواند و اظهار داشت: او متفکری است که هدفش تاسیس نظریه ای مدرن برای فهم ایران آن هم به شکل تاریخی است. تمام آثار سیدجواد طباطبایی حکایت از خلأ، بن‌بست و . . . دارد. بارها در همین کتاب به وضعیت سست تاریخ نگاری و فلسفه در ایران اشاره می‌کند و خودش اقرار می‌کند که من در حد توانم تلاش می کنم که نظریه ای را مطرح کنم اما بارها اشاره می کند که وضعیت علوم انسانی به گونه ای است که به من اجازه بیشتر نمی دهد. در کتاب خواجه نظام الملک دغدغه ایشان این است مفهوم هایی بسازد که منجر به ایجاد چارچوب نظری برای تدوین یک نظریه عمومی و فراگیر برای تاریخ شود. تاثیرپذیری او از ذهنیت برخی شرق شناسان در برخی قسمت ها مشهود است اما وابستگی نیست و اسیر آن قالب ها و دوگانگی سازی ها نیست.

«سید جواد میری» استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بحث خود را با اشاره به ابهام مفاهیم قوم ایران و گسست در بحث طباطبایی آغاز کرد و در ادامه گفت: سیدجواد طباطبایی مفهوم گسست را با ارجاع چیرگی ترکان بارها تکرار می‌کند ولی پارادوکس مفهوم این است که او از یک سو در مفهوم‌سازی ادوار گسست ایران چیرگی ترکان را یکی از آن گسست ها برمی شمارد ولی وحدت ایران را منوط به آن می داند و از قضا خواجه نظام الملک را نظریه پرداز این گسست ناگسستنی می پندارد؛ به زبان دیگر نشانه های ژرف از نوعی تاریخ نگاری جهت دار در روایت سیدجواد طباطبایی موج می زند. همچنین اصرار او به مفهوم ایران زمین این شایبه را به وجود می آورد که او در تاریخ نگاری خویش از مفاهیم اکنونی و جهت دار برای تبیین گذشته استفاده می کند.

«حسن محدثی» استاد جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی نخست به نقد نحوه نگارش این کتاب پرداخت و اظهار داشت: البته انتظار از این کتاب این بود که یک روال منطقی داشته باشد، می توان گفت که هیچ یک از این انتظارات برای من برآورده نشد. یعنی مبانی نظری بحث روشن نشده است و در کتاب مفاهیم کلیدی وجود دارد که مشخص نشده است که خواننده باید تلاش کند تا آنها را در لابه لای متن دریافت کند و نویسنده آنها را مشخص نکرده است.

*گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: مهدی احمدی** انتشار دهنده: شهربانو جمعه
**پژوهشم**9370**9131**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۷۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب فرصتی است تا ناشران کتاب در زمینه‌های مختلف، تازه‌های نشرشان را در معرض فروش و معرفی کتابدوستان قرار دهند. انتشارات به‌نشر به عنوان یکی از ناشران موفق در زمینه ادبیات دینی،  قدیمی‌ترین و بزرگترین مجموعه انتشاراتی آستان قدس رضوی محسوب می‌شود که از سال ۱۳۶۵ در حوزه تولید، چاپ و توزیع کتاب در سطح کشور آغاز به کار کرده است.
 این انتشارات با گذشت ۴ دهه فعالیت به عنوان یکی از ناشران فعال مذهبی شناخته می‌شود که تاکنون در  جشنواره های متعدد ملی به عنوان ناشر برگزیده انتخاب شده است‌. این انتشارات طی بیش از سه دهه فعالیت، ۲۸۰۰ عنوان کتاب با شمارگانی بیش از ۳۳ میلیون نسخه کتاب منتشر شده که از میان این آثار انتشارات به‌نشر، بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران  می‌آورد که بیش از ۱۰۰ عنوان آن، جزو آثار جدید به‌حساب می‌آیند.
امسال نیزهمانند سال گذشته، تمامی ناشران آستان قدس رضوی از جمله به‌نشر، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و... درغرفه متمرکز آستان قدس رضوی و در فضایی واحد، کتاب‌های خود را عرضه می‌کنند. علاوه بر این انتشارات به نشر با اختصاص یک غرفه در بخش اختصاصی کودک و نوجوان سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران حضور می‌یابد.
کتاب‌های «به دنبال ماه» به نویسندگی مهدیه ارطایفه، «تروریست‌های یهودی» به ترجمه سید رضا قزوینی، مجموعه ۵ گانه «ماجرای دشت مرموز» اثر محمد میرکیانی، کتاب «جان فیروزه جان» از مریم بصیری، مجموعه ۵ جلدی «مامان جونی و زیارت» و ... از جمله آثاری هستند که برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب از آن‌ها رونمایی خواهد شد. بخش کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر نیز با عنوان کتاب‌های پروانه با ارائه ۳۰۰ اثر عنوان کتاب به دیدار مخاطبانی می‌آید. 
 انتشارات به‌نشر یکی از پرکارترین و قدیمی‌ترین ناشران حوزه کودک و نوجوان است که  تاکنون در ۳ جشنواره به عنوان ناشر برگزیده کودک و نوجوان در سطح کشور و استان خراسان رضوی انتخاب شده و ۱۶۷ اثر کودک و نوجوان انتشارات به‌نشر در جشنواره‌های جایزه کتاب سال، سلام، رشد، جشنواره کتاب دینی، نشان ادبیات معنوی، کتاب سال رضوی، جایزه پروین، جایزه شهید غنی‌پور، جایزه شهید اندرزگو و حتی جوایز مربوط به جشنواره‌های هنری نظیر شیرازه و ... برگزیده شده است‌. این انتشارات در این سال‌ها تلاش کرده برای هر گروه سنی و سلیقه‌ای کتاب تألیفی در حوزه سبک زندگی دینی و ائمه معصومین(ع) داشته باشد. بنا به اعلام این انتشارات، کتاب‌های پروانه همچون گذشته با دست پُر در نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ حضور خواهد داشت.
همچنین رویدادها و برنامه‌هایی از سوی انتشارات به‌نشر برای مخاطبان و پدیدآورندگان کتاب کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است که می‌توان به برگزاری نشست‌های نقد و بررسی و رونمایی کتاب‌های «به دنبال ماه»، «تروریست‌های یهودی»، مجموعه ۵ گانه «ماجرای دشت مرموز»، کتاب «جان فیروزه جان»، مجموعه ۵ جلدی «مامان جونی و زیارت» اشاره کرد.

ارائه جدیدترین رمان‌ها و داستان‌های دینی به‌نشر در نمایشگاه کتاب
با توجه به اینکه از سال ۱۳۹۵ تمرکز اصلی انتشارات به‌نشر بر موضوعات معارف اسلامی، آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت به‎ویژه امام رضا(ع) و مفاهیم انقلاب اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده است کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه نیز در همین محورها و موضوعات هستند. 
تمامی آثار پرفروش و پرطرفدار انتشارات در نمایشگاه کتاب در معرض مخاطبان قرار خواهد گرفت و این انتشارات علاوه بر نمایشگاه حضوری، در نمایشگاه مجازی و سامانه خرید از کتابفروشی‌ها نیز شرکت کرده است. امکان خرید مجازی از همه جای ایران عزیز برای مخاطبان فراهم است و علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند علاوه بر خرید حضوری، از نمایشگاه مجازی و نیز سامانه کتابفروشی‌ها کتاب‌های خود را تهیه کنند.
به گزارش آستان‌نیوز: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • اصفهان؛ تلألؤ تاریخ، فرهنگ و هنر + فیلم
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد