Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@19:24:16 GMT

۹ واحد غیر مجاز در دو روستای قرچک تخریب شدند+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۷۸۳۲۳

۹ واحد غیر مجاز در دو روستای قرچک تخریب شدند+ تصاویر

دادستان شهرستان قرچک گفت: با دستور قضایی 9 واحد غیر مجاز در دو روستای شهرستان قرچک اعم از مسکونی، باغ، تجاری در شهرستان قرچک تخریب شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانابه‌نقل از قرچک آنلاین؛ مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از اهمیت بالایی در هر شهرستان برخوردار است،این معضل در برخی شهرستان‌ها به اوج خود رسیده و مشکلات دیگری از جمله پدیده زمین‌خواری را به‌وجود آورده است، به‌همین منظور در شهرستان قرچک بایستی نسبت به این امر مهم مبادرت ویژه داشته باشیم، تا بعدها به مشکلاتی که حالا برخی مناطق به آن‌ها مبتلا شده‌اند، دچار نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر و مخصوصاً در روستاها توسط ارگانی ها دچار ضعف است و در عرض یک روز ساختما نی غیر اصولی ساخته و به پایان می رسد و هیچ گونه گشتی در منطقه به درستی صورت نمی گیرد و با وجود قوانین و مقرراتی که برای جلوگیری از ساخت و سازها غیر مجاز وضع گردیده است، به دلیل درست عمل نکردن برخی دستگاه های دولتی مالکان ساخت و سازهای غیر مجاز مانعی برای خود نمی بینند.

طبق ماده ۸ قانون منع فروش و واگذاری اراضی غیرمسکونی به اشخاص حقیقی و حقوقی، کلیه سازمانها، مؤسسات و شرکتهای تأمین کننده خدمات آب، برق، گاز و تلفن و نظایر آن مکلفند انشعابات به ساختمانها را برحسب مراحل مختلف عملیات ساختمانی فقط در قبال ارائه پروانه ساختمانی، گواهی عدم خلاف یا گواهی پایان کار معتبر صادره شده توسط مراجع مسئول صدور پروانه درحوزه شهر ( شهرداری ) و در روستاها ( بخشداری – دهیاری ) واگذار نماید.

در شیوه نظارت و رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز، کلیه دستگاههای ذیمدخل بویژه بخشداران، شهرداران و مدیر جهاد کشاورزی با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری با فعال نمودن گشتهای ویژه و واحد مهندسی و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه مدیریتی خود اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان می تواند اقدام کنند.

با حضور نماینده دادستان شهرستان قرچک، عوامل انتظامی شهرستان و نماینده جهاد کشاورزی 9واحد غیرمجاز قرچک اعم از مسکونی،باغ،تجاری در بخش مرکزی قرچک تخریب شد.
به نقل از فارس، حجت الاسلام علی سینکایی دادستان قرچک گفت: در تعطیلات نوروزی سال 96 در شهرستان قرچک عده‌ای از فرصت تعطیلات نوروزی استفاده کرده و در دو روستای محمد آباد و قشلاق جیتو نسبت به ساخت و سازهای زمین کشاورزی اقدام کردند که در راستای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی و باغها، مامورین جهاد کشاورزی با حضور نماینده دادستان تعداد 9 مورد از مستحدثات و بنا را قلع و قمع و وضعیت زمین را به حالت اولیه درآوردند.
وی گفت: با توجه به گزارش واحد حقوقی جهادکشاورزی شهرستان قرچک مبنی بر ساخت و ساز در اراضی کشاورزی پرونده قضایی تشکیل و بعد از ارایه اسناد و مدارک لازم توسط واحد حقوقی جهادکشاورزی و سیر مراحل قضایی در دادسرای شهرستان و تکمیل پرونده ها به دادگاه کیفری شهرستان ارسال شد.
سینکایی تاکید کرد: پرونده واحدهای غیر مجاز در دادگاه مورد بررسی قرار گرفت و طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها حکم تخریب و قلع و قمع واحدها صادر و اجرا گردید.

وی از دهیاران و شهرداری خواست به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، سرکشی های مداوم و دقت نظر بیشتر داشته باشند و بیان کرد: دستگاههای متولی اگر از همان ابتدا که یک آجر برای سازه غیرمجاز بنا نهاده می شود با موضوع برخورد کنند راحت تر می توان از شیوع معضلات بزرگتر جلوگیری کرد.

این مسئول تصریح کرد: اگر دستگاهی خلافی ببیند و با موضوع برخورد نکند، خود دچار تخلف بزرگی شده است، به همین منظور باید با هرگونه تخلف همانطور که گفته شد از روز اول برخورد شود.
وی خاطرنشان کرد: از همه همشهریان عزیز تقاضا دارم از ساخت و ساز های غیر مجاز پرهیز ودر صورت مشاهده و گزارش مامورین جهاد کشاورزی طبق قانون با متخلفین برخورد جدی و نسبت به قلع و قمع آن راسا اقدام خواهد شد.

دادستان شهرستان قرچکدر پایان گفت: به هیچ فرد و گروهی اجازه نخواهیم داد که اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و ملی را تصرف یا تخریب کند.

باید یادآور شد ؛ در عرض چند وقت اخیر شاهد ساخت و ساز غیر مجاز در چند روستای شهرستان قرچک بوده ایم ودلیل این مسئله ضعف گشت پلیس ساختمان ویا از همان زمان ساخت غیر مجاز جلوگیری از سوی بخشداری و دهیاری مربوطه صورت نگرفته است.

امید است با برخورد قاطع مسئولان اجرائی، اجرای قانون و برخورد با تخلفاتی که هر کدام درآینده ممکن است، برای شهرستان منشأ بحران های طبیعی و اجتماعی شود را از میان بردارند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۷۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مهرداد فولاد اظهار کرد: به دنبال صدور دستور‌ قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل‌ واحد حقوقی‌ و گشت 131 مدیریت‌ جهاد ‌کشاورزی آمل با همراهی‌ نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستاهای‌ قادی‌محله و بختیارکتی این شهرستان کردند. وی افزود: پنج بنا و هفت فقره تفکیک و دیوارکشی در قالب ماده 3 و تبصره 2 ماده 10، قلع و قمع و 12 هزار و 300 متر‌مربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، گفت: به مالکین اراضی کشاورزی توصیه می شود بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • شناسایی و برخورد با ۵۶۲۷ مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب